wafle

1. Data: 2003-09-05 06:28:09

Temat: wafle
Od: "A&T" <t...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam uprzejme pytanie do wszystkich grupowiczów. Czy ktoś ma sympatyczny
przepis na krem do wafli, najbardziej by mnie interesował kawowy.
Z góry dziękuje

1. Data: 2003-09-05 07:38:55

Temat: Re: wafle (P)
Od: "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krem do Andrutów (przepis Oli) (napisała mi go w III klasie - jeszcze
głęboka komuna była...ad. 1986)

1/2 kostki Kasi (w oryginale "Palmy") ;))))
1/2 kostki masła
1 szklanka cukru pudru
1 jajko
2 łyżki kakao
1 łyżka kawy ziarnistej

Wymieszac. Posmarowac andruty.

Przepis autorstwa pani Wandy Kafel (z "Przekroju" - także z głębokiej
komuny...)

4 jaja
1,5 szklanki cukru
1/2 kostki masła
2 łyżki kakao
1 łyżka kawy ziarnistej
2 szklanki mleka w proszku (w przepisie jest :" to granulowane, w
niebieskim opakowaniu" - widac wtedy tylko jedno było...)

Do rondla wbic jaja, dosypac cukier, wymieszac i ubijac, wkładając
rondel do drugiego z gorącą wodą. Uważać, aby masa się nie przypaliła.
Kiedy już będzie gorąca, dodać masło, dosypać kawę i/lub kakao, na
końcu dosypać mleko granulowane.
Smarować andruty i kroić po zakrzepnięciu.

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

1. Data: 2003-09-05 07:39:59

Temat: Re: wafle
Od: mips <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

A&T napisał/a w news:bj9a81$m6h$1@news.onet.pl:

> przepis na krem do wafli

Może być kakaowy?:)

1 margaryna (pokroić na kosteczki)
1 szklanaka cukru
kilka (ok.siedmiu) łyżek mleka
3 duże czubate łyżki kakao

To wszystko do garnka - niezbyt dużego, jakiegoś rondelka najlepiej.
Gotować na małym ogniu aż się wszystko rozpuści i zrobi jednolite
(żadnych grudek), potem należy odstawić, aby przestygło. Do tego
wrzucić 3 żółtka i dobrze wymieszać. Gotowe :)

--
pozdrowienia od mips

1. Data: 2003-09-05 07:45:01

Od: "misiczka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Krem do Andrutów (przepis Oli) (napisała mi go w III klasie - jeszcze
> głęboka komuna była...ad. 1986)

Może należałoby zastąpić kawę ziarnistą rozpuszczalną? :)

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Kłamią niewolnicy. Wolni ludzie mówią prawdę.
http://www.misiczka.com

1. Data: 2003-09-05 08:11:39

Od: "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

| Użytkownik "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości

| Może należałoby zastąpić kawę ziarnistą rozpuszczalną? :)

W sumie racja. Skoro "Palma" ustąpiła miejsca "Kasi"...
to "Arabica Select" moze dać szanse "Nescacafe" ;))))

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

1. Data: 2003-09-07 13:07:44

Od: "WieN" <W...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Może nie kawowy , ale równie ekstra : gotować puszkę mleka skondensowanego ,
słodzonego w naczyniu z wodą przez 3 godziny , na wolnym ogniu ,następnie
ostudzić , otworzyć i krem toffi gotowy !

1. Data: 2003-09-08 08:01:34

Od: "Bakino" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po przeczytaniu o waflach zachciało mi się ich do tego stopnia, że
przeszukałam archiwum grupy i zrobiłam według przepisu
http://tinyurl.com/mlnu
Polecam choć jest przy tym sporo roboty, chociażby zetrzeć całą tabliczkę
czekolady na tarce to troche roboty, ale warto - jest pyszne. Mam tylko
jedna radę, żeby orzechy żeczywiście drobno posiekać, bo inaczej ciężko się
tą masę rozsmarowuje.
Jest super, bo jak odpowiednio szybko schłodzimy to jest masa maślana z
wiurkami czekoladowymi i kawałeczkami orzechów (ja robiłam z włoskimi).
Polecam.

Pozdrawiam smacznie
Bakino

b...@w...pl