usychanie tuja brabant

1. Data: 2006-09-13 16:18:54

Temat: usychanie tuja brabant
Od: "Grzesiek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam żywopłot z tuji brabant posadzony w 2003r. Obecnie są wysokie na około
150cm. Zauważyłem, że prawie wszystkim zaczynają w środku krzaka żółknąć i
usychać gałązki. Czy to naturalny sposób przerzedzenia się roślin?
Czy może być to spowodowane zbyt dużą dawką azofoski?
Dziękuję
Grzesiek

2. Data: 2006-09-13 20:36:11

Temat: Re: usychanie tuja brabant
Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 150cm. Zauważyłem, że prawie wszystkim zaczynają w środku krzaka żółknąć i
> usychać gałązki. Czy to naturalny sposób przerzedzenia się roślin?

Do środka lepiej nie zaglądać :-)
wewnętrzne gałązki nie mają światła, więc ich obsychanie jest normalne :-(
pozdrawiam, Bogda

3. Data: 2006-09-14 17:57:53

Od: "Grzesiek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do środka lepiej nie zaglądać :-)
> wewnętrzne gałązki nie mają światła, więc ich obsychanie jest normalne :-(
> pozdrawiam, Bogda

Dziękuję za otuchę. Te wyschnięte gałązki są w środku ale widać je bez
zaglądania. Nie chciałbym stracić 160 sztuk samodzielnie z żoną
wsadzonych przez jakąś zarazę, zwłaszcza, że nigdy takich objawów nie było.
Pozdrawiam
Gzresiek

4. Data: 2006-09-14 19:32:13

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie chciałbym stracić 160 sztuk samodzielnie z żoną
> wsadzonych przez jakąś zarazę, zwłaszcza, że nigdy takich objawów nie
> było.

Skoro tych tui jest tak dużo i z takim trudem posadzonych to poproś do
ogrodu kogoś z branży z Twojej okolicy (może dobrego pracownika jakiegoś
centrum ogrodniczego?) kto mógłby cos dokładniej powiedzieć.
Środki iglaków maja prawo wysychać ale tylko środki :-(
pozdrawiam, Bogda

5. Data: 2006-09-14 19:58:58

Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Zainteresował mnie problem z brabantami.
Kiedy ( w którym roku ) były sadzone i jakie
jest podłoże?

Pozdrawiam Krzysztof

6. Data: 2006-09-15 17:00:21

Od: "Grzesiek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <o...@o...pl> napisał w wiadomości
s.com...
Witam!
Zainteresował mnie problem z brabantami.
Kiedy ( w którym roku ) były sadzone i jakie
jest podłoże?

Przez pomyłke poszło na priva - wysyłam jeszcze raz ze zmianą dotyczącą
łyżeczki zamiast łyżki stołowej.

W 2003 jesienią. Podłoże bardziej zasadowe niż kwaśne. W zeszłym roku
obficie były pokryte mini szyszkami, a w tym dla odmiany szyszek nie ma.
Krzewy wyglądają na ładne i zdrowe poza wnętrzem. Żadnym robaków nie
zuważyłem. Pod koniec lipca sypnąłem troche azofoski dla iglaków (po trzy
łyżeczki na krzak), a w sierpniu lało.

Pozdrawiam
Grzesiek

szerszenie zjadły mi brzozę!