widzenie u noworodkow

1. Data: 2002-09-11 01:18:18

Temat: widzenie u noworodkow
Od: "Rysiek" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znam czlowieka, ktory twierdzi, ze noworodki nie widza swiata normalnie,
lecz przez mgle. Jestem laikiem w tej materii. Czy ktos moglby mi wyjasnic
czy tak jest faktycznie?

2. Data: 2002-09-11 06:43:35

Temat: Re: widzenie u noworodkow
Od: "Marek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Nie jestem okulistą ale ogladałem kiedyś program, w którym udowadniono, że
noworotki widza wszystko do góry nogami. Jest to spowodowane tym, że oko
ludzkie to jedna soczewka więc obraz powstały na siatkówce jest odwrócony.
Dopiero mózg odwraca obraz do prawidłowego położenia. Noworodki "uczą się"
tego przez jakiś czas (chyba 2 tygodnie lub miesiące). Poza tym oko ludzkie
nie jest doskonałe i podobno mózg sporo poprawia w jego odbiorze, czyli
obrazie jakie otrzymuje z oka.
Marek

3. Data: 2002-09-11 10:02:31

Od: "Jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rysiek" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> Znam czlowieka, ktory twierdzi, ze noworodki nie widza swiata normalnie,
> lecz przez mgle. Jestem laikiem w tej materii. Czy ktos moglby mi wyjasnic
> czy tak jest faktycznie?

Noworodki rodza sie z bardzo duza krotkowzrocznoscia (rzedu 40 Dioptrii),
wiec raczej nie widza wyraznie.

biblioteka ,jak ?
Influcol
AbGymnic / Abtronic - czy to bezpieczne