winorosl

1. Data: 2004-09-18 06:34:22

Temat: Re: winorosl -jak przeniesc?
Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam u tescia na dzialce winorosl która bardzo mi smakuje, niestety nie
wiem jaka to odmiana ale spróbuje sie dowiedziec. ale moje pytanie brzmi:
poniewaz musimy sprzedac te dzialke (kupilismy budowlana i nie bedzie czasa
na obie) chcialbym te winorosl przeniesc. powiedzcie jak przesadzic, wziasc
zaszczepke czy jak to inaczej nazwac, chodzi tylko o to by ta konkretna
odmiana byla u mnie na dzialce.
pozdrówka Piotr

2. Data: 2004-09-18 18:47:13

Temat: winorosl
Od: Lucy Greenleaf Norvich <k...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Jakie sa najlepsze odmiany winorosli, ktore nie trzeba
zabezpieczac na zime?

3. Data: 2004-09-18 19:12:01

Temat: Re: winorosl
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Lucy Greenleaf Norvich" <k...@h...com> napisal w
wiadomosci news:cj0pk05pnl4i2h1o416je4112p9daead0e@4ax.com...

> Jakie sa najlepsze odmiany winorosli, ktore nie trzeba
> zabezpieczac na zime?

To zalezy gdzie mieszkasz, ja w tym roku jestem zawiedziona, bo winogrony
jeszcze kwasne a tu juz przymrozki ida i sobie nie pojem :(((

Pozdrawiam z dalekiej pólnocy

Kaska

4. Data: 2004-09-19 21:20:47

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lucy Greenleaf Norvich wrote:

> Jakie sa najlepsze odmiany winorosli, ktore nie trzeba
> zabezpieczac na zime?

W ubiegłym roku "Działkowiec" opublikował wyniki badania mrozodporności
winorośli. Najlepiej wypadła Aurora.

Pozdrawiam
Bea

5. Data: 2004-09-20 09:45:33

Od: "Henek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zależy jaki to stary krzak jak stosunkowo młody kilkuletni to możesz spróbować
wykopać z korzeniami pomocne są tu widły i woda pod dużym ciśnieniem żeby
wypłukać je delikatnie, taki krzak może mieć już kożenie w promieniu 1m i na
głębokości 60 cm. Jeśli to starszy krzew kilkunastoletni np korzenie ma
znacznie bardziej rozrośnięte i najlepiej byłoby go teraz okopać w promieniu
0,5mżeby poprzerywać korzenie, a przenosić - wykopywać w przyszłym roku. Jeśli
nie dasz rady tak to możesz na jesieni wziąść uciąć jednoroczne pędy i
ukorzenić na wiosnę w ziemi, ale owoce niestety będziesz wtedy miał dopiero za
3-4 lata. Więcej znajdziesz na www.winogrona.org

Heniek

6. Data: 2004-09-20 10:13:07

Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie dasz rady tak to możesz na jesieni wziąść uciąć jednoroczne pędy i
> ukorzenić na wiosnę w ziemi, ale owoce niestety będziesz wtedy miał

dzięki, właśnie o to drugie mi chodziło.
Piotrek

mala cytrynka
Cienko...
cytryna