worezcek zolciowy

1. Data: 2002-08-26 09:33:06

Temat: worezcek zolciowy
Od: "Michal" <t...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
bylem dzis na USG i diagnoza brzmi: ,, liczne drobne zlogi w woreczku
zolciowym" -- stad moje pytanie czy to kamica woreczka?
czy konieczne jest jego usuniecie, czy tez sa inne metody leczenia?
oczywiscie wybieram sie z tym do lekarza -- jednak dopiero za pare dni
(praca...) dlatego bylbym zobowiazany za rozwianie moich watpliwosci.
Pozdrawiam
Michal

2. Data: 2002-08-26 10:59:20

Temat: Re: worezcek zolciowy
Od: "KM" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal" <t...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> oczywiscie wybieram sie z tym do lekarza -- jednak dopiero za pare dni
> (praca...) dlatego bylbym zobowiazany za rozwianie moich watpliwosci.

Tak, jest to kamica PECHERZYKA zolciowego.
W stanie ostrym - wodniak, ropniak pecherzyka - konieczna operacja.
W sytuacji gdy sa drobne zlogi, bezobjawowe - mozna z zabiegeiem poczekac,
pamietac o diecie.

Chris

3. Data: 2002-08-26 12:35:06

Od: Dariusz Nowak <d...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W stanie ostrym - wodniak, ropniak pecherzyka - konieczna operacja.
> W sytuacji gdy sa drobne zlogi, bezobjawowe - mozna z zabiegeiem poczekac,

Hej,
tak, tak, wiem pecherzyka :) -- przepraszam za blad.
Niestety tak zupelnie bezobjawowe to to nie jest -- czasami boli jak jasna
ch..., zwlaszcza kiedy cos zjem -- w ciagu pol roku schudlem jakies 30 kg,
choc nie wiem czy mozna to z tym wiazac. W kazdym badz razie czeka mnie
jeszcze gastroskopia :(
dziekuje za odpowiedz
Pozdrawiam
Michal

4. Data: 2002-08-26 13:32:33

Od: Dariusz Nowak <d...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

uuup, przepraszam ale nie jestem u siebie :) stad ten darek w naglowku.

Pozdrawiam
Michal

5. Data: 2002-08-26 13:51:39

Od: "KM" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> choc nie wiem czy mozna to z tym wiazac. W kazdym badz razie czeka mnie

Troche niepokoilbym sie tymi 30 kg w ciagu pol roku..., trzeba dalej
koniecznie robic badania.

6. Data: 2002-08-26 15:14:59

Od: "Michal" <t...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziei za odpowiedzi!
Mam jeszcze pytanie: czy gastroskopia jest faktycznie tak bolesna?
Pozdrawiam

Michal

Aha, tak na wszelki wypadek -- czy kamica pecherzyka badz jego usuniecie
zwalnia od sluzby wojskowej?

7. Data: 2002-08-26 15:34:03

Od: "KM" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziei za odpowiedzi!
> Mam jeszcze pytanie: czy gastroskopia jest faktycznie tak bolesna?

Bez przesady, nie jest to badanie sprawiajace rozkosz ale da sie wytrzymac i
raczej nie jest bolesne.

Chris

8. Data: 2002-08-26 15:43:57

Od: Kamil 'Raczek' Raczyński <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"KM" <k...@m...pl> nakibordził(a):

>Troche niepokoilbym sie tymi 30 kg w ciagu pol roku..., trzeba dalej
>koniecznie robic badania.

Ja w trzy miesiące schudłem ok. 10 kg. No fakt, że oprócz stwierdzonej
kamicy, akurat tak się trafiło, że często chorowałem (wysoka gorączka,
mało jedzenia), ale po cholecystectomii przez jakiś rok nie mogłem
przytyć. Przy wzroście 180 cm ważyłem 55 kg +- 1kg.
Ale już się poprawiło :o)
Nawet za bardzo :o(.

--
Raczek Kaskader von Blitzen

9. Data: 2002-08-26 17:57:04

Od: Kamil 'Raczek' Raczyński <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal" <t...@c...pl> nakibordził(a):

>Aha, tak na wszelki wypadek -- czy kamica pecherzyka badz jego usuniecie
>zwalnia od sluzby wojskowej?

Jak posmarujesz to Cię zwolnią (może). :o(

Jeszcze kilka lat temu wg ustawy kwalifikowało to do otrzymania kat. D.
Dzisiaj jest już inaczej, a mianowicie zależy to od komisji. W
załączniku do ustawy jest spis wszsystkich dolegliwości, a tam między
innymi coś takiego (tekstu nie pamiętam, ale jasno z niego wynika):

- przebyta cholecystectomia (czyli właśnie usunięcie pęcherzyka) NIE
uposledzająca czynności ustroju - kat. A
- przebyta cholecystectomia uposledzająca czynności ustroju - kat. D.

A czym dokładnie jest to upośledzenie (czy też zaburzenie - nie
pamiętam) to już zależy od lekarzy w komisji. Ja np. dostałem kat. A.

PS. Nie taka straszna cholecystectomia jak ją malują ;o)

Pozdrawiam!

--
Raczek Kaskader von Blitzen
"Szanse jedne na milion spełniają się w dziewięciu przypadkach

10. Data: 2002-08-26 18:00:20

Od: "KM" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamil 'Raczek' Raczyński" <r...@p...onet.pl>
napisał w wiadomości news:akdpcu.6o.1@raczek.dom.pl...
> [...]
> mało jedzenia), ale po cholecystectomii przez jakiś rok nie mogłem
> przytyć. Przy wzroście 180 cm ważyłem 55 kg +- 1kg.

To cieszy, ale nie zmienia faktu ze niezamierzona utrata 30 kg w ciagu 6
mieisecy jest faktem bardzo niepokojacym.

"wilgotna komora na oko" gdzie kupic
Ile czasu??
Ból ramienia
ktos powaznie mysli o...