usuwanie kamienia z zebow ultradzwiekami

1. Data: 2006-12-08 23:58:15

Temat: usuwanie kamienia z zebow ultradzwiekami
Od: "nsane" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, tak sie zastanawiam, bo 'zabieg' ten niby nie jest drogi - okolo 60
zl, ale czy jest bezpieczny? Czy nie spowoduje ze za pare lat zeby beda mi
sie kruszyc albo wypadac?

2. Data: 2006-12-09 00:22:29

Temat: Re: usuwanie kamienia z zebow ultradzwiekami
Od: animka <a...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

nsane napisał(a):
> Witam, tak sie zastanawiam, bo 'zabieg' ten niby nie jest drogi - okolo 60
> zl, ale czy jest bezpieczny? Czy nie spowoduje ze za pare lat zeby beda mi
> sie kruszyc albo wypadac?

Nie będą się kruszyć, tylko za miesiąc, dwa zęby będą tak samo
zakamieniowane jak przedtem.

--
animka

3. Data: 2006-12-09 00:42:13

Od: animka <a...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

animka napisał(a):

> Nie będą się kruszyć, tylko za miesiąc, dwa zęby będą tak samo
> zakamieniowane jak przedtem.

Tzn za miesiąc , za 2 miesiące (a nie dwa zęby :-) )

--
animka

4. Data: 2006-12-09 00:52:12

Od: "nsane" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "animka" <a...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości
animka napisał(a):

> [...]
> zakamieniowane jak przedtem.

Tzn za miesiąc , za 2 miesiące (a nie dwa zęby :-) )

Dzieki za odpowiedz =)
Prosze jeszcze o sprecyzowanie, dlaczego tak mialoby sie stac? Rozumiem, ze
nie pomoze nawet odstawienie herbaty i papierosow?

5. Data: 2006-12-09 08:06:58

Od: "Wojtek K." <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem stomatologiem i szczerze mowiac jak młody pacjent chce usunac kamien
to zdecydowanie odradzam ultradzwieki. Koncowka skalera w kontakcie ze
szkliwem zeba powoduje odpryskiwanie szkliwa i w wyniku tego powierzchnia
staje sie nierowna i chropowata a w zwiazku z tym podatna na odkladanie
kamienia. Najwazniejsza sprawa po usunieciu kamienia ta metoda jest dokladny
polishing zebów(wypolerowanie pasta scierna) tak aby szkliwo jak najbardziej
wygładzic. Niestety wiele stomatologow o tym zapomina albo nie przykłada sie
do tego nalezycie. Ja stosuje skaling gdy wartswa kamienia jest powyzej 1
mm, w innych przypadkach stosuje narzedzia reczne. W ogole czesto ludzie
młodzi mylnie rozpoznaja kamień a myla go po prostu z osadem który zostaje
na zebach po piciu kawy i paleniu papierosow. Przy widocznym ciemnym osadzie
zdecydowanie lepiej jest zrobić piaskowanie. Pozdrawiam

6. Data: 2006-12-09 09:02:16

Od: "Papkin" <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek K. wrote:
> Jestem stomatologiem i szczerze mowiac jak młody pacjent chce usunac

u mnie praktycznie nic nie widze przypominajacego kamien... zeby sa moze nie
zbyt super biale jak w reklamie ale coz, nie czuje by zeby byly nie rowne, maja
jednolity kolor. Watpie bym mial kamien a mam blizej 30tki juz. Czy sa osoby u
ktorych sie kamien nie odkladya praktycznie?

7. Data: 2006-12-09 10:30:30

Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek K. napisał(a):
> [...]
> na zebach po piciu kawy i paleniu papierosow. Przy widocznym ciemnym osadzie
> zdecydowanie lepiej jest zrobić piaskowanie. Pozdrawiam

skad jestes? mozna isc do Ciebie na male borowanko?

8. Data: 2006-12-09 10:54:31

Od: "nsane" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek K." <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> z osadem który zostaje na zebach po piciu kawy i paleniu papierosow. Przy
> widocznym ciemnym osadzie zdecydowanie lepiej jest zrobić piaskowanie.

Dzieki za fachowa porade. Mozesz napisac cos wiecej o tym piaskowaniu? Bo
moze to faktycznie nie kamien, tylko osad - bo ciemny.

9. Data: 2006-12-09 10:56:05

Od: "Maja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek K. napisał(a):
> [...]
> na zebach po piciu kawy i paleniu papierosow. Przy widocznym ciemnym osadzie
> zdecydowanie lepiej jest zrobić piaskowanie. Pozdrawiam

Jejku, a który stomatolog nie poleruje zębów po usunięciu
kamienia??? Jeszcze się z takim nie spotkałam, a regularne usuwanie
kamienia, czy też samo piaskowanie jest niezwykle ważne.
Dzięki Ci Boże, za mojego stomatologa! :-*

Pozdrawiam,
Maja

10. Data: 2006-12-09 14:14:55

Od: tymoon <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja napisał(a):

> regularne usuwanie
> kamienia, czy też samo piaskowanie jest niezwykle ważne.
> Dzięki Ci Boże, za mojego stomatologa! :-*

A czemuż to jest takie niezwykle ważne poza względami estetycznymi? Co
jest złego w osadzie czy kamieniu poza wyglądem? Pytam poważnie.

--
Pozdrawiam: Tomasz Wojtczak
tymoon(at)wp(dot)pl

Lumbalizacja S1