w ktorym momencie lukrujecie pierniki?

1. Data: 2002-12-11 07:15:11

Temat: w ktorym momencie lukrujecie pierniki?
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przegladam watki piernikowe i jakos nie moge jednoznacznie stwierdzic kiedy
nalezy lukrowac pierniki - to znaczy czy zaraz po upieczeniu i polukrowane
przechowywac do swiat, czy suche pierniki schowac do pojemnikow a lukier
robic przed podaniem ciastek?
Dzis zabieram z balkonu ogromny garnek pelen ciasta piernikowego i musze ten
dylemat rozstrzygnac zanim wezme sie za pieczenie;-)

pozdrawiam serdecznie
Basia

1. Data: 2002-12-11 07:17:17

Temat: Re: w ktorym momencie lukrujecie pierniki?
Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przechowywac do swiat, czy suche pierniki schowac do pojemnikow a lukier

nie wiem czy istnieje jakas Zelazna Zasada, ale ja lukruje zwykle jakies 2
tygodnie po upieczniu , tylko dlatego ze wczesniej nie moge sie wyrobic.

Asia

1. Data: 2002-12-11 07:31:08

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> nie wiem czy istnieje jakas Zelazna Zasada, ale ja lukruje zwykle jakies 2
> tygodnie po upieczniu , tylko dlatego ze wczesniej nie moge sie wyrobic.
>
> Asia
a ja lukrowalam zaraz po upieczeniu(nie bylo ich wiele)i dzisiaj jeszcze sa
twarde, moze zle zrobilam?
Ilona

1. Data: 2002-12-11 09:50:20

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

I.P.:

> a ja lukrowalam zaraz po upieczeniu(nie bylo ich wiele)i dzisiaj jeszcze sa
> twarde, moze zle zrobilam?
> Ilona

ja lukruję moje pierniki ok. 27 sekund po wyjęciu z pieca. Są
lekkopółmiękkie, takie, jakie być powinny. Znaczy na początku twarde,
potem miękną. Największym problemem jest pewnie wasze centralne
ogrzewanie. Ja mam wilgotne mieszkanie, więc się pierniki nie pierniczą.
W Polsce pierniki były przechowywane w chłodnym miejscu (pawlacz z
"wyjściem na świat")

Waldek

Jajecznica z ...?
Jak to sie czyta??