wątroba

1. Data: 2009-12-01 11:43:33

Temat: wątroba
Od: "jhet" <.@.> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Do jakiego lekarza iść z autoimmunologicznym zapaleniem wątroby?

Pozdrawiam,
Jhet

2. Data: 2009-12-01 13:06:02

Temat: Re: wątroba
Od: Livia <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jhet pisze:

> Witam
> Do jakiego lekarza iść z autoimmunologicznym zapaleniem wątroby?

Do gastroenterologa, hepatologa...

Pozdrawiam,

Livia

3. Data: 2009-12-01 13:11:57

Od: "jhet" <.@.> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Livia" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Do gastroenterologa, hepatologa...

czyli do kogo? ;) Musze wybrac jednego - kto sie zajmuje ta chorobą?

4. Data: 2009-12-01 14:09:21

Od: Livia <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jhet pisze:

> czyli do kogo? ;) Musze wybrac jednego - kto sie zajmuje ta chorobą?

Nie znam Twojej historii chorób, więc raczej sam sobie musisz
odpowiedzieć na to pytanie. Hepatolog zajmuje się wątrobą oraz
pęcherzykiem i drogami żółciowymi, ale jeśli dochodzą u Ciebie
schorzenia np. układu pokarmowego i/lub trzustki, to idź do
gastroenterologa.

Pozdrawiam,

Livia

5. Data: 2009-12-01 17:57:35

Od: "tomek wilicki" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

jhet <.@.> napisał(a):

> Witam
> Do jakiego lekarza iść z autoimmunologicznym zapaleniem wątroby?

ja bym raczej poszukał specjalisty od schorzeń autoimmunologicznych, a
najlepiej spytać ludzi którzy sami mają tą chorobę i zaliczyli już wielu
lekarzy - znaleźć takiego, który akurat tym schorzeniem się interesuje i
pomógł innym pacjentom. (szukać po nazwisku, nie "dowolnego specjalistę", bo
znacznie różnią się umiejętnościami). Może na forum toczeń coś będą wiedzieć,
ale ostrożnie bo tam niektórzy są "mądrzejsi od lekarzy".

Zainteresuj się wpływem niedoboru witaminy D i nadmiaru omega 6 / niedoboru
omega 3 na rozwój schorzeń autoimmunologicznych. One nie tylko doprowadzają do
takich schorzeń, ale znacznie je przyspieszają (więc uzupełnienie spowalnia, a
czasem cofa schorzenie). Wątroba to jednak śliska sprawa, bo to właśnie ona
odpowiada za metabolizm kwasów tłuszczowych w tym omega 3/6, ona też odpowiada
za metabolizm witaminy D.

Wspominałem już, że znałem gościa któremu ~nastu polskich lekarzy
zdiagnozowało nerwicę, podczas gdy miał dosłownie wszystkie objawy schorzenia
autoimmunologicznego tkanki łącznej, ledwo już chodził, miał też na to wyniki
badań (gdy już mu kazałem je zrobić i się potwierdziły), a polscy lekarze
dalej "to nerwica"?

tak że z tymi specjalistami to uważaj. Sam tytuł nie wystarczy w tym kraju.
Upewnij się, że lekarz faktycznie umie coś robić, a nie tylko grzeje stołek.

6. Data: 2009-12-01 19:22:00

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>...z autoimmunologicznym zapaleniem wątroby?
>
> Do gastroenterologa, hepatologa...
Dlaczego gastroenterologa?
Gastrolog z hepatologiem nie wystarczy?
Myślałam, że gastroenterolodzy leczą zasadniczo wżody i jelito grube.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

7. Data: 2009-12-01 19:42:16

Od: "Fragile Maja" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jhet" <.@.> napisał w wiadomości
> Witam
> Do jakiego lekarza iść z autoimmunologicznym zapaleniem wątroby?

Do HEPATOLOGA (z doswiadczeniem w leczeniu schorzen
autoimmunologicznych watroby) oraz do REUMATOLOGA.
Osoby dotkniete tak ciezkimi chorobami jak choroby
autoimmunologiczne powinny udac sie do bardzo dobrego,
doswiadczonego w leczeniu autoagresji reumatologa.
Poki co lekarze innych specjalnosci leczeniem schorzen
autoimmunologicznych zbyt chetnie sie nie zajmuja, nawet
immunolodzy wola przekazywac pacjentow reumatologom.
Dzieje sie tak zarowno w Polsce, jak i za granica.
Generalnie osoby chore autoimmunologicznie pozostaja
pod opieka KILKU specjalistow (reumatologa, oraz specjalistow
zajmujacych sie konkretnie zaatakowanymi przez autoagresje
narzadami, oraz lekarzy od chorob wspolistniejacych, ktore
moga towarzyszyc chorobie podstawowej lub byc wynikiem
leczenia, czesto dosc agresywnego).

Pozdrawiam i zycze zdrowia :)
M.

Pozdrawiam,
M.

