Re: wanna akrylowa czy blaszana?

1. Data: 2004-04-26 10:32:10

Temat: Re: wanna akrylowa czy blaszana?
Od: "Maciej Machacz" <x...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Bogacz" <t...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
news:c6ijnu$dhn$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Stalowa zawsze jest lepsza jesli chodzi o trwalosc. W sklepie mi
> powiedzieli, stalowa ma jedna wade: jest zimna.
> Akrylowa ma jedna zalete, nie jest zimna, poza tym same wady wzgledem
> stalowej.

Czyzby handlarz w sklepie mial wiecej marzy z jednej wanny stalowej a nie
akrylowej ? Dziwne ;)

A nawet jakby tak bylo jak gosc mowi to po cholere wymyslili wanny akrylowe
skoro sa one gorsze od blaszanek hmm ?

Swoja droga moge podac duzo wiecej plusow akrylowek :

- sa lekkie
- duzo bardziej trzeba sie starac zeby sie w nich poslizgnac
- nie odpada emailia jak sie byle czym stuknie
- nie sa "zimne" i woda tak szybko nie stygnie jak w blaszanych (blacha
szybko dobiera cieplo)
- latwo je mozna ksztaltowac w rozne ergonomiczne formy - dzieki temu
oszczedamy na wodzie
- mozna kupic w roznych odcieniach pod kolor taki jaki chcemy

Wymieniac dalej ?

Maciej Machacz | mailto:x...@i...pl
ICQ:54914949 | GG:17979

1. Data: 2004-04-26 10:55:10

Od: "Tomasz Bogacz" <t...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nawet jakby tak bylo jak gosc mowi to po cholere wymyslili wanny
akrylowe
> skoro sa one gorsze od blaszanek hmm ?

Bo sa tansze. Zwlaszcza w obrobce. Dlatego np. wanny stalowe o
niestandardowych ksztaltach kosztuja nawrt od kilku do kilkudziesieciu
tysiecy.

> Swoja droga moge podac duzo wiecej plusow akrylowek :
>
> - sa lekkie

Stalowe nierzadko sa jeszcze lzejsze. Poza tym wanne raz sie montuje a nie
nosi z miejsca na miejsce, co to za plus?

> - duzo bardziej trzeba sie starac zeby sie w nich poslizgnac

Sa wanny stalowe ze specjalnymi zeberkami antyposlizgowymi.

> - nie odpada emailia jak sie byle czym stuknie

W dobrej wannie nie odpada emalia jak sie byle czym stuknie, ani sie nie
rysuje w odroznieniu od akrylowej.
Poza tym nie zolknie tak szybko jak akryl, nie trzeba czyscic i polerowac
specjalnymi srodkami.
Kaldewei np. daje 30 lat gwarancji na wanne i emalie.

> - nie sa "zimne" i woda tak szybko nie stygnie jak w blaszanych (blacha
> szybko dobiera cieplo)

Z tym sie zgodze.

> - latwo je mozna ksztaltowac w rozne ergonomiczne formy - dzieki temu
> oszczedamy na wodzie

Napisalem juz wyzej.

> - mozna kupic w roznych odcieniach pod kolor taki jaki chcemy

Emaliowana tez.

> Wymieniac dalej ?

Bardzo prosze.

TB

1. Data: 2004-04-26 11:05:25

Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 26 Apr 2004, Tomasz Bogacz wrote:

> Bo sa tansze. Zwlaszcza w obrobce. Dlatego np. wanny stalowe o
> niestandardowych ksztaltach kosztuja nawrt od kilku do kilkudziesieciu
> tysiecy.

I dlatego nikt ich nie robi.

Natomiast w klasycznych kształtach blaszane są tańsze przynajmniej o
połowę, a ludzie jednak kupują akrylowe.

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2004-04-26 11:21:36

Od: "Lesio5" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:Pine.LNX.4.58.0404261304430.5293@joanna.jfedor.
org...

> I dlatego nikt ich nie robi.
>
> Natomiast w klasycznych kształtach blaszane są tańsze przynajmniej o
> połowę, a ludzie jednak kupują akrylowe.

