wino - pytania

1. Data: 2002-11-12 20:16:44

Temat: wino - pytania
Od: "Sabina" <s...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
mam takie pytanie?
Chodzi mi mianowicie o przydatność do spożycia po otwarciu.
Mam w lodówce wino czerwone-półsłodkie, stoi już tam z miesiąc (połowa
butelki - zakorkowana) i się marnuje. Zastanawiam się czy jeszcze nadaje się
do wypicia i czy nie groża mi po tym jakieś niespodzianki z przewodem
pokarmowym?

A teraz drugie pytanie.
Mam dosyć dużo piersi z kurczaka, czy mógłby ktoś mi polecić jakiś przepis
by wykorzystać to wino i te piersi.

Pozdrawiam
Sabina.

1. Data: 2002-11-12 20:17:30

Temat: Re: wino - pytania
Od: "Dorota" <D...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sabina" <s...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> A teraz drugie pytanie.
> Mam dosyć dużo piersi z kurczaka, czy mógłby ktoś mi polecić jakiś przepis

Hmm, czerwone wino i drób trochę się "gryzie" - generalnie do drobiu podaje
sie białe winko...

Dorota

1. Data: 2002-11-12 20:22:00

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Sabina wrote:
> [...]
> butelki - zakorkowana) i się marnuje. Zastanawiam się czy jeszcze nadaje się

Nie.
Nawet po zastosowaniu specjalnej pompki, ktora usuwa powietrze z butelki
po tak dlugim czasie nie bardzo mozna zawartosc nazwac winem :-)
Najlepiej sprobuj _odrobne_ :-)

Pozdrawiam
Lukasz Madeksza

1. Data: 2002-11-12 20:23:44

Od: "Sabina" <s...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hmm, czerwone wino i drób trochę się "gryzie" - generalnie do
> drobiu podaje sie białe winko...

polowka bialego tez sie znajdzie.
wiec...

Sabina.

1. Data: 2002-11-12 20:31:25

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Dorota wrote:

> Hmm, czerwone wino i drób trochę się "gryzie" - generalnie do drobiu podaje
> sie białe winko...

Wlasciwie to zalezy od sosu, przypraw, obrobki potrawy, dodatkow i od
samego wina.

Nie zawsze sluszne jest stosowanie prostej zasady biale=ryba+drob,
czerwone=wolowina etc., dobranie wlasciwego wina do konkretnej potrawy
jest nieco bardziej skomplikowane. IMVHO.

Pozdrawiam
Lukasz Madeksza

1. Data: 2002-11-12 21:22:02

Od: "Natalia Slowik - www.beep.pl" <n...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A teraz drugie pytanie.
> Mam dosyć dużo piersi z kurczaka, czy mógłby ktoś mi polecić jakiś przepis

Z winem na pewno nic sie nie stalo, ja tez mam w lodowce biale, ktore tak
sobie lezy i czeka az mi sie zachce popic, a co do przepisu....to nie znam,
ja raczej na tej grupie zadaje pytania niz udzielam rad, gdyz cienki ze mnie
kucharz. Pozdrawiam.

--
Natalia Slowik,
Hosting lepszy niz miod! Kliknij, skosztuj slodyczy!

1. Data: 2002-11-12 21:36:39

Od: Lukasz Madeksza <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Natalia Slowik - www.beep.pl wrote:
> Z winem na pewno nic sie nie stalo

Na pewno?
:-))
Im wiecej z butelko ubylo tym gorzej wplywa to na jego przechowanie
(wieksza zawartosc powietrza w butelce -> szybsze utlenianie).
Lepiej wtedy przelac je do mniejszej butelki.

Polecam np.
Subject: Opened bottle storage
Newsgroup: alt.food.wine

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&o
e=UTF-8&threadm=53h34q%24kk4%40news1.ucsd.edu&rnum=1
&prev=/groups%3Fq%3Dopened%2Bbottle%2Bgroup:alt.food
.wine%26hl%3Den%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26
selm%3D53h34q%2524kk4%2540news1.ucsd.edu%26rnum%3D1

Pozdrawiam
Lukasz Madeksza

1. Data: 2002-11-12 21:58:48

Od: Nikodem Kuźnik <n...@W...albatros.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz Madeksza wrote:

> [...]
> Nawet po zastosowaniu specjalnej pompki, ktora usuwa powietrze z butelki
> po tak dlugim czasie nie bardzo mozna zawartosc nazwac winem :-)

Ja też proponuje zrobic prosty test - malutki łyczek.
Myślę, że zepsute wino nie jest szkodliwe, tylko niesmaczne. Powoli
przechodzi w ocet winny (utlenia się, jak ktoś tu już ładnie napisał).
Z drugiej strony niektórym szkodzi sfermentowany sok owocowy, dlatego
polecam tylko malutki lyczek.

Pozdrawiam,

Nik

P.S.
w jakimkolwiek stanie to wino by było, ja nie używałbym półsłotkiego wina
jako dodatek do potraw...

1. Data: 2002-11-13 05:49:13

Od: "Lenalena" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zasada: drób -białe wino to juz przeszlość!!!
DOZWOLONE tez czerwone
pozdrawiam
magda

1. Data: 2002-11-13 08:06:19

Od: Edward Kniazycki <e.t.k@DO_NOT_SPAM.gmx.net> szukaj wiadomości tego autora

Sabina wrote:
> [...]
> do wypicia i czy nie groża mi po tym jakieś niespodzianki z przewodem
[...]

Witaj,

Przede wszystkim czerwonego wina nie trzymaj w lodówce, przechowuj
w temperaturze pokojowej. Ponadto, po otwarciu nie zatykaj szczelnie -
podobno zatkane "dusi się i umiera". Przynajmniej tak twierdzą moi
znajomi z Francji.(W lodówce można przechowywać białe i szampana.)

Pozdrawiam

Ed.

jak sie robi sernik na zimno?
problemy z sernikiem