wizyta u psychologa

1. Data: 2002-06-01 19:50:58

Temat: wizyta u psychologa
Od: Machloy-Machlowicz <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

w Polsce utarl sie zwyczaj posadzania ludzi korzystajacych z pomocy
psychologa, psychoterapeuty lub jakiegokolwiek innego specjalisty
dzialajacego w branzy odpowiedzialnej za pielegnacje zdrowia
psychicznego o delikatnie mowiac : 'odchylenia od normy...', zaburzenia
rownowagi zdrowia psychicznego, itd.
w zwiazku z tym moje pytanie brzmi : czy osoba korzystajaca z pomocy
takiego specjalisty powinna miec jakiekolwiek opory ? nie musze chyba
mowic ze w USA (bazuje na przykladzie terenow o duzej aglomeracji, mocna
zurbanizowannych) to zjawsko wystepuje powszechnie (zeby nie powiedziec
masowo), ludzie korzystaja z pomocy psychoterapeutow wydaje sie z
koniecznosci ... a u nas wciaz ten sam mit o dewiacjach, itd.

dzieki
w.w.

1. Data: 2002-06-02 06:47:25

Temat: Re: wizyta u psychologa
Od: "Witold" <B...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Machloy-Machlowicz" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> masowo), ludzie korzystaja z pomocy psychoterapeutow wydaje sie z
> koniecznosci ... a u nas wciaz ten sam mit o dewiacjach, itd.
Pytasz, czy powinna? Odpowiedź: Nie. Nie powinna.
Tylko co z tego?

--
Serdeczne pozdrowienia,
Witek

1. Data: 2002-06-02 10:41:56

Od: Flyer <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Machloy-Machlowicz wrote:

> [...]
> masowo), ludzie korzystaja z pomocy psychoterapeutow wydaje sie z
> koniecznosci ... a u nas wciaz ten sam mit o dewiacjach, itd.

Przed chodzeniem nie (z pewnymi wyjatkami ale o tym zaraz). Przed
ujawnianiem tak. W niektorych sytuacjach takie wizyty moga wrecz ulatwic
zycie - urlop zdrowotny na studiach albo "dupokrytka" przy odejsciu z
pracy (zeby pracodawca nie mogl sie wyzywac - przez przypadek dostalem
cos takiego). Ale w normalnych sytuacjach ujawnienie tego moze prowadzic
do klopotow (z podkresleniem na moze - ale nie musi). Ludzie po prostu
nie znaja sie na chorobach/schorzeniach psychicznych i reaguja na nie
lekowo. W USA powszechnosc tego typu zachowan wynika chyba bardziej z
mody/zachowan spolecznych - otwartosci i przyznawania sie "wielkich i
znanych" do tego. Wyobraz sobie Leppera, ktory mowi, ze byl u psychiatry
i ten wykryl u niego manie przesladowcza :))).

Co do moich doswiadczen. Spotkalem sie np. z psychiatra, ktory po
szybkim zdiagnozowaniu i olaniu reszty mojej wypowiedzi zaczal
opowiadac, co sie dzis u niego wydarzylo i z czym ma problemy. Takich
jednostek chyba trzeba sie bac, bo moga wyslac pacjenta do psychuszki -
a wiekszosc pracodawcow w przypadku odpowiedzi na pytanie - "co pan
robil w tym czasie ?" - "bylem w szpitalu psychiatrycznym" - mocno sie
zastanowi, czy przyjac takiego pracownika :(.

Flyer

1. Data: 2002-06-02 12:01:39

Od: "linek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Machloy-Machlowicz napisał(a) w wiadomości: <3...@w...pl>...
> [...]
>w zwiazku z tym moje pytanie brzmi : czy osoba korzystajaca z pomocy
>takiego specjalisty powinna miec jakiekolwiek opory ?

Nie powinna. Ale fakt, że w naszym społeczeństwie nie wygląda to zbyt
różowo. W wielu wypadkach osoba korzystająca z pomocy psychologa, terapeuty
itp. powinna być z siebie dumna, że jest na tyle odważna i że stara się
zrobić coś ze swoim życiem. Zakładam, że przynajmniej 50% z tych, którzy
traktują korzystających z takiej formy pomocy jak wariatów, miałoby z czym
zgłosić się do odpowiedniego specjalisty od zdrowia psychicznego.
Alina

1. Data: 2002-06-02 15:27:16

Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "linek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
czym
> zgłosić się do odpowiedniego specjalisty od zdrowia psychicznego.

Bo najgorsi są niezdiagnozowani?:))))
Elizabeth

1. Data: 2002-06-02 17:52:39

Temat: Odp: wizyta u psychologa
Od: "Melisa" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Machloy-Machlowicz <w...@w...pl>:
> (..) ludzi korzystajacych z pomocy psychologa, psychoterapeuty lub
jakiegokolwiek innego specjalisty (..)

Lub psychiatry, chciales napisac? Nie bojmy sie tego slowa ;)

> w zwiazku z tym moje pytanie brzmi : czy osoba korzystajaca z pomocy
> takiego specjalisty powinna miec jakiekolwiek opory ?

Oczywiscie, ze powinna. I jak najbardziej kazdą swoja decyzje powinna
najpierw rozpatrywac w kontekscie "jak widza to ludzie" - ze szczegolnym
ukierunkowaniem na niezaznajomionych z tematem i zasciankowych ;)

> dzieki
> w.w.

A co Cie zainspirowalo do zadania tego pytania?

Melisa

1. Data: 2002-06-02 21:35:43

Od: "linek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elizabeth napisał(a) w wiadomości: ...

>Użytkownik "linek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

>czym
>>
>Bo najgorsi są niezdiagnozowani?:))))
>Elizabeth

Bo najgorsi są tacy, którzy myślą, że kto jak kto, ale oni są zdrowi i jako
tacy mają prawo decydować o tym, czy zdrowi są inni. A nie oszukujmy się, w
każdym z nas coś siedzi. Kiedyś może zacząć mocno rozrabiać i utrudniać nam
tzw. normalne funkcjonowanie.
Alina

1. Data: 2002-06-03 18:37:47

Temat: Re: Odp: wizyta u psychologa
Od: Machloy-Machlowicz <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Melisa napisał(a):

> A co Cie zainspirowalo do zadania tego pytania?

po prostu chce poznac nasz polska mentalnosc.

dzieki

w.w.

1. Data: 2002-06-04 14:02:26

Od: "Pyzol" <p...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

> po prostu chce poznac nasz polska mentalnosc.

A CO TO???????

Bardzo prosze o jakies fachowe wyjasnienie....
Kaska

1. Data: 2002-06-04 21:06:43

Od: Machloy-Machlowicz <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pyzol napisał(a):

> A CO TO???????
>
> Bardzo prosze o jakies fachowe wyjasnienie....
> Kaska

rezyser filmu : 'Szczesliwego Nowego Yorku' zapytany dlaczego
przedstawil Polakow jako burakow, azbestow, wacholi, etc. odp. ze w
Polakach jest cos charakterystycznego, poczym dodal, ze Polaka mozna
poznac po jego charakterystycznej gebie - "my Polacy mamy geby". mysle
ze jest cos w tym :))) i nie dotyczy to tylko aparycji, ale w ogole
mentalnosci. mam na mysli sposob bycia, myslenia (jak zarobi zeby sie
nie narobic) etc. ...

pzdrw
w.w.

spoleczenstwa
Nie ma złych ludzi.
Jak sie zmienic?
Osiołkowi w żłoby dano w..... (problemik)
12-18.08 Nauki Dzogczen - Katowice