Krytyka ateizmu

1. Data: 2015-03-29 21:57:59

Temat: Krytyka ateizmu
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Po raz pierwszy przekonałem się o tym naocznie (i "nausznie") podczas "Dni ateizmu" w
2014 roku, gdy w trakcie dyskusji panelowej jakaś kobieta zawołała po angielsku(!),
że ludzie wierzący są chorzy psychicznie i należy ich przymusowo leczyć
psychiatrycznie. Byłby to eksces bez znaczenia, gdyby nie aplauz, z jakim spotkał się
ten osobliwy dezyderat. Potem, w kuluarach, okazało się, że nie wszyscy obecni
popierają zamykanie ludzi wierzących w szpitalach psychiatrycznych, jednak entuzjaści
tej polityki byli w zdecydowanej przewadze.

Masowe poparcie, jakim cieszy się akcja Marenin, jest tego samego rodzaju. To również
wyraz autorytarnej mentalności i subkultury, jaką wytworzyła część zorganizowanych
środowisk ateistycznych. Jak do tego doszło? Czyżby środowiska te tworzyli w
większości pogrobowcy komunizmu i ich dzieci? Czy jest to może - jak twierdzą
niektórzy - skutek studiów w Moskwie lub po prostu tęsknoty za PRL? Nie sądzę.
Stosunek komunistów do Kościoła był raczej pragmatyczny, przynajmniej od czasów
Gierka, gdy zawarli oni z Kościołem rodzaj małżeństwa z rozsądku i nikogo za wiarę
religijną nie gnębili ani przymusowo nie leczyli. Kim zatem są ateiści, którzy
popierają "sądy za poglądy"? Nie są to moim zdaniem po prostu ateiści wojujący, gdyż
na to miano zasługują osoby, które wojują, bo im zależy na skutecznym krzewieniu
niewiary, podczas gdy ateiści, o których tu mowa, ateizm kompromitują i osłabiają
jego wpływy, tak jak hunwejbini kościelni osłabiają wpływy katolicyzmu. Jedni i
drudzy są oczywiście autorytarni, ale i to nie wszystko wyjaśnia, bo nawet osoby
bardzo autorytarne potrafią na ogół w jakiejś mierze kontrolować swoje popędy przy
pomocy rozumu. Nie są to przecież ludzie nieinteligentni lub niewykształceni.
Skądinąd wiem, że są na ogół sprawni intelektualnie, tyle tylko, że nie w dziedzinie
walki z religią. Na tym polu kierują się raczej głosem serca, a serce - jak mawiał
Pascal - "ma swoje racje, których nie zna rozum". Pod tym względem przypominają mi
pewną profesor biologii, która w odpowiedzi na publicznie zadane pytanie o to, jak
godzi swoje przekonania naukowe z wiarą w Boga, powiedziała, że naukowcem to ona jest
w pracy, od 9 rano do 18, a później jest zwykłym człowiekiem. Cóż, wszyscy jesteśmy
ludźmi, nie całkiem to jednak rozwiązuje problem ateistów, których coraz trudniej
odróżnić od moherowych obrońców krzyża lub islamistów broniących czci Mahometa.

Po co właściwie to piszę? Przecież wiem nie od dzisiaj, że racjonalna argumentacja
nie ma sensu, gdyż ludzie racjonalni wiedzą bez mojej pomocy, co chcę powiedzieć, a
nieracjonalni i tak nie przyjmą racjonalnej argumentacji. Być może piszę głownie po
to, żeby - jak mawiał Zygmunt Kałużyński - było napisane, ale z pewnością także po
to, żeby dać wyraz swojej niechęci do działań, które czynią z ateizmu jeszcze jedną
agresywną ideologię, niewiele (o ile w ogóle?) lepszą od katolicyzmu lub każdego
innego autorytarnego "izmu".

