wino - lux

1. Data: 2002-12-12 08:34:46

Temat: wino - lux
Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kilka osob znajomych wymyslilo zeby zrzucic sie na prezent dla pewnej osoby.
Wymyslono ze ma to byc jakies super wino. Co polecacie? Ja tylko podpowiem
ze ma byc czerwone wytrawne cena 200-250 zł.

widziałam kiedys takie bajeranckie wina zapakowane w drewniane skrzyneczki,
takie cos mi chodzi po glowie.

obdarowywany chyba dosyc zna sie na winach (w przeciwienstwie do mnie)

co polecacie?

Asia

1. Data: 2002-12-12 09:28:13

Temat: Re: wino - lux
Od: "MaciejKa" <mkarcz!!!ewski@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ze ma byc czerwone wytrawne cena 200-250 zł.
W tej cenie..... hmmmmmm, kupcie dowolne Haut Medoc lub Medoc. Na butelce
musi być napisane "Mis en bouitelle au chateau" i "Cru burgeois" lub
(lepiej) "Premiere cru". Sugerowałbym rocznik 1994/1996, chociaz wczoraj
piłem 1999 i też było bardzo dobre. Takie wino można kupić za niecałe
150PLN, a smak... Ach, nie mogę się już doczekac wieczora ;*) Prawdziwe
perełki można tez trafić w hipermarketach. Ostatnio wykupiłem w Hicie cały
nakład Haut Medoca (1997, Cru burgeois) za, uwaga, 48PLN. W specjalizowanym
sklepie z winem widziałem dokładnie to samo wino za 82PLN. Jeśli nie znacie
się na winach i, dodatkowo, jesteście z miasta domyślnego, to proponuję
sklep z winami w Wola Park, na dole, naprzeciwko Auchan. Bardzo rozsądne
ceny, kilka ciekawych butelek tam wypatrzyłem. A jeśli będziecie mieć
szczęście, to możecie trafić na sympatycznego właściciela, który w
odróżnieniu od nijakiej kasjerki zna się na tym, co sprzedaje.

Zdrowie,
Maciuś Dru/ogi

PS: w Tesco bywa siakiś Saint Emilion za coś koło 120PLN - też warty
grzechu. Albo pójdźcie w ilość i kupcie mu dużo butelek zacnego Bordeaux
rocznik 2000. Ceny oscylują wokół 30-40PLN, a rocznik niemal dorównuje 1994.

1. Data: 2002-12-12 10:41:11

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Wymyslono ze ma to byc jakies super wino. Co polecacie? Ja tylko podpowiem
> ze ma byc czerwone wytrawne cena 200-250 zł.

na stronie swiatecznej gazety ( ta co uszka ,pierogi, kwas buraczany i
majonez domowy i wiele, wiele innych swiatecznosci ma) podaje tez od kilku
znanych specjalistow stolecznych od win- wiadomosci o roznych winach i ich
smakach razem ze zdjeciem butelki- dosc szczegolowe opisy- ceny sa na koncu
tez podane a nawet ilosc gwiazdek czyli ocena danego wina proponowanego
http://minilien.com/?WBkb56yvZz . Warto tam zajrzec

KLASYFIKACJA WIN
***** wielkie wino
**** cos wyjatkowego
*** dobra okazja
** na swoja miare
* nic specjalnego
(+) pic, nie czekac
(=) warte lezakowania

pozdrawiam Jola L-L

1. Data: 2002-12-12 16:35:17

Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MaciejKa" <mkarcz!!!ewski@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> szczęście, to możecie trafić na sympatycznego właściciela, który w
> odróżnieniu od nijakiej kasjerki zna się na tym, co sprzedaje.

o rany - az przyjemnie sie czyta wypowiedz takiego konesera:) az nabralam
ochoty na lampeczke:)

rena, co wogole sie nie zna na winie, a lubi generalnie czerwone wytrwane i
polwytrawne

1. Data: 2002-12-12 21:03:33

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wymyslono ze ma to byc jakies super wino. Co polecacie? Ja tylko podpowiem
> ze ma byc czerwone wytrawne cena 200-250 zł.

A ja polecam Chianti Clasico, riserva z 1997 roku (uznanym za rok stulecia
dla tego regionu) albo jakies supertoskni tez koniecznie z 1997 -na pewno do
dostania w specjalistycznych sklepach z winami. Zreszta w takich sklepach
jest bardzo fachowa obsluga i chetnie z Wami porozmawiaja, doradza, a nawet
dadza sprobowac:))
Pozdrawiam-
Kasia L.

1. Data: 2002-12-12 21:13:12

Od: "Marek Rz." <n...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> grzechu. Albo pójdźcie w ilość i kupcie mu dużo butelek zacnego Bordeaux
> rocznik 2000. Ceny oscylują wokół 30-40PLN, a rocznik niemal dorównuje

w Tesco była ostatnio Rioja Campo Viejo 1994 za coś ok 100 zł - może dwie
butelki ;-) ?

pzdr.
Marek Rz.

1. Data: 2002-12-15 16:06:43

Od: "adrjan" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Włoskie wina podobno bardzo źle znoszą transport
i nie należy ich kupować poza granicami Italii.
Ja uważam, że po dobre wino trzeba się udać do dobrego sklepu z alkoholami,
gdzie fachowiec nam podpowie.
Z tego tylko co czytałam jest teraz moda na wina sycylijskie (nie włoskie!)
i kalifornijskie.
O tyle dobrze, że w tych winach jeżeli kupujemy je z wysokiej półki rzadko
kiedy zdarzają się nieprzyjemne niespodzianki.

1. Data: 2002-12-15 21:01:38

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Włoskie wina podobno bardzo źle znoszą transport
> i nie należy ich kupować poza granicami Italii.

Pierwsze slysze, ale to oczywiscie o niczym nie swiadczy:) a jakies
konkretne argumenty poza "podobno" bo to dosyc nieprawodopodobne.
Oczywiscie, ze transport zawsze wplywa na smak wina ale to niezaleznie od
jego pochodzenia

> Z tego tylko co czytałam jest teraz moda na wina sycylijskie (nie
włoskie!)

Co zdanie to zaskoczenie:) - jakas rewolucja w geografi? A jakie to sa
konkretnie wina?
Nigdy nie kieruje sie moda, zawsze smakiem i ewentualnie ciekawoscia.

Pozdrawiam Kasia L.

1. Data: 2002-12-16 12:07:44

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> co polecacie?
>
> Asia

dziekuje wszystkim za odpowiedzi, dan znać jaki byl nasz wybór

Asia

kuchnia białoruska
[OT] prośba o pomoc w sprawie subskrypcji list dyskusyjnych
Uszka do barszczu !
Uszka wigilijne
uszka wigilijne