usunięcie stałej dwójki

1. Data: 2004-04-06 21:27:29

Temat: usunięcie stałej dwójki
Od: "piotr" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam;
Mam duzy problem. Mam dziewięcio letnie dziecko (dziewczynke) i
leczyłem je tzn prostowałem zęby u ortodontki. Pani ortodontka
zaleciła usunięcie górnej TRÓJKI - MLECZNEJ bo zaslaniala wyrastajacy
juz zab staly. Dziecko zostało wysłane do stomatologa. Stomatolog NIE
WIEM DLACZEGO zamiast mlecznej trójki wyrwal STAŁĄ DWÓJKE po czym
zobaczył ze zle zrobił i wyrwał mleczną trójke. Co gorsze potem wstawił
spowrotem tą dwójke
i przymocował do JEDYNKI. Wg mnie to chyba jakaś paranoja, bo to chyba nie
normalen zeby
ząb sie spowrotem zrosną?

Prosze o pomoc bo nie wiem co mam zrobic i gdzie sie udac po pomoc.

2. Data: 2004-04-06 22:57:07

Temat: Re: usunięcie stałej dwójki
Od: ptr <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik piotr napisał:
> [...]
> zaleci^(3)a usunie^cie górnej TRÓJKI - MLECZNEJ bo zaslaniala wyrastajacy
> juz zab staly. Dziecko zosta^(3)o wys^(3)ane do stomatologa. Stomatolog NIE
> WIEM DLACZEGO zamiast mlecznej trójki wyrwal STA?? DWÓJKE po czym
> zobaczy^(3) ze zle zrobi^(3) i wyrwa^(3) mleczn? trójke. Co gorsze potem wstawi^(3)
> spowrotem t? dwójke
> i przymocowa^(3) do JEDYNKI. Wg mnie to chyba jaka? paranoja, bo to chyba nie
> normalen zeby
> z?b sie spowrotem zrosn??
>
> Prosze o pomoc bo nie wiem co mam zrobic i gdzie sie udac po pomoc.

Witam,
Przykra sprawa - współczuję! Wstawienie zęba spowrotem nie jest pomysłem
z kosmosu. Z tego co wiem i widziałem tak się robi, np. u ofiar
wypadków. Radziłbym jednak wybrać się do kontroli u INNEGO stomatologa.
Powinien ocenić, czy "wstawienia" dokonano prawidłowo i czy rzeczywiście
jest szansa na wgojenie usuniętego zęba.
Pozdrawiam,
ptr

3. Data: 2004-04-07 07:17:04

Od: "Psychik" <p...@Z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ptr" <p...@p...fm> napisał:

> Powinien ocenić, czy "wstawienia" dokonano prawidłowo i
> czy rzeczywiście jest szansa na wgojenie usuniętego zęba.

a jesli nie, to IMO mozna zaproponowac lekarzowi uklad, ze albo na swoj
koszt naprawi (sztucznym zembem, jakis implant?), albo bedzie pozew o blad w
sztuce i beda wieksze konsekwencje...

--
Psychik
howuser&userid=360448

4. Data: 2004-04-07 07:40:30

Od: "batory" <b...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotr" <p...@o...pl> napisał w wiadomości news:c4v7g8.

>Co gorsze potem wstawił
> spowrotem tą dwójke
> i przymocował do JEDYNKI. Wg mnie to chyba jakaś paranoja, bo to chyba nie
> normalen zeby
> ząb sie spowrotem zrosną?

Jak najbardziej tak. Mój syn wybił sobie jedynkę (stałą) jak miał 8 lat.
Całkiem mu nie wyleciała, ale wystawała mocno. To ja niewiele myśląc (jakoś
tak instynktownie) wbiłam mu ja na miejsce (jakąś godzinę po wypadku) i
pobiegliśmy do dentysty. Ten zrobił dokładnie to co Twój, ale po tym wypadku
przez miesiąc nie wolno mu było gryżć, jadł tylko papki. Ale ząb przyrósł i
jest nawet żywy.
Pozdrówka - Agnieszka
P.S. Jednakowoż konował oburzający, ten Twój stomatolog.

5. Data: 2004-04-07 08:44:53

Od: "FiLCiA" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Psychik" <p...@Z...pl> napisał w wiadomości

> [...]
swoj
> koszt naprawi (sztucznym zembem, jakis implant?), albo bedzie pozew o blad

A implant kosztuje teraz 3 tys.. chyba warto sie klocic, tym bardziej, ze
bledy w sztuce lekarskiej sa teraz surowo karane..
Mysle, ze to dostateczne wynagrodzenie. Implant lub oskarzenie i zla renoma.
Tym bardziej, ze stomatologa implant nie kosztuje 3 tys...
pozdrawiam i wspolczuje
Aga

--
<...http://livia.neostrada.pl...>
<....@p...onet.pl....>

6. Data: 2004-04-07 14:30:55

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:c4v7g8$6ej$1@nemesis.news.tpi.pl,
niejaki(a): piotr z adresu <p...@o...pl> napisał(a):

[...]

na poczatek - cala sytuacja to ewidentny błąd w sztuce - ze wszystkimi tego
konsekwencjami.

to co zrobił pozniej - tzn włozenie zęba z powrotem do zębodołu - to
replantacja. zabieg stosowany przy np wybiciu zęba podczas urazu. rokowanie
nie jest zbyt dobre, aczkolwiek przemawia in plus fakt ze bylo to zrobione
natychmiastowo. tutaj wlasnie czas odgrywa b. duza role. szansa na
utrzymanie zęba własnego jest spora, ale regularnie trzeba tego zęba
kontrolować.

--
miłego dnia
Adam #gg 402495

7. Data: 2004-04-07 16:40:19

Od: "cacup" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

... tyle ze implantow nie wstawia sie dzieciom, ze wzgledu na niezakonczony
wzrost i rozwoj kosci twarzoczaszki...

8. Data: 2004-04-07 17:37:18

Od: "majkel" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

z reguly usuwa sie CZWORKI, trojki rzadko

9. Data: 2004-04-07 18:48:53

Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "majkel" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> z reguly usuwa sie CZWORKI, trojki rzadko

Czwórki, ale stałe. Natomiast u dziecka, kiedy są mleczne zęby usuwa się
najpierw je, a dopiero potem myśli się o stałych, bo być może wcale to nie
musi być konieczne. Jeżeli chodzi o ten konkretny przypadek, to należy
dochodzić swoich praw, bo jeżeli na skierowaniu ( a takowe musi być) od
ortodonty jest ząb mleczny do ekstrakcji, to usunięcie zęba stałego jest
kardynalnym błędem.

10. Data: 2004-04-08 18:33:58

Od: "piotr" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuje wszystkim. Dowiedziałem sie juz co nieco na ten temat.
Prawnik proponuje sie układac, bo mozna wiecej "wydoić" z takiego lekarza.
Problem w tym że nie wiem ile zarządać. Nie jestem łapczywy ale chciałbym
przewidzieć późniejsze konsekwęcje czynu tego dentysty. Cholera wie czy np.
za 10 lat nie trzeba bedzie coś z tym zrobic i nie bedzie mnie na to stać.
Czy moze ktoś z was oriętuje sie ile zarządać, by nie przeginać ?

Pytanie do stomatologów/parodontol ogów
wazne pytanie????
Przepuklina pępkowa?
Interpretacja wyników : blaszki miażdżycowe
Kamienie nerkowe - usuwanie