wielozadaniowosc osrodka mowy

1. Data: 2015-04-02 16:25:18

Temat: wielozadaniowosc osrodka mowy
Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy istnieją ludzie, którzy potrafią jednocześnie pisać (komponować email)
i słuchać uważnie tego co się do nich mówi?

Mój szef mnie przekonuje, że on umie... Ale z pytań jakie zadaje po
skończeniu pisania emaila wnioskuję, że nie słuchał (albo słuchał ale nie
słyszał...). Często mamy konflikty na spotkaniach gdy on własnie jest
pół-obecny w taki sposób...

Ja nie umiem - słychanie tekstu czytanego rozprasza mnie przy pisaniu i
odwrotnie: skupienie się na pisaniu nie pozwala skupić się na słuchaniu.
Coś jakbym miał tylko jeden, jednowątkowy ośrodek mowy...

A jak jest z tym u Was?

2. Data: 2015-04-02 16:47:10

Temat: Re: wielozadaniowosc osrodka mowy
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 2 kwietnia 2015 16:26:13 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> Czy istnieją ludzie, którzy potrafią jednocześnie pisać (komponować email)
> i słuchać uważnie tego co się do nich mówi?

Tak, istnieją takie osoby, to są kobiety.

3. Data: 2015-04-02 17:22:12

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odwrotnie: skupienie się na pisaniu nie pozwala skupić się na słuchaniu.
> Coś jakbym miał tylko jeden, jednowątkowy ośrodek mowy...

Opowiadałem Ci kiedyś o dzieciaku na koloniach, który potrafił napisać 2
różne teksty lewą i prawą jednocześnie. Nie wiem, jakie były jego dalsze
losy. Jednak czytałem, że czasem tak bywa w ciężkich stanach padaczkowych.
Choć- podkreślam- nie wiem, czy dzieciak miał jakąś chorobę.
Z własnego doświadczenia wiem, że facet na ogółrobi jedną rzecz- kilku na
raz nie da rady. Kobieta natomiast to potrafi doskonale. Niektórzy tłumaczą
to potrzebą: kobieta ogarniała gromadkę dzieci i musiała wiedzieć, co w
danym momencie się dzieje i poprawnie zareagować. Facet zaczjał się na
zwierza- i tkwił godzinami, skupiony:-).

Są i wyjątki. Napoleoniści twierdzą, że Napoleon Bonaparte naprawdę potrafił
robić 12 rzeczy na raz- i to poprawnie. Nie byle jakich: opracowywał plan
bitwy, dyktował polską konstytucję, jednocześnie grał w szachy, omawiał stan
gospodarki Francji, etc.

--

Chiron

4. Data: 2015-04-02 18:27:12

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-04-02 16:25, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:
> Czy istnieją ludzie, którzy potrafią jednocześnie pisać (komponować email)
> i słuchać uważnie tego co się do nich mówi?

Tak.

5. Data: 2015-04-02 18:47:33

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@q...pl> wrote in message
> Dnia 2015-04-02 16:25, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:
>
> Tak.

Czy to wszystko co zamierzasz powiedzieć w tym temacie
czy może powiesz więcej ale trzeba Cię za język ciągnąć?

6. Data: 2015-04-02 18:52:02

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Chiron" <c...@o...eu> wrote in message
> Z własnego doświadczenia wiem, że facet na ogółrobi jedną rzecz-
> kilku na raz nie da rady. Kobieta natomiast to potrafi doskonale.

Nie mówimy o robieniu kilku *dowolnych* rzeczy na raz.
To jest dosyć łatwe gdy problem uogólnisz bo wtedy
angażujesz różne formy aktywności.
Pytam konkretnie o słuchanie tekstu i pisanie/komponowanie.

7. Data: 2015-04-02 18:56:53

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

>Pytam konkretnie o słuchanie tekstu i pisanie/komponowanie.

Zależy czy trzeba głowę położyć na tekście (wtedy trudniej), czy np. ktoś ku
uchu przytrzyma.

8. Data: 2015-04-02 20:01:45

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...com> wrote:

> Zależy czy trzeba głowę położyć na tekście (wtedy trudniej), czy np. ktoś
> ku uchu przytrzyma.

:-))

nie spotkałeś się nigdy wcześniej z określeniem "słuchanie tekstu
czytanego"?

9. Data: 2015-04-02 20:26:03

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-04-02 18:47, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:
> "Qrczak" <q...@q...pl> wrote in message

> Czy to wszystko co zamierzasz powiedzieć w tym temacie

Nie wystarczy?

> czy może powiesz więcej ale trzeba Cię za język ciągnąć?

Nie jestem twoim szefem.

10. Data: 2015-04-02 20:29:44

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak <q...@q...pl> wrote:
> Dnia 2015-04-02 18:47, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:

> Nie wystarczy?

Czuję duży niedosyt po tej Twojej odpowiedzi :-)
Powiedz proszę coś więcej...

> Nie jestem twoim szefem.

Tak, to wiem :-)

Kamiński 3 lata puchy i Skoki.