Re: uzdolnieni

From: Machloy-Machlowicz <w...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: uzdolnieni
Date: Wed, 29 May 2002 20:23:46 +0200

> najczęstsze w podstawówce - tam nie ma jeszcze segregacji

ale nie w ostantnich klasach. przyszli gimnazjalisci maja juz swiadomosc
wysokich wymagan na egzaminach wstepnych - mysle ze juz od tego momentu zaczyna
sie wyscig - byc moze wiesz ze kiedys pisalem o tym. osobiscie uwazam to za
zjawisko socjologiczne wystepujace na skale masowa ! dalej, po zakonczeniu
edukacji zdobywanie wysokich kwalifikacji zawodowych i cala ta pogon za
pieniadzem ! ( sorry zboczylem z tematu)

> ambitniejsi

moze wlasnie o to chodzi - ambicja, a nie jakies szczegolne uzdolnienia.
zgodzisz sie chyba ze ambicja (w nauce) moze byc przyczyna nietolerancji. osoba,
kujon (jak to trafnie okresliles) zostaje mimowolnie odseparowana od reszty
'grupy'

> idš do lepszych szkół... W
> najgorszej sytuacji sš ci, którzy mimo, że zdolni, sš słabsi, brzydsi od
> innych....

> Nikt nie lubi złośliwych uwag na swój temat, a zwłaszcza jeśli ma
> świadomość, że nie wynikajš one tylko z żartów.

no wlasnie jak to jest naprawde ?

> Niestety mieszkamy w kraju, w którym szkolnictwo nie jest na najwyższym
> poziomie - wiele osób zdolnych "marnuje sie" ze względu na głupotę
> nauczycieli - nie dość, że nie pomagajš, to czasem nawet zniechęcajš (nie
> twierdzę, że tak jest wszędzie i we wszystkich szkołach - mam nawet
> nadzieję, że gdzieś jest inaczej...).

zgadzam sie !

dzieki

<W.W>