8. Data: 2009-12-01 19:52:18

Od: "Fragile Maja" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fragile Maja" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> narzadami, oraz lekarzy od chorob wspolistniejacych, ktore
> moga towarzyszyc chorobie podstawowej lub byc wynikiem

Gdybys potrzebowal/a jakies bardziej szczegolowe
informacje/namiary, smialo pisz na maila. Ja juz przeszlam
droge przez meke w poszukiwaniu dobrych specjalistow,
tak wiec mam to juz za soba, i chetnie pomoge, jesli tylko
bede w stanie.

Pozdrawiam :)
M. (chora na tocznia ukladowego i nie tylko...)

9. Data: 2009-12-01 20:59:08

Od: "pawelj" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jhet" <.@.> napisał w wiadomości
> Witam
> Do jakiego lekarza iść z autoimmunologicznym zapaleniem wątroby?
Do dobrego
I pewnie prywatnie bo na państwowego nie ma szans

--
PawełJ

10. Data: 2009-12-01 23:20:55

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fragile Maja pisze:

> [...]
> bede w stanie.

> Pozdrawiam :)
> M. (chora na tocznia ukladowego i nie tylko...)

A co to za specjaliści do kitu, że ciągle jesteś chora? Nie wyleczają Cię.
Teraz widzę, że owi specjaliści pomylili u Ciebie tocznia z półpaśćcem
:-( To skandal.

Teraz powrócę do sprawy "maglowanej" przez nas tarczycy.
Zachwalałaś ten szpital Bielański, że niby takie dobre lekarki
endokrynologi tam są. Udało mi się zapisać do samej dr.nauk,
endokrynologa-okulisty Jadwigi Janik, państwowo, czyli na NFZ. Najpierw
miałam iść do niej prywatnie, już byłam zapisana, ale rozchorowałam się
na zapalenie oskrzeli i zadzwonilam, że nie przyjdę i jak wyzdrowieję to
zadzwonię się zapisać. Udało mi się jednak zapisać do przychodni w
szpitalu na Bielanach gdzie też przyjmuje.
Oczywiście ta, która mnie leczyła w przychodni szpitala
czerniakowskiego, ta lekarka, która mnie ciągle do niej wypychała i
ostatnio powiedziała, że wyniki mam dobre, więc nie musi mnie leczyć-
nagadała na mnie do tej Janik i ta już była odpowiednio nastawiona na
mnie, tym bardziej, ze nie przyszłam do jej gabinetu prywatnego. Żałuje
trochę, że tej z przychodni szp. czerniakowskiego powiedziałam na
odczepnego, że jednak idę do tej Janik (bo tak mnie do niej wypychała,
naganiała), ale państwowo.
Tak mnie po chamsku potraktowała ta Janik, że już moja noga nie postanie
w szpitalu Bielańskim. Ponieważ mnie zdenerwowała to zakasłałam, bo mnie
coś zaczęło dusić, a ta rzekoma specjalistka od tarczycy wyskoczyla z
jakimś komentarzem i poleciała otworzyć okno. Potem zapytała ordynarnym
tonem: pani jest aktorką? A ja patrząc jej prosto w oczy powiedziałam:
tak, jestem aktorką. A ona swoim ordynarnym tonem: I to nawet dobrą!
Zapytałam ją, czy jakbym przyszła do niej prywatnie to czy leczyłaby
mnie inaczej. Ona powiedzaila: tak samo....A ta Stankiewicz ze szpitala
czerniakowskiego powiedziała, że p.dr. Janik ma swoje mieszanki leków i
potrafi leczyć skutecznie! Aha; powiedziała jeszcze, że ja nie mam
żadnego wytrzeszczu oka, tylko powieka mi się podwinęła!!! Jak to
usłyszałam, to myślałam, że padnę. Na koniec tej nerwówki zapisała mi
kropelki do oczu: sztuczne łzy!!! Nie zleciła mi żadnych dodatkowych
badań. Pies ją ganiał. Ona już dużo pieniędzy prywatnie nie zarobi, już
ja się o to postaram.

Wczoraj byłam prywatnie u pewnej endokrynolog, która pracuje w zupełnie
innym szpitalu. Zapłacilam 200 zł (prawie moje ostatnie pieniądze w tym
miesiącu), ale pani doktór zbadała mi żołądek, serce. Zapisała leki na
żołądek, zakazała jeść surowe owoce i warzywa, wszystko co związane jest
z mlekiem, zaleciła zimnie okłady (prosto z lodówki, na to moje oko). W
styczniu idę ze skierowaniem do poradni w szpitalu, w którym Ona
pracuje. Tam mi zrobią dodatkowe badania na tarczycę (na NFZ) i
oczywiście będzie mnie dalej leczyła.
Starała się mnie co prawda pocieszyć, że ludzie nie widzą, że to oko mam
większe, że to ja widzę. Pewnie , że widzę ...i to z daleka w lustrze
widać :-(

Pozdrawiam serdecznie i życzę szybkiego powrotu do zdrowia, napisz coś.

--
animka

Malarone + alkohol
Przewlekla infekcja gardla a szczepienie na grype (sezonowa)
Sok z buraczka -czerwonego surowy
gazometriaa
gazometria