wartosci IQ

1. Data: 2003-02-22 23:44:32

Temat: wartosci IQ
Od: g...@w...pl (ep) szukaj wiadomości tego autora

witam czy ma ktos moze rozpiske tych wartosci
pozdrowka elka

1. Data: 2003-02-23 15:09:32

Temat: Re: wartosci IQ
Od: "Grzegorz Szczotka" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

opóźnienie umysłowe - 69 i poniżej: (lekki niedorozwój umysłowy 52-67,
umiarkowany niedorzwój umysłowy 36-51, znaczny niedorozwój umysłowy 20-35,
głeboki niedorozwój umysłowy - poniżej 20) - 2,2 % badanej populacji

na granicy normy - 70-79 - 6,7% badanej populacji
poniżej przeciętnej - 80-89 - 16,1%
Przeciętna 90-109 - 50,0%
powyzje przeciętnej 110-119 - 16,1
wysoka 120-129 - 6,7
bardzo wysoka 130 i powyżej 2,2

jeśli o to Ci chodziło
Pozdrawiam
Greg

1. Data: 2003-02-23 15:26:29

Od: "Konop" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> opóźnienie umysłowe - 69 i poniżej
> na granicy normy - 70-79 - 6,7% badanej populacji
> [...]

Ale czy to jest skala stosowana w Polsce?? Np. Mensa w Europie przyjmuje od
150 czy też 148, zaś w USA od 130. Powód - inna skala. Ta różnica poziomów
nie oznacza, że Amerykanie są z definicji głupsi, tylko, że inaczej
przeliczają wyniki testu na punkty...

Pozdrawiam

Konop

1. Data: 2003-02-24 17:40:21

Od: "Grzegorz Szczotka" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co sie teraz na psychometrii ucze (choc chyba nieskutecznie bo
oblałem) to jest jedna skala inteligencji.
(jej średnia to 100 a odchylenie standardowe 15). Tak ja to rozumiem.
A przeliczanie wyników otrzymanych na skale to już inna sprawa. Być moze
inaczej też definiuje się poziomy inteligencji. nie wiem, ale skala jest
jedna.
Pozdrawiam
Greg

Dziękuję i wiem! - Świetlica cd.