wkrótce ślub, podpowiedzcie

1. Data: 2003-09-08 14:50:53

Temat: wkrótce ślub, podpowiedzcie
Od: "lidka kołodziej" <l...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Za niecały miesiąc wychodzę za mąż. Chcę zrobić małe przyjęcie w domu dla
rodziców moich i mojego faceta. Podpowiedzcie, co przygotować, chciałbym żeby
to były jakieś sałatki, ew. jakiś indyk , ciasto kupię w cukiernii, bo nie
chcę ryzykować.Chciałbym żeby to było niezbyt drogie, samczne , ale też
oryginalne.Pomożecie?

1. Data: 2003-09-08 16:19:27

Temat: Re: wkrótce ślub, podpowiedzcie
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lidka kołodziej" <l...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bji50d$ic8$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> chcę ryzykować.Chciałbym żeby to było niezbyt drogie, samczne , ale też

Ja szczerze powiedziawszy ide na latwizne :)
I tez za miesiac :)
Stolik na kilkanascie osob, obiad , do wyboru miesa surowki, salatki
jakowes, potem tort, placki (tez zamawiane), wino, szampan itp :)

a w domu, zrobilabym potrawe "chinska" .. czyli warzywa (marchew pietruszka,
seler, papryka,pieczarki,groszek ,por, cebula, kalafior, to wszytsko w
kawalki (paski) podduszone)
osobno kurczak w kostke podsmazony, dodany do warzyw
ryz i sos moze byc sos z kurczaka podprawiony lekko curry

albo pepperoni :))

na obiad, filety z kurczaka smazone, jakas poledwiczka smazona, moze byc
wolowina z sosem (bedzie paswala dosurowki z kalafiora)
surowka zbialek kapusty, z kalafiora, z czerwonej kapusty
moga byc ziemniaki pieczone w piekarniku, z jakims "sosem"

salatka warzywna, taka najzwyklejsza, zydowska
jakies jajko z majonezem
itd itp

koncze chyba....bo robie sie glodna:))

Marta

1. Data: 2003-09-08 16:23:24

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

no tak... ale Tobie chyba chodzi o przyjecie przed a nie po slubie;)))
(zmeczonam moge z opoznieniem reagowac;) )
nie mniej jednak menu pasuje:)
i ja wlansie za tydzien dwa mam takie "przyjecie" .... juz wczoraj myslalam
co by tu zrobic

Marta

1. Data: 2003-09-08 17:13:00

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

"lidka kołodziej" wrote:

> [...]
> chcę ryzykować.Chciałbym żeby to było niezbyt drogie, samczne , ale też

Jako zakaske mozesz podac ser brie z zurawinami zapiekany w kupnym
ciescie francuskim, latwo sie robi, mozna przygotowac wczesniej.

Jako glowne danie mozesz zrobic kurczaka w winie, tez mozna zrobic dzien
wczesnie, do tego podac kolorowy ryz i ladna salate.

Albo cienko rozklepane kotlety wieprzowe zwiniete w rulonik z rodzynkami
w srodku, panierowane i smazone, podane z ziemniakami, mizeria, salata.

Albo kurzece piersi w sosie serowym zapiekane w osobnych naczyniach dla
kazdego, z salata z pomidorow, bazylii i orzeszkow piniowych.

Albo pieczonego indyka, podac z zurawinami, z brokulami w sosie serowym,
z ziemniakami puree z pieczonym czosnkiem, plus surowka z kapusty po amerykansku.

A na deser ptysie, ktore latwo sie robi, i nadziac bita smietana w
ostatniej chwili.

Jak chcesz przepisy, daj znac.
Magdalena Bassett

1. Data: 2003-09-08 17:18:16

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości
> Jako zakaske mozesz podac ser brie z zurawinami zapiekany w kupnym
> ciescie francuskim, latwo sie robi, mozna przygotowac wczesniej.
(...)

Magda, przestań juz, ja mam w domu dzisiaj tylko gar rosołu, którego
szczerze nienawidzę. Ratuję się jak moge plackiem ze sliwkami:))))))))
Za to mąz wniebowzięty z powodu tego rosołu, brrrrr:(

Ten brie z zurawinami w cieście francuskim brzmi smakowicie...

Dobry placek ze sliwkami nie jest zły...

pozdr

cherokee

1. Data: 2003-09-08 17:26:29

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Marta Trzaska wrote:

> Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości
>
> [...................................................
.....]

> a z tego wszystkiego wybralabym ziemniaki z kwasnym mlekiem i placek
> drozdzowy taty ;>
>
> Marta

No rzeczywiscie, mozna podac taki polski obiad, moze to wlasnie byloby
unikalne. Gdybym to ja byla przyszla tesciowa, i na stol wjechalaby misa
z ziemniakami z koperkiem i maslem, kwasne mleko, takie, ktore nozem
mozna kroic, zupa ogorkowa w miskach wycietych z czerstwych bulek,
pierogi z jagodami na deser, to pokochalabym taka przyszla synowa od razu.

A moze popros swoja Mame o zrobienie ciasta?

MB

1. Data: 2003-09-08 17:32:51

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-09-08 17:52:14

Od: "JurekA" <j...@o...wywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

lidka kołodziej wrote:
> [...]
> w cukiernii, bo nie chcę ryzykować.Chciałbym żeby to było niezbyt
> drogie, samczne , ale też oryginalne.Pomożecie?

Przelam schematy - zrob gourmet'a. O ile - jestescie miesozerni:) Do
tego czerwone wino polwytrawne.

ps. a ciasto zrob sama. Zaufaj sprawdzonym przepisom najaktywniejszcyh
(czytaj sprawdzonych) grupowiczow/grupowiczek. Blysnac na prawde dobrym
wlasnym ciastem to sama przyjemnosc - zapewniam :)

J.

1. Data: 2003-09-08 18:27:51

Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mozna kroic, zupa ogorkowa w miskach wycietych z czerstwych bulek,
> pierogi z jagodami na deser, to pokochalabym taka przyszla synowa od razu.

Wlasnie, bo gorzejby bylo, gdyby przyszly maz za bardzo sie przyzwyczail do
takiego.... ekskluzywnego jedzenia;))
musi sie przyzwyczaic do papek, ktore bedzie jadlo dziecko ;))))

> A moze popros swoja Mame o zrobienie ciasta?

drozdzowego? nieee... moj tato robi najlepsze pod sloncem :) (mama tez
super, moje tez jest niczego sobie...ale jednak taty, to taty)

a na obiad, po slubie, idziemy do knajpki, bo jednak 15 czy 17 osob w domu
to troche duzo

salatke domowa i placek domowy dostana Tylko Ci,ktorzy zostana dzien
dluzej;:)))

Marta

1. Data: 2003-09-08 19:44:53

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> napisał w wiadomości
> a na obiad, po slubie, idziemy do knajpki
A gdzie, że tak niedyskretnie zapytam?

pozdr

cherokee

grochówka z szyszkami