Re: wątroba

From: "tomek wilicki" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: wątroba
Date: Tue, 1 Dec 2009 17:57:35 +0000 (UTC)

jhet <.@.> napisał(a):

> Witam
> Do jakiego lekarza iść z autoimmunologicznym zapaleniem wątroby?

ja bym raczej poszukał specjalisty od schorzeń autoimmunologicznych, a
najlepiej spytać ludzi którzy sami mają tą chorobę i zaliczyli już wielu
lekarzy - znaleźć takiego, który akurat tym schorzeniem się interesuje i
pomógł innym pacjentom. (szukać po nazwisku, nie "dowolnego specjalistę", bo
znacznie różnią się umiejętnościami). Może na forum toczeń coś będą wiedzieć,
ale ostrożnie bo tam niektórzy są "mądrzejsi od lekarzy".

Zainteresuj się wpływem niedoboru witaminy D i nadmiaru omega 6 / niedoboru
omega 3 na rozwój schorzeń autoimmunologicznych. One nie tylko doprowadzają do
takich schorzeń, ale znacznie je przyspieszają (więc uzupełnienie spowalnia, a
czasem cofa schorzenie). Wątroba to jednak śliska sprawa, bo to właśnie ona
odpowiada za metabolizm kwasów tłuszczowych w tym omega 3/6, ona też odpowiada
za metabolizm witaminy D.

Wspominałem już, że znałem gościa któremu ~nastu polskich lekarzy
zdiagnozowało nerwicę, podczas gdy miał dosłownie wszystkie objawy schorzenia
autoimmunologicznego tkanki łącznej, ledwo już chodził, miał też na to wyniki
badań (gdy już mu kazałem je zrobić i się potwierdziły), a polscy lekarze
dalej "to nerwica"?

tak że z tymi specjalistami to uważaj. Sam tytuł nie wystarczy w tym kraju.
Upewnij się, że lekarz faktycznie umie coś robić, a nie tylko grzeje stołek.