wpis do hipoteki

1. Data: 2002-11-28 14:37:55

Temat: wpis do hipoteki
Od: "zubu" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Zaznajomionych z tematem (a szczegolnie z krakowa) prosze o krotki opis
procedury dokonywania wpisu hipoteki :
- mam mieszkanie na kredyt
- jest nowe
- dopiero co wystapiono o zalozenie dla niego ksiegi wieczystej
- bank sie musi wpisac w hipoteke
- jak to sie zalatwia? - tak ogolnie

z gory wielkie dzieki
zu

1. Data: 2002-11-28 15:09:00

Temat: Re: wpis do hipoteki
Od: "Chopek" <c...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

"zubu" pyta:
> - dopiero co wystapiono o zalozenie dla niego ksiegi wieczystej
> - bank sie musi wpisac w hipoteke
> - jak to sie zalatwia? - tak ogolnie

W skarbowym trzeba jakiś PIT czy coś wypisać i opłacić (nie pamiętam). Z
banku dostałeś pismo. Idziesz z tym pismem, kwitkiem wpłaty ze skarbowego i
własnym podaniem o wpis do hipoteki do Sądu, wydział ksiąg wieczystych.
Zasądzają Ci kwotę jaką masz wpłacić (w moim przypadku było to 800 PLN) Masz
na to 7 dni. Ja się spóźniłem 3 dni i dostałem pismo, że spawa dostała nowy
numer i spadła na koniec kolejki. W tym czasie byłem na wakacjach. Ja nie
mogę się spóźnić dwóch dni, ale oni za to księgę wieczystą zakładali ponad 8
miesiecy!

Dostajesz pismo - wyciąg z księgi. Wpis do hipotki musi się uprawomocnić (14
dni) Składasz kolejne podanie o wypis z księgi i jak już je masz to lecisz
do banku (chociaż bank też kopię dostaje)

U mnie trwało to ponad 14 miesięcy (od daty kupna mieszkania do daty wpisu
hipoteki)
Życzę powodzenia i cieeeeeerpliwości.

Pozdrawiam, Chopek.

1. Data: 2002-11-28 15:15:10

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zubu" <z...@p...fm> napisał w wiadomości
> Witam
> Zaznajomionych z tematem (a szczegolnie z krakowa) prosze o krotki opis
> procedury dokonywania wpisu hipoteki :

- masz juz akt wlasnosci i wiesz, ze notariusz zlozyl w sadzie wniosek o
zalozenie ksiegi wieczystej
- idziesz wraz z aktem do banku i bierzesz od nich wniosek o dokonanie wpisu
hipotecznego oraz formularz NIP4 (chyba), generalnie w banku powiedza ci
wszystko co jak i gdzie zalatwic.
- idziesz do sadu (do wlasciwego tobie wydzialu ksiag wieczystych), w
kancelarii albo punkcie ksero bierzesz formularz, wypelniasz go, jesli nie
znasz numeru ksiegi wieczystej, to w miejsce numeru wpisujesz "nowo
urządzona" po czym wraz z wnioskiem wystawionym przez bank skladasz u nich.
Jesli kredyt nazywa sie "na cele budownictwa mieszkaniowego" - wpis jest
wolny od oplat. Jesli masz jakies watpliwosci - zwykle jest tam jakas
informacja, tyle ze do niej jest na ogol najdluzsza kolejka.
- idziesz do twojego urzedu skarbowego wraz z NIP4 i placisz podatek od
czynnosci cywilnoprawnej, w moim przypadku bylo to 20zl, ale juz nie
pamietam, czy to procent od kredytu, czy stala taksa.

J.

Bateria?
Wyposażenie kuchni, pędzle i nie tylko
Tanio systemy ochrony dla mieszkań, domów, sklepów, firm i innych
Czym wyczyścić przypalony tłuszcz?
zapach chemii do zmywarki :-/