winne jablko

1. Data: 2008-06-06 14:12:46

Temat: winne jablko
Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

tlumacze z polskiego przepis na szarlotke i natrafilem na skladnik "1,5
kg winnych jablek". Co to jest "winne jablko"? Czy to oznacza jakis
specjalny gatunek? Czy po prostu maja byc te jablka kwasnawe? Google mi
nic nie daje, bo pokazuje rozne przepisy, gdzie sa "winne jablka", ale
nie natrafilem na wyjasnienie tego terminu.

Ludek

2. Data: 2008-06-06 14:15:56

Temat: Re: winne jablko
Od: Marek <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Ludek Vasta
Fri, 06 Jun 2008 16:12:46 +0200 w <news:g2bgku$h51$1@news.onet.pl>
napisałeś:

> tlumacze z polskiego przepis na szarlotke i natrafilem na skladnik "1,5
> kg winnych jablek". Co to jest "winne jablko"?

bardzo soczyste i dosc kwasne.

Marek
Jeśli wydaje Ci się, że wszyscy za Tobą chodzą, że wszyscy chcą Cię udupić,
to jest to zwykły, zdrowy rozsądek. Oni rzeczywiscie chcą Cię udupić.
Paranoja zaczyna sie wtedy, kiedy uwierzysz, że są w zmowie.

3. Data: 2008-06-06 14:56:08

Od: "i...@g...pl" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 6 Jun 2008 15:15:56 +0100, Marek napisał(a):

> Cześć Ludek Vasta

> bardzo soczyste i dosc kwasne.

...ale z nutą słodyczy.

4. Data: 2008-06-06 16:11:02

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> wrote in message
> [...]
> gatunek? Czy po prostu maja byc te jablka kwasnawe? Google mi nic nie
> daje, bo pokazuje rozne przepisy, gdzie sa "winne jablka", ale nie

Normalne, soczyste lekko kwaskowate jabłka, przy gryzieniu dają posmak
winny...

5. Data: 2008-06-06 16:21:14

Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za wszystkie odpowiedzi.

Ludek

6. Data: 2008-06-11 23:09:54

Od: <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
| nic nie daje, bo pokazuje rozne przepisy, gdzie sa "winne jablka", ale
| nie natrafilem na wyjasnienie tego terminu.

Przeczytalam wszystkie udzielone Ci odpowiedzi, ale one niestety nie zawieraja
sedna sprawy.
Najlepiej jak Ci powiem, ktore jablka sa najlepsze na szasrlotke.. z tym, ze te
nasze szarlotki bywaja rozne, i.. najczesciej nie przypominaja dobrej szarlotki
:)

Otoz najlepsze sa:
wiosna: papierowki, lekko niedojrzale, czyli twarde, chrupiace przy nacisnieciu
palcem ..
Dojrzale sa juz miekkie, slodkie iii. moim zdaniem .. do bani a nie do szarlotki
:)
potem: antonówki - bardzo dobre ..
no i na koniec: szara reneta

nowe odmiany sa dla mnie beeeeeeeeeeeeeee :(

wg mnie to jabka na szarlotke powinny byc krojone recznie - czyli ostrym nozem
nacinamy obrane jablko w gruba kratke, a nastepnie scinamy te kratke az do
ogryzka ..
scieranie na tarce to zbrodnia dla dobrej szarlotki

tak przygotowwane jablka posypujemy cukrem [nie zalujemy, bo jablka kwasne!]
obowiazkowo utartym cynamonem i cukrem waniliowym. MIeszamy i wysypujemy na
podpieczony kruchy spod. Calosc przykrywamy kruszonka lub pelnym platem kruchego
ciasta.
Piecze sie toto ino mig, po wyjeciu natychmiast kroimy i posypujemy obficie
cukrem pudrem z wanilia lub cukrem waniliowym, ukladamy na paterze iiii. za
moment wszystko znika, nawet z tej najwiekszej blachy ;)
smacznego zycze :)
Barbara

7. Data: 2008-06-12 00:09:57

Od: Marek <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć b...@c...com.pl
Thu, 12 Jun 2008 01:09:54 +0200 w <news:g2pm0n$nij$1@news.dialog.net.pl>
napisałeś:

> [...]
> podpieczony kruchy spod. Calosc przykrywamy kruszonka lub pelnym platem kruchego

a jakbys chcial angielskie apple-crumble to prawie tak samo, tylko bez
spodu. jablka w kostke obrobione na cieplo - na blaszke, na to grubo
kruszonka. zapiec i podawac porcje na talerzu - na cieplo - koniecznie z
lodami waniliowymi obok.
Marek
Dlaczego hipopotamy mają okrągłe stopy?
By łatwo było przeskakiwać z lilii na lilię.

8. Data: 2008-06-13 07:27:34

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@c...com.pl pisze:

> Przeczytalam wszystkie udzielone Ci odpowiedzi, ale one niestety nie zawieraja
> sedna sprawy.
[...]
Ale jak to sie ma do pytania Ludka o slowo ,,winne''? Nie pytal pzreciez
o najlepsze na szarlotke ani jak sie ja robi.

th

Knedliczki - mrożenie
CUKATA
PASTYŁA