wybór fugi do kafli - jakiej firmy???

1. Data: 2003-05-12 22:17:37

Temat: wybór fugi do kafli - jakiej firmy???
Od: "gordom" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
W najbliższych dosłownie godzinach muszę zdecydować jaką fugę kupię do
glazury i terakoty. Waham się między wyrobami trzech firm (kolory mają
bardzo zbliżone). Chodzi mi konkretnie o fugi firm: Mapei, Sopro i Mira.
Jakie jest Wasze - drodzy grupowicze - zdanie? Czy Mira mocno odbiega pod
względem jakości od Mapei i Soporo? Wszelkie uwagi mile widziane. Pozdrawiam

gordom

1. Data: 2003-05-13 07:46:33

Temat: Re: wybór fugi do kafli - jakiej firmy???
Od: "Kvenmadur" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W najbliższych dosłownie godzinach muszę zdecydować jaką fugę kupię do
> glazury i terakoty. (...)
> Jakie jest Wasze - drodzy grupowicze - zdanie?

Witaj,
W większości mieszkania, tj. w glazurze kuchennej, łazienkowej oraz w
trerakocie w łazience (mam ogrzewanie podłogowe) mam fugi Mapei. Sprawują
się bardzo dobrze, są elastyczne, te w łazience na ścianach są stale
polewane wodą z prysznica i nic się z nimi złego nie dzieje. Natomiast na
największym obszarze domowej terakoty - w przedpokoju i kuchni - skusiłam
się na fugi Ceresit. I to był mój największy błąd, ponieważ one po prostu
się wykruszają! :( Straciły kolor, pękają - szczególnie w okolicy drzwi
wejściowych. Ze względu na to jak dużo ich było potrzebne zdecydowałam się
na te tańsze i to żywy dowód na powiedzenie 'co tanie to drogie', bo będę je
musiała kiedyś wydłubać i wynienić...
Nie polecam zdecydowanie :(
Pozdrawiam,
Magda

1. Data: 2003-05-13 10:35:50

Od: "Sebastian \(Poczta - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się bardzo dobrze, są elastyczne, te w łazience na ścianach są stale
> polewane wodą z prysznica i nic się z nimi złego nie dzieje.

Popieram, też mam fugi Mapei - na razie nie mam praktycznie uwag, może
jedynie do tego, że w dwóch pomieszczeniach mam ten sam kolor (numer
koloru), a wyszły ostatecznie nieco różniące się (z tego samego
opakowania) - pewnie były nieco inne warunki kładzenia fugi ...
Największy plus - nie brudzą się, a jeżeli się zabrudzą to dość łatwo się
myją i mają mniejsze "ziarno" niż np. Atlas.
Ale niestety są dość drogie. Zastanawiam się co dać do garażu ...
W piwnicy dałem Atlasa - i mi się nie podobają - przede wszystkim dużo
szybciej się zabrudziły, miałem je też w mieszkaniu i też dość szybko się
brudziły ...

1. Data: 2003-05-13 11:32:50

Od: "Dave" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian (Poczta - e-mail) wrote:
> [...]
> W piwnicy dałem Atlasa - i mi się nie podobają - przede wszystkim dużo
> szybciej się zabrudziły, miałem je też w mieszkaniu i też dość szybko

do mieszkania Mapei. Do garazu i na tarasy mam zamiar dac Sakreta - tanie
jak Atlas a chyba jednak lepsze.

D.

1. Data: 2003-05-13 11:37:28

Od: "Sebastian \(Poczta - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> do mieszkania Mapei. Do garazu i na tarasy mam zamiar dac Sakreta - tanie
> jak Atlas a chyba jednak lepsze.

W domu już mam wszędzie Mapei ...
A gdzie ten Sakret można dostać ?
Kiedy zamierzasz dawać, może skorzystam z doświadczenia, co kupić do garażu
(ja będę kładł fugi w garażu, najwczesniej za ok. miesiąc ...)

1. Data: 2003-05-13 12:20:51

Od: "gordom" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gordom" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jakie jest Wasze - drodzy grupowicze - zdanie? Czy Mira mocno odbiega pod
> względem jakości od Mapei i Soporo? Wszelkie uwagi mile widziane.

Dzięki wielkie za wszelkie uwagi. Widzę, że wszyscy kłądą Mapei. A co wiecie
o Sopro i Mira (jak to się ma do Mapei)?

1. Data: 2003-05-13 12:57:15

Od: "Dave" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W domu już mam wszędzie Mapei ...
> A gdzie ten Sakret można dostać ?

we Wroclawiu mam go w firmie Budinpol. Nie wiem jak gdzie indziej.

> Kiedy zamierzasz dawać, może skorzystam z doświadczenia, co kupić do
> garażu (ja będę kładł fugi w garażu, najwczesniej za ok. miesiąc ...)

to ja sie az tak nie spiesze :-) Najpierw musze wykonczyc wszystko w domu. W
garazu to nawet przez jakis czas moze byc beton. Zaleta Sakreta jest to ze
fuga elastyczna potrafi kosztowac 20zl/20kg ale kolorystyka jest uboga
(szarosci). Ale na taras czy do garazu moze byc ok.

D.

1. Data: 2003-05-13 15:53:47

Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja daję Mapei, ale epoksydowe. Drogie jak cholera, niezbyt przyjemne w
układaniu, ale doskonałe.
T.

1. Data: 2003-05-13 17:22:55

Od: "Bar-nab" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz Nowicki" <t...@p...pl> wrote in message
> Ja daję Mapei, ale epoksydowe. Drogie jak cholera, niezbyt przyjemne w
> układaniu, ale doskonałe.
> T.

A czym to sie rozni od zwyklego Mapei (pomijajac cene)?
B.

1. Data: 2003-05-13 17:41:45

Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Składem chemicznym.
Odpornością na wszystko. No, prawie wszystko.
Jest to dwuskładnikowa żywica epoksydowa. Kolorów ma tyle, co i inne mapeje.
T.

pyt o ogrzewanie olejowe
golebie na dachu
jaki materac?