Re: winne jablko

From: <b...@c...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: winne jablko
Date: Thu, 12 Jun 2008 01:09:54 +0200

Użytkownik "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> napisał w wiadomości
news:g2bgku$h51$1@news.onet.pl...

| Witam,
|
| tlumacze z polskiego przepis na szarlotke i natrafilem na skladnik "1,5
| kg winnych jablek". Co to jest "winne jablko"? Czy to oznacza jakis
| specjalny gatunek? Czy po prostu maja byc te jablka kwasnawe? Google mi
| nic nie daje, bo pokazuje rozne przepisy, gdzie sa "winne jablka", ale
| nie natrafilem na wyjasnienie tego terminu.
| Ludek

Przeczytalam wszystkie udzielone Ci odpowiedzi, ale one niestety nie zawieraja
sedna sprawy.
Najlepiej jak Ci powiem, ktore jablka sa najlepsze na szasrlotke.. z tym, ze te
nasze szarlotki bywaja rozne, i.. najczesciej nie przypominaja dobrej szarlotki
:)

Otoz najlepsze sa:
wiosna: papierowki, lekko niedojrzale, czyli twarde, chrupiace przy nacisnieciu
palcem ..
Dojrzale sa juz miekkie, slodkie iii. moim zdaniem .. do bani a nie do szarlotki
:)
potem: antonówki - bardzo dobre ..
no i na koniec: szara reneta

nowe odmiany sa dla mnie beeeeeeeeeeeeeee :(

wg mnie to jabka na szarlotke powinny byc krojone recznie - czyli ostrym nozem
nacinamy obrane jablko w gruba kratke, a nastepnie scinamy te kratke az do
ogryzka ..
scieranie na tarce to zbrodnia dla dobrej szarlotki

tak przygotowwane jablka posypujemy cukrem [nie zalujemy, bo jablka kwasne!]
obowiazkowo utartym cynamonem i cukrem waniliowym. MIeszamy i wysypujemy na
podpieczony kruchy spod. Calosc przykrywamy kruszonka lub pelnym platem kruchego
ciasta.
Piecze sie toto ino mig, po wyjeciu natychmiast kroimy i posypujemy obficie
cukrem pudrem z wanilia lub cukrem waniliowym, ukladamy na paterze iiii. za
moment wszystko znika, nawet z tej najwiekszej blachy ;)
smacznego zycze :)
Barbara