wiązadła kolanowe

1. Data: 2003-07-27 19:37:16

Temat: wiązadła kolanowe
Od: "ariatari" <a...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

W wyniku urazu mechanicznego mam zerwane wiązadła poboczne przyśrodkowe w
kolanie lewym.
W związku z tym mam pytanie do grupowiczów: z czym taka kontuzja się wiąże?
W tej chwili nogę mam w gipsie. Czy ktoś mógłby dokładnie opisać ten typ
urazu.
Czas rehabilitacji. Jak to wszystko przebiega. No i po prostu co dalej...
W tej chwili nie odczuwam żadnego bólu w kolanie. Mogę w miarę normalnie
chodzić z tym gipsem.
Mam go już 3 tygodnie. Lekarz mówił coś o artroskopii jak się nie zaleczy.

2. Data: 2003-07-27 19:44:01

Temat: Re: wiązadła kolanowe
Od: "Michal" <5...@i...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja od 5 lat mam zerwane poboczne więzadło i tym się objawia, że
nie moge grać np. w piłkę , koszykówkę , siatkówkę itp - tam gdzie
są duże przeciążenia boczne.
Biegam natomiast ponad 40 km tygodnowo i nie przeszkadza mi to.

Jak zbiorę kasę to zrobię rekonstrukcję.

3. Data: 2003-07-27 19:59:58

Od: "ariatari" <a...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> są duże przeciążenia boczne.
> Biegam natomiast ponad 40 km tygodnowo i nie przeszkadza mi to.
>
> Jak zbiorę kasę to zrobię rekonstrukcję.

A czemu musisz za tą operację płacić? Ile to kosztuje? Czy nie odczuwasz
żadnego bólu?

4. Data: 2003-07-27 20:12:05

Od: "Michal" <5...@i...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czemu musisz za tą operację płacić? Ile to kosztuje? Czy nie odczuwasz
> żadnego bólu?

Nic nie boli , ale jakby wystąpiło np. przeciążenie silne poprzeczne to
kolano "leci" - puchnie, boli jak diabli itp.

Normalnie nie musiałbym płacić, ale chcę zrobić to bardzo dobrze
tak aby wrócić do sportu.
Dobre kliniki (takie co robią sportowców) nie mają podpisanych umów
z kasami i trzeba samemu.

Ale IMHO warto zrobić artroskopię diagnostyczną chociaż aby stwierdzić
na 100% co sie stało. Bo może się okazać, że jest jeszcze rozwalona łąkotka.

5. Data: 2003-07-27 20:21:41

Od: "ariatari" <a...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale IMHO warto zrobić artroskopię diagnostyczną chociaż aby stwierdzić
> na 100% co sie stało. Bo może się okazać, że jest jeszcze rozwalona
łąkotka.

> pozdrawiam

czy możesz polecic jakąs klinikę i podać orientacyjne koszty takiej operacji
i diagnozy?

Pozdrawiam również :)

6. Data: 2003-07-27 20:58:12

Od: "Michal" <5...@i...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy możesz polecic jakąs klinikę i podać orientacyjne koszty takiej
operacji
> i diagnozy?

Póki nie mam pieniędzy to się nie rozglądałem specjalnie :)

Ale kiedyś na pewno się "zreperuję".

7. Data: 2003-07-28 09:03:52

Od: "Voyt" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ariatari" <a...@k...pkobp.pl> napisał w wiadomości

> łąkotka.

> czy możesz polecic jakąs klinikę i podać orientacyjne koszty takiej
operacji
> i diagnozy?

Rozmawiałem niedawno z qmplem z liceum i mówił mi że będzie robił sobie
rekonstrukcje
wiązadła ( pierwsza nie wyszła :( ). Wspominał coś o Piekarach (prawd.
śląskich)
On grał w siatkówke zawodowo i jest to podobno najlepsza klinika w Polsce
która się tym zajmuje. Mówił, że ciężko się tam dostać jak cholera.
Nic więcej nie wiem.

Pzdr.

8. Data: 2003-07-29 19:20:20

Od: "madzia" <m...@p...fmno.spam> szukaj wiadomości tego autora

w rzeszowie artroskopia to koszt prywatnie ok 900 zł a cały zabieg
rekonstrukcji wiązadła kosztuje równe 4 tys. złotych - mój mąż miał taki
zabieg w kwietniu i na razie wszystko jest OK :)
m.

[PYT] long QT a warunki SSCP.
krzywy
spray znieczulajacy