Re: wyciecie woreczka zolciowego - bezpieczne?

Data: 2003-10-29 14:20:16
Temat: Re: wyciecie woreczka zolciowego - bezpieczne?
Od: "SzM" <m...@i...pl>

> Mam pytanie jak w temacie. Moja babcia lezy wlasnie w szpitalu i oczekuje
na
> wyciecie woreczka zolciowego. Czy ten zabieg moze byc pod jakims wzgledem
> niebezpieczny dla zdrowia badz zycia? Dodam ze babcia ma juz ponad 70 lat
> problemy z sercem (niestety nie wiem dokladnie jakie).
Po tak lakonicznych informacjach raczej nie można wyrokować o ryzyku
powikłań. Wszystko zależy czy laparoskopia czy z otwarciem brzucha, od
właściwego przygotowania chorej do zabiegu zarówno przez chirurgów jak i
anestezjologa, od zaawansowania chorób i czynników dodatkowych, od przebiegu
zabiegu. Spróbuj zapytać lekarzy o ich punkt widzenia. Każdy zabieg, a nawet
sam pobyt w szpitalu może być niebezpieczny dla życia - na całe szczęście
sporadycznie... (i bynajmniej nie myślę tu o "błędach w sztuce" a la TVN
Uwaga)

Powodzenia!
SzM