kosiarka do trawy

1. Data: 2006-09-12 15:10:03

Temat: kosiarka do trawy
Od: "Grek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

nie jestem do końca przekonany czxy to ta grupa, ale skoro ogrody, to pewnie
każdy z Was ma u siebie kosiarkę do trawy,
zupełnie się nanich nie znam, a stara mi się zepsuła, w związku z czym mam
kilka pytań:

- na co powinienem zwrócić uwagę podczas zakupu nowej kosiarki?

- czy są jakieś sprawdzone marki?

- jakie parametry powinna mieć kosiarka, czy jest jakaś gwarancja a
kosiarki?

za pomoc z góry dziękuję.

pozdrawiam
Gregor

2. Data: 2006-09-12 17:29:47

Temat: Re: kosiarka do trawy
Od: "Tytus" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

******po pierwsze masz trzy możliwosci: reczna , elektryczna , spalinowa

> - czy są jakieś sprawdzone marki?

******a jakiej marki była stara kosiarka- jezeli długo i sprawnie słuzyła to ja bym
nie kombinował tylko kupił cos podobnego

> - jakie parametry powinna mieć kosiarka, czy jest jakaś gwarancja a
> kosiarki?

*******zalezy jak duży masz teren do koszenia, gwarancja to nie jedyne prawo do
reklamowania towaru w przypadku wadliwego działania sprzetu,czesto jest mało
korzystna, jest drugie wynikające z kodeksu cywilnego i uprawniajace do reklamowania
przez konsumenta towaru przez okres 2 lat w zwiazku z niezgodnoscia towaru z treścia
umowy, wystarczy dowód zakupu.

3. Data: 2006-09-12 17:43:43

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tytus" <t...@o...pl> wrote in message

*******zalezy jak duży masz teren do koszenia,

Nie tylko, może jest duży ogród i warto zastanowić się nad traktorkiem nawet
jednoosiowym, który napędzi nie tylko kosiarkę, ale i inne maszyny i
przyczepę pociągnie...
Np. taki węgierski Robi, czy czeska Terra:
http://www.hortmasz.com.pl/

4. Data: 2006-09-12 17:48:20

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
> przyczepę pociągnie...
> Np. taki węgierski Robi, czy czeska Terra:

System można skompletować dokupując poszczególne elementy...

5. Data: 2006-09-12 18:18:39

Od: "Grek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> - na co powinienem zwrócić uwagę podczas zakupu nowej kosiarki?
******po pierwsze masz trzy możliwosci: reczna , elektryczna , spalinowa
myślałem o elektrycznej

> - czy są jakieś sprawdzone marki?
******a jakiej marki była stara kosiarka- jezeli długo i sprawnie słuzyła to
ja bym nie kombinował tylko kupił cos podobnego
stara była własnej roboty - mój Tata miał zawsze dryg do majsterkowania, ale
teraz muszę sobie poradzić bez niego.

> [...]

reklamowania przez konsumenta towaru przez okres 2 lat w zwiazku z
niezgodnoscia towaru z treścia umowy, wystarczy dowód zakupu.
mały teren - mały ogródek przydomowy w mieście.

6. Data: 2006-09-12 19:27:27

Od: "Naj" <n...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
==============
Zapytaj o listę serwisów (nic "na gębę")
- metalowy deck (obudowa)
- moc silnika (jeśli bez kosza to wystarczy 4,5KM, jeśli z koszemto więcej)
- łożyskowane koła (mogą być tuleje, ale nie plastikowa piasta na osi)
- najlepiej amerykańska (włosi są słabi)
A poza tym musisz sie zdecydowac czy chcesz cos najprostszego czy z
bajerami(napęd, wiele funkcji, rozrusznik ...)
Z Twoego postu wynika, że używałeś elektrycznej. Obecnie na rynku prawie 99%
to chińszczyzna - bez względu na naklejkę...
Pozdrowienia
Jan

7. Data: 2006-09-12 19:53:34

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grek napisał:

> każdy z Was ma u siebie kosiarkę do trawy,

Mylisz się. Dla mnie chodzenie za kosiarką jest...

