wężyki do baterii

1. Data: 2005-01-21 12:38:38

Temat: wężyki do baterii
Od: Paweł Paroń <p...@f...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcę wymienić wężyki do baterii na jakieś trwałe i w związku z tym mam
pytania:

- jakie są najlepsze wężyki, czy dobre są takie w miedzianych pancerzach (w
takiej karbowanej rurce, którą można wyginać, ale jest sztywna, nie giętka
jak wężyk w drucianym oplocie)? A jeśli nie takie, to jakie kupić? Chodzi o
to, żeby były trwałe, ale żebym mógł je zamontować sam, bez żadnych
specjalistycznych narzędzi (odpada cięcie rur, lutowanie, gwintowanie, itp.)

- gdzie stosuje się taśmę teflonową do uszczelnienia, tylko od strony rury w
ścianie, czy również od strony baterii?

Paweł

2. Data: 2005-01-21 14:23:24

Temat: Re: wężyki do baterii
Od: AS <a...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paweł Paroń napisał:
> [...]
>
> - gdzie stosuje się taśmę teflonową do uszczelnienia, tylko od strony rury w

Wezykow nie uszczelnia sie teflonem ani pakulami do tego stosuje sie
gumowe uszczelki, które sa w komplecie z nakretkami nakrecanymi na rury
w scianie. Miedziane rurki po prostu trzeba obciac na wymagany wymiar
(czasami, jezeli jest miejse, udaje sie je tak dogiac, ze nie trzeba ich
obcinac). Gumowe uszczelki zazwyczaj dociskane mosiezna podkladka w
czasie ich sciskania zaciskaja sie na rurkach i uszczelniaja polaczenie
nakretki z rura. Trzeba to tylko dokrecac z wyczuciem. Rurki sa na pewno
trwalsze od gietkich wezykow.
Pozdr.
Andrzej

3. Data: 2005-01-23 21:37:42

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Paroń" <p...@f...lublin.pl>
napisał w wiadomości
.pl...

> [...]
> pancerzach (w
> takiej karbowanej rurce, którą można wyginać, ale jest sztywna,

Miedziane "wężyki" są bardzo dobre, ale i te klasyczne w oplocie
potrafią być niezawodne przy spełnieniu pewnych warunków:
- nie kupować nonejmów "bo tańsze"
- nie zginać pod ostrym kątem (!!!!!!), zwłaszcza przy końcach
(!!!!!)
- przykręcając UWAŻAĆ na ich tendencję do skręcania się razem z
obracaną nakrętką, najlepiej drugą ręką przy pomocy kombinerek
przytrzymywać końcówkę wężyka (tą metalową część w której jest
zaciśnięty koniec oplotu) blokując ją. Wężyk skręcony nawet
chwilowo jest już osłabiony i niestety niepewny.

J.

4. Data: 2005-01-24 08:53:19

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Paroń napisał(a):

> Chcę wymienić wężyki do baterii na jakieś trwałe i w związku z tym mam
> pytania:
>
> - jakie są najlepsze wężyki,

OIDP na pl.misc.budowanie była niejedna długa dyskusja na ten temat.
OIDP najtrwalsze z giętkich są rurki w oplocie z niebieskim i czerwonym
paskiem.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

5. Data: 2005-01-24 09:13:30

Od: Paweł Paroń <p...@f...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <4...@o...pl>, PeJot wrote:

> OIDP na pl.misc.budowanie była niejedna długa dyskusja na ten temat.
> OIDP najtrwalsze z giętkich są rurki w oplocie z niebieskim i czerwonym
> paskiem.

Przedwczoraj widziałem w sklepie jeszcze coś innego: sztywne miedziane
rurki, na zewnątrz chromowane (gładkie, nie takie harmonijkowe, te są ponoć
stare i już się ich nie używa), z jednej strony mają gwint pasujący do
typowej baterii, z drugiej obcina się na odpowiednią długość i przykręca
nakrętką z uszczelką do zaworka w ścianie. Można to zamontować bez żadnych
specjalnych narzędzi i gdy będę wymieniał wężyki, to chyba zainstaluję
właśnie takie rurki. Kosztują podobnie jak wężyk, 11zł sztuka.

Paweł

6. Data: 2005-01-24 19:32:22

Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> - gdzie stosuje się taśmę teflonową do uszczelnienia, tylko od strony rury w

W zasadzie każde elastyczne są dobre. Muszą być jednak przykręcone zgodnie z
technologią montażu wężyków. Większośc wężyków ulega uszkodzeniu bo są źle
przykręcone. Bardzo trudno bez rysunków opisać jak to poprawnie zrobić. Nie
chodzi o sposoby uszczelniania. Wazne jest ułożenie wężyka wzgledem rury. To że
nazywa się elastyczny wcale nie znaczy że można go dowolnie zginać. Wykombinuj
Mały Poradnik Mechanika ( może być i duży). W tej książce przy okazji omawiania
rurociągów opisano jak je łączyć przewodami elastycznumi. Na przykład jeśli
trzeba połączyć dwie rury, które w siebie nie patrzą. To nie można użyć wężyka
do połączenia ich na wprost. Trzeba założyć dwa kolanka i wężyk dokręcić od
spodu. Jeśli ze ściany wystaje rurka i w umywalce jest dziura na kran tak
zrobiona że dolot do kranu jest w pionie. Czyli rura ze ściany w poziomie a rura
od kranu w pionie. To na rurę ze ściany należy nakręcić najpierw kolanko i
skierować je do dołu. Przykręcony wężyk musi wisieć. Musi mieć również
odpowiednią długość. Taką abu sam się ułozył. Nie może być w żaden sposób
naciągnięty. Poprawnie założony wężyk z uszczelką można przykręcić ręką i będzie
szczelny. Tomek

Dlaczego gaz do butli gazowej jest 2x drozszy od gazu LPG?
Vitopend 100 + Auraton 2100 ?
Płyta elek. z piekarnikiem Whirlpool - dobre to to ?
Panele i nowe mieszkanie -kiedy kłaść?
Podłączenie gazu