Bo lubią siadac w ieplej wannie a nie przeziebiac nerki w blaszanych.

--
Leszek Grelak - Lesio5

1. Data: 2004-04-26 11:30:44

Od: "Tomasz Bogacz" <t...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I dlatego nikt ich nie robi.

Nikt? Np. niemiecki najwiekszy i najlepszy producent wanien w Europie
www.kaldewei.com. Nie robi w ogole akrylowych.
Hiszpanska Roca nawet w Gliwicach www.roca.pl

> Natomiast w klasycznych kształtach blaszane są tańsze przynajmniej o
Sa tansze, bo ich sie wiecej produkuje.

> połowę, a ludzie jednak kupują akrylowe.

a ludzie tez popieraja Leppera...

TB

1. Data: 2004-04-26 11:34:13

Od: "Tomasz Bogacz" <t...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Widze, ze Ci co kupili niedawno wanny akrylowe probuja na sile dorabiac
sobie argumenty utwierdzajace ich sluszny wybor.
Zobaczycie jak bedzie wygladal akryl po 5 latach uzytkowania a jak emalia.
Jestem pewien ze lepiej wyjdzie ten drugi.
BTW: akrylowe wanny i brodziki spotyka sie tylko w tanich hotelach, w zadnym
porzadnym hotelu na swiecie nie akrylu, tylko stal lub zeliwo :)

EOT.

1. Data: 2004-04-26 11:44:38

Od: Adam Moczulski <w...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 04-04-26 13:21, Użytkownik Lesio5 napisał:

> Bo lubią siadac w ieplej wannie a nie przeziebiac nerki w blaszanych.

To oni nie leją ciepłej wody do wanien ?

Adam

1. Data: 2004-04-26 11:49:07

Od: "Tomasz Bogacz" <t...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To oni nie leją ciepłej wody do wanien ?

:) LOL i marzna jak te pierdoly.

TB

1. Data: 2004-04-26 13:47:46

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz Bogacz" <t...@k...chip.pl> wrote in message

> BTW: akrylowe wanny i brodziki spotyka sie tylko w tanich hotelach,
w zadnym
> porzadnym hotelu na swiecie nie akrylu, tylko stal lub zeliwo :)

Dużo tych hoteli już widziałeś? Bo ja jako pracownik delegacyjny
naprawdę masę i metalowe wanny widuję jedynie w tych najbardziej
zapyziałych.

J.

1. Data: 2004-04-26 13:54:27

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo sa tansze. Zwlaszcza w obrobce. Dlatego np. wanny stalowe o
> niestandardowych ksztaltach kosztuja nawrt od kilku do
kilkudziesieciu
> tysiecy.

A w standardowych? ;-)

> Stalowe nierzadko sa jeszcze lzejsze.

Nierzadko? No kurcze, chyba różnie wanny oglądaliśmy.

> [...]
nie
> rysuje w odroznieniu od akrylowej.
> Poza tym nie zolknie tak szybko jak akryl, nie trzeba czyscic i

A dlaczego porównujesz _dobrą_ wannę stalową i _żółknącą_ akrylówkę?
Dlaczego nie porównamy markowej akrylówki z żeliwiakiem noname z
emalią nałożoną pędzlem?
Podobnie jak w dobrej stalowej emalia jest trwała, tak i w markowej
akrylówce nic nie ma prawa zżółknąć ani zmatowieć. Przy normalnym
użytkowaniu raczej masz małe szanse akryl podrapać czy porysować.
Jeśli będziesz natomiast wstawiał do wanny metalowe cynkowane wiadra,
wrzucał narzędzia ogrodnicze do opłukania czy kąpał się w buciorach -
tego żadna wanna nie wytrzyma.

> Napisalem juz wyzej.

Tzn? Że wydając kilkakrotnie więcej można kupić i nietypową stalową?

J.

kibelek podwieszany
Zanussi lodówka agregat
Re: Tesciowa kupuje mieszkanie:-) PILNE