Popularyzacją pewnej odmiany ateizmu, zwanej humanizmem świeckim, zajmuję się od
ćwierćwiecza. W humanistycznej krytyce religii nie chodzi tylko o to, żeby ludzie
przestali wierzyć w bajki. Przede wszystkim zależy nam na tym, by osłabić wpływy
dogmatycznej i autorytarnej tradycji podtrzymywanej (jak sądziłem do niedawna)
głównie przez Kościoły i religie. Dzisiaj jednak, po kolejnych ekscesach
"jasnogrodu", tracę pewność, czy wolności i racjonalności w Polsce nie zagrażają
bardziej grupki autorytarnych ateistów i antyklerykałów.

http://www.humanizm.net.pl/sadyza.html

2. Data: 2015-03-29 23:51:07

Temat: Re: Krytyka ateizmu
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

użytkownik glob napisał:

> Popularyzacją pewnej odmiany ateizmu

Krótko:
http://tinyurl.com/pb6k6nr

3. Data: 2015-03-29 23:53:36

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W maju 1961 roku Manzoni dokonał defekacji do 90 niewielkich puszek, które następnie
zostały fabrycznie zamknięte i opatrzone napisem "Gówno artysty" ("Merda d'artista").
W kolejnych latach trafiły one do licznych zbiorów sztuki na całym świecie i osiągały
wysokie ceny. Wiele z nich eksplodowało, zapewne z powodu korozji i nadmiernego
ciśnienia powstałego gazu.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Piero_Manzoni

4. Data: 2015-03-30 00:18:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 29 Mar 2015 14:53:36 -0700 (PDT), s...@g...com
napisał(a):

> [...]
> "Gówno artysty" ("Merda d'artista"). W kolejnych latach trafiły
> one do licznych zbiorów sztuki na całym świecie i osiągały wysokie

Ciekawe, ile z nich sfałszowano :-D

> Wiele z nich eksplodowało, zapewne z powodu korozji i
> nadmiernego ciśnienia powstałego gazu.
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Piero_Manzoni

Porąbaniec, wystawiał innym, a jemu nie miał kto wystawić "certyfikatu
autentyczności" :-D
--
XL
Nie musisz szczepić dziecka!

5. Data: 2015-03-30 01:41:50

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

No ta buractwo .

6. Data: 2015-03-30 12:31:03

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"glob" <r...@g...com> wrote in message
ps.com...
> Czyżby środowiska te tworzyli w większości pogrobowcy
> komunizmu i ich dzieci? Czy jest to może - jak twierdzą
> niektórzy - skutek studiów w Moskwie lub po prostu
> tęsknoty za PRL? Nie sądzę.

Ja też nie sądzę i nie widzę powodu aby łączyć ateizm z komunizmem. Mało
tego, jest takie połączenie metodą walki z ateizmem w Polsce: ciekawą i
interesującą ideologię połączymy z czymś nielubianym, skompromitowanym,
niepolskim i niepatriotycznym a efekt będzie że ludzie się od tego odwrócą.
Tym czasem ateizm sam w sobie dotyczy niewiary w boga, z systemem
politycznym, gospodarczym czy społecznym nie ma to nic wspólnego i nie ma
sensu tych dwu rzeczy łaczyć. Tak samo jak kapitalizm nie ma nic wspólnego z
wiarą w boga tak ateizm nie ma nic wspólnego z komunizmem.

> Cóż, wszyscy jesteśmy ludźmi, nie całkiem to jednak
> rozwiązuje problem ateistów, których coraz trudniej
> odróżnić od moherowych obrońców krzyża lub
> islamistów broniących czci Mahometa.

Radykałów znajdziesz w każdej grupie ludzi.
Do leczenia psychiatrycznego nawołują takie właśnie radykalne jednostki.

> [...]
> tracę pewność, czy wolności i racjonalności w Polsce
> nie zagrażają bardziej grupki autorytarnych ateistów i antyklerykałów.

Radykalizm zawsze jest karykaturą i wynaturzeniem idei króre kształtują
grupę.
Jestem pewny że żaden "umiarkowany" katolik nie chciałby być
charakteryzowany zachowaniem radykała "mohera". Nie ma więc sensu stawiać
równości pomiędzy radykalną mniejszością ateistów a resztą normalnych ludzi
którzy ani nie potrzebują w swoim życiu religii czy wiary ani nie mają
potrzeby z wiarą u innych fanatycznie walczyć.

