Re: wielozadaniowosc osrodka mowy

Data: 2015-04-03 18:10:12
Temat: Re: wielozadaniowosc osrodka mowy
Od: "Pszemol" <P...@P...com>

"Fragi" <s...@o...pl> wrote in message
news:7yxtuu2he3ri.1xpscfq2nmknw.dlg@40tude.net...

> No właśnie nie sibei. Ja nie jstem w tym aż tak dobra, jak ci, których
> znam.

A Ci "oni" też uważają że są w tym dobzi? Może to tylko pozory?

> Tak. Znam ze trzy takie osoby.

Chętnie bym je poznał i może czegoś od nich nauczył :-)

> Aha... Czyli trochę naciągana ta jego teza, że on umie.

Nie... no to było dla wszystkich oczywiste że w jego przypadku naciągana :-)
Ja pytałem teraz czy są takie osoby rzeczywiście czy tylko sa tacy
co tak o sobie myślą... ale jeszcze im nikt nie wytknął że się mylili.

> Tak.

> Jest możliwe, ale nie jest to sytuacja komfortowa. Takie "szarpane" to
> wszystko :) Przy kolejnym powrocie do pisania muszę przeczytać
> wszystko co już napisałam raz jeszcze, a to wymaga czasu.

Rozumiem. Czyli nie należysz do tych "onych", zdecydowanie...

> Sporadycznie, i nie do końca. Bo ja to w ogóle z tych, co uwazają, że
> zawsze można było lepiej :)

:-)) hi hi

> Myślę, że to właśnie ta umiejętność skupienia się na różnych potokach
> informacyjnych jednocześnie jest kluczowa. Język pełni w tym wypadku
> chyba rolę drugoplanową.

Zgadza się. Właśnie od początku staram się ustalić czy są osoby
które są w stanie utrzymać dwa potoki informacyjne w głowie,
jednocześnie.

> Chociaż, wydaje mi się, że tłumacz symultaniczny czy, w
> mniejszym stopniu, konsekutywny, miałby ułatwione zadanie.
> Ale to też kwestia predyspozycji. Nie każdy 'może' takim tłumaczem być...

... i jest to przykład raczej na jeden potok informacyjny w dwu językach :-)