utrata wagi a zanik miesiączki

1. Data: 2003-04-10 22:18:13

Temat: utrata wagi a zanik miesiączki
Od: " panda" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesienią udało mi się zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Nie stosowałam
jakiejś drastycznej diety, mniej jadłam. Obecnie nie odchudzam się, ale
zwracam uwagę na to co jem. Nie jestem wychudzoną anorektyczką, wagę mam w
normie. Od października zaczęły się problemy z miesiączką (zawsze miałam w
miarę regularne cykle:27-30). Przerwy między kolejnymi miesiączkami wynosiły
najpierw 36 dni, potem 62, a obecnie jestem w 90 dniu cyklu, a miesiączki
brak (ciąża wykluczona-nie współżyję).
Wiem, że przy odchudzaniu mogą wystąpić problemy z miesiączką. Ale dlaczego
właściwie tak się dzieje ? Ile czasu potrzeba, by organizm znów zaczął
normalnie funkcjonować ? Czy mogę sobie pomóc zażywając orgametril (bez
konsultacji z ginekologiem)?

2. Data: 2003-04-10 22:28:03

Temat: Re: utrata wagi a zanik miesiączki
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

" panda" <p...@N...gazeta.pl> writes:

> zwracam uwagę na to co jem. Nie jestem wychudzoną anorektyczką, wagę
> mam w normie.

Kazda anorektyczka powie tak samo...

Wage i wzrost poprosimy...

MJ

3. Data: 2003-04-10 22:43:30

Od: " " <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(a):

> Wage i wzrost poprosimy...

może inaczej: BMI=19,89
a więc w normie

4. Data: 2003-04-11 06:35:05

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Zanik miesiączki przy odchudzaniu się jest pośrednim wynikiem spadku ilości
tkanki tłuszczowej w organizmie. Powoduje to spadek ilości leptyny - hormonu
wydzielanego przez tkankę tłuszczową. Leptyna pełni wiele funkcji, ale między
innymi ma za zadanie "informować" mózg (a ściślej mówiąc podwzgórze), że ilość
tłuszczu w organizmie jest wystarczająca na potrzeby ewentualnej ciąży. Przy
spadku poziomu leptyny poniżej pewnej wartości podwzgórze przestaje wydzielać
gonadotropiny i miesiączki zanikają.
Moje rady:
1. Idź jednak do tego ginekologa i nic nie bierz bez konsultacji z nim.
2. Spróbuj zwiększyć swoje BMI do 21 - 22. Wtedy miesiączki powinny powrócić
(jeśli ich brak był związany z odchudzaniem).

5. Data: 2003-04-11 19:12:35

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> może inaczej: BMI=19,89
> a więc w normie

W normie to jest pomiędzy 20, a 25. 19, 89 jest poniżej normy, a jeśli masz
budowę grubokościstą to bardzo dużo poniżej normy.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

6. Data: 2003-04-11 22:37:13

Od: " panda" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W normie to jest pomiędzy 20, a 25. 19, 89 jest poniżej normy, a jeśli masz
> budowę grubokościstą to bardzo dużo poniżej normy.
> --

rzeczywiście, niektóre źródła podają taki przedział jako normę
jednak wg innych norma mieści się w granicach 18,5-24,9
wszystko zależy pewnie od budowy ciała
a ja jestem raczej drobnokoścista
pozdr.

7. Data: 2003-04-11 22:49:19

Od: " panda" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
ewentualnej ciąży. Przy spadku poziomu leptyny poniżej pewnej wartości
podwzgórze przestaje wydzielać gonadotropiny i miesiączki zanikają.

wielkie dzięki za jasne wyjaśnienie problemu

> 1. Idź jednak do tego ginekologa i nic nie bierz bez konsultacji z nim.

będę musiała się wybrać, ciągle mam jednak nadzieję, że niebawem miesiączka
sama sie pojawi

> 2. Spróbuj zwiększyć swoje BMI do 21 - 22. Wtedy miesiączki powinny
powrócić (jeśli ich brak był związany z odchudzaniem)

oj, to nie takie proste
przy większej wadze czuję się fatalnie (pod względem psychicznym)
pozdr.

8. Data: 2003-04-14 09:14:22

Temat: Odp: utrata wagi a zanik miesiączki
Od: "Micho" <m...@w...herbapol.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zazyj naturalny lek na zaburzenia cyklu - CASTAGNUS z Herbapolu Wroclaw.
Zapytaj o ten lek w aptece.
Użytkownik panda <p...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b74qj4$5qc$...@i...gazeta.pl...

http://www.gazeta.pl/usenet/

9. Data: 2004-06-12 19:05:01

Od: n...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

a ja mam 14 lat. 160wz i 45,7wg........
i co wy na to?

10. Data: 2004-06-13 11:25:55

Od: "news.tpnet.pl" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a ja mam 14 lat. 160wz i 45,7wg........
> i co wy na to?

Hej Młoda wiesz co to jest Body Mass Indeks?Napisze wzór
BMI= waga ciała(kg)/ wzrost (m) do kwadratu.
Pozwoliłam sobie obliczyć Twój wskaźnik BMI.Wynosi on 17. Norma to wskaźnik
w granicach od 20-25. Masz niedowage i lepiej coś z tym zrób.Bo pewnie i tak
już przypominasz szkielet...(bez urazy:)) Nie dziw się że nie masz
miesiączki. Niedługo możesz mieć gorsze powikłania.Słyszałaś o anoreksji?
Pozdrawiam
Miss Sajgon

akamedik.pl
Ortopeda