7. Data: 2015-03-30 20:33:01

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Przemol
On ma dużo racji, ten polski ateizm to nowa totalitarna religia, często mam wrażenie
że są bardziej fanatyczni od religiantów. Wina leży w całkowitym oddaniu, w wiarę w
naukę doby modernizmu. Teraz mamy postmodernizm bo modernistyczna nauka z jej
materializmem i wiarą w obiektywizm, że jak wyjdę ze skóry widzę prawdę, to rodzaj
męczeństwa wręcz średniowiecznego, te postulaty są tak oderwane od ludzi, że stają
się wręcz nowym dogmatyzmem materialistycznym, co nie jest materializmem to nie ma,
nie istnieje i ataki. A my już jesteśmy w dobie że materializm jest w cudzysłowie,
kształtujemy nasze wyobrażenie materii wiedzą kulturową, stereotypami, tworzymy
definicje które kształtują byt. Tym samym istnieją byty fikcyjne, ale tu na ziemi i
potrafią wymordować miliony ludzie z wiarą w byty fikcyjne, z powodu przekonania, lub
kształtują naszą kulturę. Tym samym bóg jest jako byt fikcyjny który niesie za sobą
zmiany w zachowaniu ludzi wokoło, stylu życia tych ludzi, kształtuje nasze życie.
Ateista tego nie widzi bo materia tylko istnieje, zaprzeczanie nie zmieni tego że
żyjemy z bogiem wprowadzanym nam w życie i mamy bolesne konsekwencje. Bo byt fikcyjny
kształtuje realnia nawet bardziej niż fizyczny. My już jesteśmy w świecie
postmodernizmu , gendera, postmodernizm to również gender i ataki na posmodernizm
ateistów, to taki sam ślepy dogmatyzm jak religia atakująca Gender, bo jedni i drudzy
myślą że prawdy materialne to prawdy obiektywne a drudzy że prawdy boskie to prawdy
obiektywne. Mamy inkwizyjcie z dwóch stron. Tym samym jeden autorytaryzm z drugim nie
da nic innego jak postawy arcyautorytarne i tym samym w pewien sposób ten rodzaj
ateizmu zasila istnienie autorytarnych postaw religiantów. Zamiast mięknąć postawy
radykalne twardnieją.

8. Data: 2015-03-30 20:37:07

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

s...@g...com
[...]

No i czego nie rozumiesz?
Co kupujesz w marketach, jesteś pewny że dobre pożywienie, czy gówno w puszkach? No
co krytykowa artysta że nasrał do puszek, to co codziennie wpierdalasz konsumencie ?

9. Data: 2015-03-30 21:07:54

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-30 o 20:37, glob pisze:
> kolejnych latach trafiły one do licznych zbiorów sztuki na całym świecie i osiągały
wysokie ceny.

Co za idioci kupowali?

10. Data: 2015-03-30 21:14:19

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony
W dniu 2015-03-30 o 20:37, glob pisze:
> kolejnych latach trafiły one do licznych zbiorów sztuki na całym świecie i osiągały
wysokie ceny.

Co za idioci kupowali?

Ci co rozumieli o co idzie, w tym sraniu do puszek, do czego to jest sprzeciw, co
pakują nam markety, co chleją bezmózgie konsumenty.? Ale nie dla psa kiełbasa, burok
sztuki nie rozumie, dla niego to dziwna dziwność, a tym bardziej o co chodzi, to już
zapomnijmy bo od kiedy zombie konsument buraczanym ma mózg?. Tym samym go karmią
wedłego jego zombie martwicy mózgu.

Czego się nie robi ze strachu.
Czego się nie robi ze strachu.
Ich bin Andreas Lubitz! Du bist Andreas Lubitz?
Psychopatyczne zarazki
Kasa spływa... odrą 3-]