winorośł

21. Data: 2009-08-24 18:29:53

Temat: Re: winorośł
Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bokomaru" <b...@z...com> napisał w wiadomości
news:h6tqpl$j8f$2@nemesis.news.neostrada.pl...

> cięcie na jesień jest dyskusyjne mocno. narazasz latorosl na wyschniecie i
> choroby.
> tradycyjnie winorosl przycina się na wiosnę, u nas w marcu-kwietniu. daje
> to też możliwość stwierdzenia, czy uschło, czy nie.

W kwietniu cięte łozy płaczą, uważam, że to za póżno.

Pozdrawiam Krycha.

22. Data: 2009-08-24 20:09:03

Od: bokomaru <b...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Krycha wrote:

> W kwietniu cięte łozy płaczą, uważam, że to za póżno.

to jest normalne zjawisko.

-- bartek

23. Data: 2009-08-25 14:59:53

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to jest normalne zjawisko.

Wypłynięte soki osłabiają roślinę. Czyż nie?

Pozdrawiam Krycha.

24. Data: 2009-08-31 12:15:54

Od: bokomaru <b...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Krycha wrote:

> Wypłynięte soki osłabiają roślinę. Czyż nie?

normalne w sensie takim, ze zwykle przy przycinaniu winorosl placze. I
tradycyjnie robi sie to wczesna wiosna, francuzi nawet nadali temu dniu
specjalną nazwę (nie pomnę w tej chwili).
co nie znaczy, ze jesienią się winorosli nie przycina. Przycina się, i
jesienią, i wiosną, i w ciągu roku tez (chocby kwiatostany, jesli ich za
duzo, czy liscie, jesli trzeba krzew przeswietlic).

co do oslabiania - byc moze. ale winorosl to twarda roslina. w tym roku
ogromny krzew zostal u mnie obcięty ze wszystkiego, zostalo moze 2 mb
3cm pnia. W tej chwili mam z 20 latorosli po 4 metry biezace.

--
bartek

25. Data: 2009-09-06 23:11:50

Od: "Moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

kris wrote:

> Czyli na 6 metrów bieżących pergoli ile proponujesz abym posadził
> sadzonek? Pergola wysoka na 3 metry maks
> Tak kratownica w sumie to bedzie długa 6 metrów wysoka 3 metry.
> Czy moge dwie różne odmiany obok siebie?

to kwestia czasu i odmiany.
może być i tak, że z jednej sadzonki po 3 sezonach będziesz miał całą
pergolę w winie.
ja mam takie, ktore przyrasta w trakcie sezonu i o 3,5-4 metry.

moon

jak rozmnożyć berberys czerwony?
Bambus
uratować różę 'po inwazji'