winorośla

1. Data: 2000-02-02 13:43:17

Temat: winorośla
Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem normalnie zawiedziony. Przypuszczałem, że winogrona i winorośla
budzš wieksze zainteresowanie.
Okazuje się, że jestem sam na świecie.
Smutno samemu.
Janusz

1. Data: 2000-02-02 16:25:19

Temat: Re: winorośla
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Alez dlaczego, Janusz??? dlaczego jestes zawiedziony? kochamy winorosla
razem z toba. mam tylko dwie odmiany, obie zreszta polecane przez
ciebie, wiec nie wymadrzam sie. jak przyjdzie wiosna, bede miala szereg
pytan. teraz zreszta tez mam pytanie. pisales, ze muskat letnij trzebq
zabezpieczyc przed wiosennymi przymrozkami. jak to robisz?
Dorota

--
Najnowsze oferty pracy: http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-praca-oferowana/

1. Data: 2000-02-03 05:39:48

Temat: Odp: winorośla
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota Nowicka <d...@n...gov.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9...@g...newsgate.pl...

Ja tutaj znów jako egzekutor :-)
Dotychczas stosowałem nazwę "winorośl" a nie "winorośla".
Czy ja powinienem się poprawić czy może w temacie jest przejęzyczenie.
Nic mnie nie kosztuje by stosować określenie poprawne więc chętnie takie
będę stosował.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-02-03 09:04:02

Od: "Andrzej Burcek" <a...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Abys Januszu nie myslal ze jestes sam na swiecie, przyznam sie, ze rowniez
mam kilka odmian od Pana Romana Mysliwca: Wymieniony juz kilkakrotnie Muskat
Letnij, Kodrianka, Einset Sedless, i Muskat Odesskij.
Poza tym oczywiście Skarb Panonii. Mam tez jakas odmianę z genetycznym
defektem zapylania, ktorej sadzonki wzialem z pazernosci (dosyc smaczne choc
drobne owoce), i trzy odmiany ktore sam nie wiem czym sa.
Zadna z odmian poza Skarbem Panonii jeszcze nie owocowala, bo nie miala
prawa-ubiegly sezon byl drugim rokiem ich wegetacji. Na razie spia okryte
warstwa ziemi - moja pierwsza proba zalozenia winnicy (ale powiedziane!) z
Chrupka Rozowa nie powiodla sie, krzaczki owiniete oslonkami z papieru
wymarzly.

Wbrew opinii Darka, mysle ze ze smacznych i zdrowych owocow mozna sprobowac
zrobic smaczne i zdrowe(?) wino. W koncu poza deserowymi sa tez odmiany
przerobowe.

Zycze doskonalego sezonu wegetacyjnego wszystkim milosnikom winorosli
Andrzej

Janusz Czapski napisał(a) w wiadomości: <3...@l...pl>...

1. Data: 2000-02-04 07:36:36

Temat: Re: winorośla (czy poprawnie?)
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" wrote:
> Ja tutaj znów jako egzekutor :-)
> Dotychczas stosowałem nazwę "winorośl" a nie "winorośla".
> Czy ja powinienem się poprawić czy może w temacie jest przejęzyczenie.

"Winorosl" to l.poj., natomiast "winorosla" to chyba l. mn., ale tylko
wtedy, gdy l.poj. bedzie to "winorosle" - rodz. nijakiego. W przypadku
l.poj. "winorosl" (rodz. zen. - ta) l.mn. powinna byc (te) "winorosle".
Ale, ktore jest poprawnie? - ja nie wiem.
Kiedys byl tu zawodowiec w tym temacie - korektorka. Moze znowu sie
odezwie?
I niech nikt nie pisze, ze temat nieogrodniczy :-)

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

1. Data: 2000-02-04 12:04:49

Temat: Re: Odp: winorośla
Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" napisał(a):

> [...]
> Czy ja powinienem się poprawić czy może w temacie jest przejęzyczenie.
> Nic mnie nie kosztuje by stosować określenie poprawne więc chętnie takie

Jeżeli nikt nie chce pogadać o winoroślach, to mozemy z nudów zajšć się
polszczyznš. Ponieważ to ja pierwszy wpisałem temat "WINOROŚLA" czuję się
zobowišzany.
Z wielkš nieśmiałościš wyjaśniam, że to nie było przejęzyczenie:
mianownik liczby pojedyńczej - WINOROŚL
mianownik liczby mnogiej może przybierać dwie równouprawnione
formy: WINOROŚLE i WINOROŚLA.
Wyraz składa się z dwóch części: wino - określa co rośnie, rośl - określa,
że rośnie.
Podobnie jak w słowie ZAROŚLA: za - za czymś, rośla - rośnie.
Z tego względu, per analogiam, wybrałem formę winorośla.
Przecież nikt nie ośmieliłby się powiedzieć, że w ogrodzie Krzysztofa
Marusińskiego przeważajš zarośle.
Każdy użyje formy zarośla.
Dlatego użyłem formy "winorośla".
cbdo.
Kłaniam się nisko.
Janusz
PS.
A w ogóle to najlepiej Miodka spytać!

1. Data: 2000-02-15 20:10:21

Od: "Krycha" <k...@p...ONET.PL> szukaj wiadomości tego autora

Mam zdjecie winogron i brzoskwin jakie udalo mi sie otrzymac w uprawie bez
dodatkowych zabezpieczen i ocieplen.
Chcesz zobaczyc jakie owoce otrzymuje sie na Opolszczyznie?
Uprzedzam ze troche czasu zabiera pobranie takiego postu.
Jest to bitmapa po zipowaniu ma 2,17 MB, a przed 2,31.
Krystyna

1. Data: 2000-02-16 06:53:59

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krycha <k...@p...ONET.PL> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:Noiq4.1695$G...@n...tpnet.pl...
> [...]
> Uprzedzam ze troche czasu zabiera pobranie takiego postu.
> Jest to bitmapa po zipowaniu ma 2,17 MB, a przed 2,31.

Przesyłaj w formacie jpg. Prawie w każdym programie graficznym można
przekonwertować bitmapę na jpg.
Wtedy plik będzie miał może kilkadziesiąt KB.
Grafika źle poddaje się kompresji więc nie trzeba jej obrabiać zipem.
--

:-) http://ogrod.to.jest.to

1. Data: 2000-02-16 08:02:17

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 15 Feb 2000, Krycha wrote:

> [...]
> Uprzedzam ze troche czasu zabiera pobranie takiego postu.
> Jest to bitmapa po zipowaniu ma 2,17 MB, a przed 2,31.
A skad mozna pobrac?

D.P.

1. Data: 2000-02-16 10:31:02

Temat: Re: Re: winorośla
Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz napisał(a):

> A skad mozna pobrac?
>
> D.P.

Też chcę pooglšdać!!!
Janusz

Nowy.
15 stopni=1 miesiac
Doplace 150zl, jesli wezmiesz _A_K_T_Y_W_A_C_J_E_ w Plus GSM
róże pytanie do Rafała W.
Lód w oczku - pytanie