winniczki

1. Data: 2005-06-02 06:27:57

Temat: winniczki
Od: "maciej" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Nazbierałem w ogrodzie winniczków, dość okazałe i myśle sobie że może co by
je do kuchni zaprowadził, ale jak długo muszą sobie siedzieć na głodówce, i
co później ugotować w całości może ktoś ma jakiś sprawdzony przepis. Ja
robiłem juz ślimaczki, ale były one już gotowe w słoiku w zalewie.

--
Maciek

2. Data: 2005-06-02 07:06:33

Temat: Re: winniczki
Od: "jozo" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maciej" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> co później ugotować w całości może ktoś ma jakiś sprawdzony przepis. Ja
> robiłem juz ślimaczki, ale były one już gotowe w słoiku w zalewie.

http://www.gastronomie.pl/produkty/slimaki/slimaki.h
tml#przygotowanie
http://www.slimaki.com.pl/przepisy/przepis.php
smacznego:-)

3. Data: 2005-06-02 07:23:06

Od: "maciej" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ptrzepisy ambitne, ale ten pierwszy adres nie działa, a tam pewnie jest o
przygotowaniu ślimaczków.

--
Maciek

4. Data: 2005-06-02 11:55:29

Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ptrzepisy ambitne, ale ten pierwszy adres nie działa, a tam pewnie jest o
> przygotowaniu ślimaczków.

Cytat z niedziałającej strony

"PRZYGOTOWANIE ŚLIMAKÓW
Po zbiorze ślimaków, są one następnie głodzone przez 5,6 dni w małych
drewnianych skrzyneczkach. Nie wolno wkładać ich do plastikowych pojemników,
gdyż podłoża z tworzywa sztucznego nie sprzyjają suszeniu.

Następną czynnością jest mycie ślimaków pod bieżącą wodą (silny strumień) i
ułożenie ich warstwowo w pojemniku przesypując każdą warstwę grubą solą.
Proces ten ma na celu oczyszczenie ślimaków.
Na koniec, oczyszczone w ten sposób ślimaki, są ponownie płukane pod mocnym
strumieniem wody a następnie wrzucane na 3 minuty do wrzątku.

Jest to skomplikowany i pracochłonny proces, dlatego niektórzy hodowcy po
kilku dniach "postu", myją je i wrzucają od razu do wrzątku. Po 3 minutach
czynność należy powtórzyć. Gdy ślimaki ostygną, mięso wyciągane jest z
muszli i wrzucane do zimnej i posolonej wody na 15 min. Aby wykorzystać
muszle, należy je umyć w roztworze z sody a następnie sparzyć."

--
pozdrawiam, misiczka

"Męska logika - poślubić wdowę z trójką dzieci
i robić jej wymówki, że nie była dziewicą"
Tadeusz Gicgier

5. Data: 2005-06-02 12:23:01

Od: "maciej" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

i oto chodziło

6. Data: 2005-06-02 20:02:18

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

maciej napisał(a):
> Witam.
> Nazbierałem w ogrodzie winniczków, dość okazałe i myśle sobie że może co by
> je do kuchni zaprowadził,

Daj biedakom pożyć! :-( Za dużo uciechy i tak nie będziesz z nich miał,
nie mówiąc juz o nasyceniu głodu.

Ewa

7. Data: 2005-06-03 07:08:14

Od: "maciej" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

No ruszyło mnie sumienie
Jednak jak już są w słoiku to łatwiej jest.:)))))

--
Maciek

8. Data: 2005-06-03 20:31:03

Od: "Darek" <i...@0...else> szukaj wiadomości tego autora

i tu pojawiasie problem etyczno-kulinarny... tak samo jak jagniecina jest
taka smaczna i delikatna, jak cielencina a te cielaczki sa takie fikusne a
za to jakie smaczne...

,,,

9. Data: 2005-06-07 15:03:07

Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> i tu pojawiasie problem etyczno-kulinarny... tak samo jak
> jagniecina jest taka smaczna i delikatna, jak cielencina
> a te cielaczki sa takie fikusne a za to jakie smaczne...

Winniczki sa fikusne, ale smaczne raczej nie.
Raz zbieralem i robilem, ze dwa razy jadlem
w dobrej restauracji co tylko potwierdzilo
moja o nich opinie. Lepiej niech sobie spaceruja
w trawie - przyjemniej popatrzec niz zjesc.

Za to cielaczka sobie zlapie :)

10. Data: 2005-06-07 16:48:36

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub Jewuła napisał(a):

> [...]
> w dobrej restauracji co tylko potwierdzilo
> moja o nich opinie. Lepiej niech sobie spaceruja
> w trawie - przyjemniej popatrzec niz zjesc.

slimaczki sa pycha to takie owoce morza bez morza i bez zapachu morza...
ja tam uwielbiam...
ale samemu nie robie kupuje juz sprawione dodaje maselka czosnkowego...
zapiejam...
litr bialego winka bagietka i juz...
Mars

co z białka