wiśnia czyli brzoza

1. Data: 2002-11-16 21:38:15

Temat: wiśnia czyli brzoza
Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona Sapijaszko" napisała w wiadomości :
" Re. :Prunus incisa Kojou-no-mai" --

>Poza tym nie wiem czy jest się o co spierać bo jeżeli >prześledzić jej
>nazewnictwo (w internecie) to można kociokwiku >dostać. 'Jacquemontii' i
'>Doorenbos' stosują wymiennie, łącznie, osobno...

Iwono gratulacje za podejście do sprawy; nie ma się o co spierać,
ponieważ.........?
jedna i druga brzoza to ta sama roślina, nie są to różne odmiany.
Nieporozumienie wynika ze stosowania przez jednych zasad systematyki
botanicznej i wtedy mamy : Betula ultis varietes jacqemontii ( z małej
litery); a przez drugich zasad nazewnictwa roślin uprawnych i wtedy mamy
Betula ultis "Doorenbos"; przy czym nazwa "Doorenbos" nie jest nazwą odmiany
w sensie systematyki botanicznej ( tu tylko nazwy rodzajowe piszemy z dużej
litery) lecz nazwą kultywaru, czyli Odmiany Uprawnej ( i wtedy piszemy ją z
dużej litery). Tak więc : Betula ultis var.jacqemontii = Betula ultis
"Doorenbos".
Pozdrawiam.
Michał

Ps. przepraszam, że "idzie" to jako nowy wątek, lecz odpuściłem sobie
"wiśnie" i dopiero dzisiaj zgłebiłem się w nią, a nie wiem czy Wy będziecie
do niej jeszcze wracać.

2. Data: 2002-11-18 08:10:22

Temat: Re: wi?nia czyli brzoza
Od: Iwona Sapijaszko <i...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 16 Nov 2002 22:38:15 +0100, "Michał Ł?pie?" <l...@w...pl>
pisał(a):

> [...]
> litery) lecz nazwą kultywaru, czyli Odmiany Uprawnej ( i wtedy piszemy ją z
> dużej litery). Tak więc : Betula ultis var.jacqemontii = Betula ultis

ale to pokręcone...
dziękuję bardzo za wyjaśnienia! nie ma to jak opinia fachowca :)
a poza tym brzoza pożyteczna 'Doorenbos' została wczoraj przywieziona
przez Grzesia od Bogusława R (wraz z innymi dobrami - Bogusławie wielkie
dzięki) i czeka na posadzenie na działce.

> Ps. przepraszam, że "idzie" to jako nowy wątek, lecz odpuściłem sobie
> "wiśnie" i dopiero dzisiaj zgłebiłem się w nią, a nie wiem czy Wy będziecie
> do niej jeszcze wracać.

do wiśni wrócimy - na wiosnę, kiedy w sklepach pokażą się drzewka o
naturalnej formie a nie szczepione na wysokich badylach

pozdrawiam
Iwona

3. Data: 2002-11-18 16:02:13

Temat: Re: wiśnia czyli brzoza
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Michał Łąpieś" <l...@w...pl> writes:

> Nieporozumienie wynika ze stosowania przez jednych zasad systematyki
> botanicznej
[...]
> Tak więc : Betula ultis var.jacqemontii = Betula ultis "Doorenbos".

Michał, a mógłbyś podesłać źródło tych wiadomości?

Pozdrawiam,
Grzesiek

PS. Prywata: Bogusław, mimo wszystko szczepimy te nasze niezależnie od
tego, czy to tosamo, czy jednak co innego :))
--
Chwalił się ktoś, że w mieście Brookshpahn
Zasadził gdzieś na rogu bukszpan.

4. Data: 2002-11-19 07:05:13

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> wrote in

> PS. Prywata: Bogusław, mimo wszystko szczepimy te nasze niezależnie od
> tego, czy to tosamo, czy jednak co innego :))

Jakze sie ciesze!
Wizja postrzelonego Grzegorza, lezacego pod jakze uzyteczna brzoza,
przesladowala mnie od kilku miesiecy...
Pozdrowienia - Ewa Sz.

5. Data: 2002-11-19 16:09:46

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> writes:

> Jakze sie ciesze!
> Wizja postrzelonego Grzegorza, lezacego pod jakze uzyteczna brzoza,
> przesladowala mnie od kilku miesiecy...

Ty się tak nie ciesz, tylko zapoznaj się z terminarzem Dyrektora i daj
znać, kiedy wyjedzie gdzie dalej :)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Nielubiany młodzieniec z Cologne
Jęknął raz: ,,Z bólu peka mi skrogne!

6. Data: 2002-11-19 17:22:52

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Iwona Sapijaszko

(...)
> [...]
> przez Grzesia od Bogusława R (wraz z innymi dobrami - Bogusławie wielkie
> dzięki) i czeka na posadzenie na działce.

Ależ nie ma za co-sądzę że będę pierwszy w kolejce po zrazy:-)
Już 5 małych brzozek czeka w doniczkach na życiową szansę.
Dżemik został skonfiskowany przez Grażynę i nie mam dostepu-musze wysledzić gdzie go
schowała.

Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusaw Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

P.s.
Grzegorz nic nie wspominał o dereniach rosnacych w PKWŁ.

7. Data: 2002-11-19 17:22:53

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Grzegorz Sapijaszko

(...)
> PS. Prywata: Bogusław, mimo wszystko szczepimy te nasze niezależnie od
> tego, czy to to samo, czy jednak co innego :))

Masz na myśli B. papyrifera-też ładna.
Zrazów sporo-robimy zapisy :-) na obie.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

8. Data: 2002-11-19 17:54:22

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) writes:

> Masz na myśli B. papyrifera-też ładna.

Ano, ładna.

> Zrazów sporo-robimy zapisy :-) na obie.

:)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Oskarżyciel publiczny z Igania
Miał kłopoty z pojęciem ,,ścigania'':

9. Data: 2002-11-19 19:58:54

Od: Iwona Sapijaszko <i...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

może się powtórzę ale była mała awaria na łączach, coś się pokićkało z
kodowaniem i serwer mi post skasował

Sat, 16 Nov 2002 22:38:15 +0100, "Michał Łąpieś" <l...@w...pl>
pisał(a):

10. Data: 2002-11-20 06:49:04

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ty się tak nie ciesz, tylko zapoznaj się z terminarzem Dyrektora i daj
> znać, kiedy wyjedzie gdzie dalej :)

No nie!
Zamieniasz winnice na lasek brzozowy?
Co prawda jest to bardzo ladne (znaczy ten ew. lasek), ale winnica tez byla
niezla. A te winorosle okrywowe to juz mnie zupelnie zachwycily :-)
Przemysl te brzozy jeszcze raz...
Pozdrowienia - Ewa Sz., ponownie sie stresujaca

Re: Prunus incisa Kojou-no-mai
Trzmielina
roza puscila listki!
Czy nikt tego nie ogląda?