Re: witanko:))

1. Data: 2002-03-21 08:03:52

Temat: Re: witanko:))
Od: "Asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazlam ten przepis, podawal go Konrad Brywczynski i jest on taki sam jak
ten dolaczony do mojego zajaca.

40g masła lub margaryny
40g cukru
1/2 opakowania cukru waniliowego (a propos, wreszcie pojawił
się prawdziwy w sklepach)
szczypta soli
1 jajko
dokładnie 1 łyżka rumu
40g zmielonych orezchów laskowych
40g mąki kukurydzianej
40g mąki (pszennej)
1/2 łyżeczki do herbaty proszku do pieczenia

Dodając składniki pojedynczo, wyrobić lekką masę. Wysmarować
formę tłuszczem, opruszyć mąką (ja raczej używam bułki tartej),
wypełnić masą. Piec na dole nagrzanego piekarnika (180 st. C,
ok. 35 min - przypominam, że na 0,5 l). Wyjąć z formy i opruszyć
cukrem pudrem lub polukrować.

Co do czasu pieczenia - to ja pieklam go znacznie dluzej, 45 minut a nawet
godzine. Dopiero po tym czasie patyczek wychodzil czysty. Byl to jednak piec
mojej mamy w ktorym zawsze trzeba piec dluzej niz podane. Mysle ze po 40
minutach mozesz zaczac sprawdzac. Powodzenia

Asia

1. Data: 2002-03-21 12:25:41

Od: "mazanka" <m...@p...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziekuje, za pomoc, jednak mam jeszcze pytanko. nie bardzo rozumiem o
co chodzi w tym zadniu:

> Piec na dole nagrzanego piekarnika (180 st. C, ok. 35 min - przypominam,
że na 0,5 l).
tzn dokladnie chodzi mi o to 0,5 l -czy to pojemnosc foremki, nie wiem jaka
pojemnosc ma moja foremka:((( Czy wystarczy wlac wode i sprawdzic a potem
przepis zastosowac proporcjonalnie? I jeszcze jedno gdzie mam kupic rum w
sklepie z alkoholem? i jaki to ma byc rum?
Wiem moje pytania sa zapewne na poziomie 10 latki, ale coz zrobic taka sie
uchowalam:)))

Jeszcze raz bardzo dziekuje i licze na Was:)))

Pozdrawiam

Mazan-ka

1. Data: 2002-03-21 12:39:40

Od: "Asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mazanka" <m...@p...e.pl> napisał w wiadomości
> [...]
jaka
> pojemnosc ma moja foremka:((( Czy wystarczy wlac wode i sprawdzic a potem

Mysle ze o to chodzi, bo w sumie twoja foremka moze byc duzo wieksza (lub
mniejsza) i baranek wyjdzie ci niepelny ... wlanie wody powinno wystarczyc o
ile foremka jest szczelna.

I jeszcze jedno gdzie mam kupic rum w
> sklepie z alkoholem? i jaki to ma byc rum?

Ja rumu nie dawalam, bo nie mialam, mozna dodac olejku rumowego, ale
naprawde troszeczke, ze 2-3 krople. Z tymi olejkami latwo przedobrzyc i ja
ich raczej nie uzywam.

Asia

1. Data: 2002-03-21 13:18:04

Od: "mazanka" <m...@p...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje teraz mi sie rozjasnilo w sobote zabieram sie do dziela:)))
pozdrawiam

Mazna-ka

1. Data: 2002-03-21 13:22:31

Od: "mazanka" <m...@p...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

mysle o probie przedswiatecznej, oczywiscie ze dam znac:))) jak mi sie uda
to chce nawet koleznaki obdarowac barankami:)))

1. Data: 2002-03-21 13:23:28

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-03-24 01:17:35

Temat: Re: byla proba:))
Od: "mazan-ka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> pozdrawiam
> Basia
>
> ps.jednak dałaś się namówić by zajrzeć na kuchnię;-)

Witam:))

Nooooo sobota minela i pierwsza proba pieczenia baranka za mna:)))
zmierzylam pojemnosc mojej foremki, moj baranek zmiesci w sobie 3/4 litra
wody, ale pomyslalm sobie przeciez to niewielka roznica i nie zmieniajac
proporcji przepisu zabralam sie do dziela:)))
moje dzielo wyglada jak odlew stopki dzieciecej hiihihih, niestety ciasta
bylo za malo:((( orzeszkow nie dalam z powodu ich braku:(( rumu tez nie
mialam, ciasto urabialam metoda tradycyjna (zadnych mikserow) poniewz mikser
zajela moja 14 letnia corka (jej ciasto bylo wysmienite) moje w smaku dobre,
tylko ten ksztalt hihihi, ale sie nie poddaje jutro zabieram sie znowu do
pracy:))) Mam nadzieje ze do swiat mi sie uda:)))

Pozdrawaim wszytkich i baaaardzo podziwiam:)))

Mazan-ka

maslo orzechowe
Ciasteczko na Święta.
Re: witanko:))