8. Data: 2006-09-13 08:49:56

Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A poza tym musisz sie zdecydowac czy chcesz cos najprostszego czy z
> bajerami(napęd, wiele funkcji, rozrusznik ...)
taaa, szczegolnie do malego przydomowego ogrodka w miescie ;-)

pozdrawiam
Bruno

9. Data: 2006-09-13 09:13:18

Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> myślałem o elektrycznej
jesli do malego ogrodu to elektryczna jest ok. Jesli ogrod jest
faktycznie maly to kosiarka rowniez mala. Te kilka cm szerokosci koszenia
nie ma wiekszego znaczenia, a masz wyraznie wiekszy sprzet (trzeba
gdzies trzymac), ciezszy, mniej zwrotny, jesli trzeba kombinowac
miedzy kwiatkami. IMO obowiazkowo z koszem.
Ja po namysle do trawnika rzedu 150m2 zakupilem kosiarke 1000W i 32cm
szerokosci koszenia. Idzie szybko i sprawnie. Wieksza bylaby tylko
niepotrzebnym klamotem.
Chyba ze jestes przyzwyczajony z poprzedniej do wiekszej mocy,
wtedy mozesz brac cos wiekszego (1300W, 40cm koszenia). Kwestia czy warto,
cena wyraznie wieksza. Wieksza moc przydaje sie gdy masz wysoka trawe,
jakies straszne gestwiny, gdzie podobno te slabe moga sie zacinac.
Ale ja swoja zapodawalem bardzo przerosnieta trawe i nic sie nie dzialo,
poza koniecznoscia czestego oprozniania kosza.

z elektrycznych jest ogolnie maly wybor.
Marki sprawdzone sprowadzaja sie do wyraznie wiekszej ceny.
Jak ktos pisal - sprawdz dostepnosc serwisow. Co z tego
ze kupisz sobie super husqvarne, jesli bedziesz ja musial
wysylac w razie czego na drugi koniec polski do naprawy.
Wbrew pozorom najwiecej sprzetu i chyba najtaniej dostaniesz
w duzych marketach budowlanych w dzialach ogrodowych (liroy, castorama, obi).
Czasem cos sie trafia w zwyklych makretach spozywczo-ogolnych.

Tanie 'cos' (np asgatech) to koszt rzedy 150zl przy prostych modelach 1000W
i 350 przy wiekszych. Za te same 350-400 kupujesz bardziej firmowe Al-ko,
czy najtanszego boscha (1000W). Wszystko ciagle chinskie, chociaz
roznice w wykonaniu sa widoczne golym okiem.

> mały teren - mały ogródek przydomowy w mieście.
typowo kosiarki maja 2 lata gwarancji, niektore, czesto te tansze nawet
3 lata. Kupujac w markecie mozesz oddawac do naprawy przez sklep, lub
szukac umyslnego serwisu.

Warto zwrocic uwage na mocowanie kolek i sposob regulacji wysokosci
(chociaz z tego korzysta sie niezbyt czesto przy takim malym trawniku).
Kola potrafia byc wkrecane bezposrednio w plastik na plastikowe gwinty,
czasem maja poloski (ale kola trzeba odkrecac i oske przekladac),
w lepszych sa to oski z kolami przekladane juz bez rozbierania, czasem
jakims mechanizmem typy wajha (IMO zbytek).
Warto zwrocic uwage na detale w parametrach. tania kosiarka z 1000W
ma obroty 2800, podczas gdy bosch ma 3650. Reszta generalnie podobna,
chociaz w niektorych plastiki sa takie ze az strach dotknac zeby sie nie
rozpadlo.
Ciezko doradzac, jednym tanie badziewie chodzi latami a dobry sprzet
sie psuje, innym odwrotnie.
ja kupilem najtanszego boscha, bo maly, bo ogolnie lepsze wykonanie
niz tych zupelnie tanich, bo teoretycznie lepsze parametry i jakby
ciut lepsze rozwiazanie techniczne (przeniesienie napedu poprzez pasek, a
nie noz montowany bezposredni na osi silnika), bo bardzo lekki i zgrabny.

Popatrz sobie na ceny na allegro, w sklepach sa w zasadzie podobne,
poczytaj parametry, potem gdzies pojedz i pomacaj. W sklepie nic wiecej
sie juz nie dowiesz niz sam wyczytasz..
mozesz jeszcze zaryzykowac uzywana sciagana z zachodu, czesto sensowny sprzet
za fajne pieniadze, kwestia jak bardzo zjechany...

pozdrawiam
Bruno

10. Data: 2006-11-04 08:36:35

Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Naj napisał(a):

> [...]
> A poza tym musisz sie zdecydowac czy chcesz cos najprostszego czy z
> bajerami(napęd, wiele funkcji, rozrusznik ...)

Przecież napisał wyraźnie że wolałby elektryczną.

Pozdrawiam, Artur.

dynia mutant w moim ogrodzie
Polskie firmy oferujace ciekawe nasiona
cz. I: tykwa i tajemnica, cz. II: przedstawiam moj ogrodek ;-)
czas na rybki...
NIEMOŻLIWE !!! a jednak TAK