wykrywacz metalu/przewodów itp

1. Data: 2007-09-05 17:40:02

Temat: wykrywacz metalu/przewodów itp
Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

Już w paru miejscach miałem "niespodzianki" przy wierceniu i zastanawiam
się nad zakupem czegoś do wykrywania rur/przewodów... Głównie przewodów,
najlepiej - nie pod napięciem, bo chodzi o kable ethernet/tel/alarmy
itp, ale również do poszukiwań rusztowania pod płytami kartongips.
Czy ktoś ma może Bosch PDO 6
http://www.allegro.pl/item240454121_bosch_wykrywacz_
detektor_pdo6_zobacz_nowosc_2007.html
lub coś podobnego, i może się wypowiedzieć na temat sensowności takiego
zakupu?

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

2. Data: 2007-09-05 18:16:57

Temat: Re: wykrywacz metalu/przewodów itp
Od: "Maciek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
detektor_pdo6_zobacz_nowosc_2007.html
> lub coś podobnego, i może się wypowiedzieć na temat sensowności takiego

Zdecydowanie warto mieć. Skil to praktycznie to samo, ale tańsze - sprawdź
ceny. Ale cudów to nie zrobi. Głębokość wykrywania kończy się w zależności
od modelu na 6-8 cm.

3. Data: 2007-09-05 20:56:38

Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

BartekK pisze:

> [...]
detektor_pdo6_zobacz_nowosc_2007.html

> lub coś podobnego, i może się wypowiedzieć na temat sensowności takiego

Zakup jak najbardziej sensowny, ale moim zdaniem nie za te cene.

Ja przed 100% remontem mieszkania kupilem cos takiego :
http://www.allegro.pl/item218287943_wykrywacz_przewo
dow_metalowych_i_elektrycznych_.html

i sprawil sie zaskakujaco dobrze. Co prawda skretki gleboko w scianie
raczej by nie wykryl, ale przewody pod napieciem, rury, zbrojenia,
profile itd. - jak najbardziej. Przed remontem zakladajacym wyburzenie
sciany, rysowalem sobie na niej kolorowa kreda miejsca, gdzie wykrywacz
cos pokazal. Na sciance dzialowej (grubosc - 10 cm) powstal regularny,
prostokatny ksztalt. Nie mialem pojecia co to moze byc, az przeszedlem
na druga strone, gdzie wisialo ...lustro.

Pozdrawiam,
Wojtek

4. Data: 2007-09-05 20:57:16

Od: "Maciek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja przed 100% remontem mieszkania kupilem cos takiego :
> http://www.allegro.pl/item218287943_wykrywacz_przewo
dow_metalowych_i_elektrycznych_.html

Miałem taki. Potworna tandeta.
Chodzi o to, że jak masz na przykład w suficie pręty zbrojeniowe, to będzie
Ci piszczało cały czas, aż Cię głowa rozboli, a i tak się nie dowiesz, gdzie
dokładnie nie możesz wiercić. Modele Boscha/Skila (ja mam Skila) dają Ci o
wiele większą precyzję i jednoznacznie pokazują, czy w danym miejscu można
wiercić, czy nie (wykrywacz ma otwór, w który wkładasz ołówek i zaznaczasz).

5. Data: 2007-09-05 21:27:08

Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

Maciek pisze:
detektor_pdo6_zobacz_nowosc_2007.html

> Zdecydowanie warto mieć. Skil to praktycznie to samo, ale tańsze -
> sprawdź ceny. Ale cudów to nie zrobi. Głębokość wykrywania kończy się w
> zależności od modelu na 6-8 cm.
Cena nie jest kwestią decydującą, jeśli jest faktura ;)
Ale lekki zamęt widzę, z samego boscha:
typ cena żelazo miedz kable drewno
PDO6 200zł 6cm 5cm 3cm brak
skill 550 220zł 8cm 6cm ? ?
DMF10 zoom 300zł 10cm 8cm 5cm 2cm
PDO MULTI 330zł 8cm 6cm ? ?

I co tu wybrać? wykrywanie drewna przydatne, PDO6 więc odpada...
PDO MULTI się podoba tak samo jak DMF10zoom, leżaka Multi z 2006 można
kupić za 280zł... Z drugiej strony zoom ma lepsze parametry i jest z
serii "niebieskiej" - teoretycznie bardziej odpornej na profesjonalistów ;)

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

6. Data: 2007-09-06 06:51:16

Od: d...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

z mojego ponad 30 letniego zainteresowania sie elektroniką nie ma
fizycznych możliwości zbudowania wykrywacza rozróżniającego w szerokim
zakresie, tzn drewno mokre/drewno suche to tak, ale juz nie drewno/
beton/metal bo w zależnosci od zastosowanego rozwiązania to zawsze
jest reakcja urządzenia albo tylko na powierzchnię albo na zawartość
określonych komponentów albo też na sygnał elektryczny podany
dodatkowo...w każdym razie napewno włożyć należy miedzy bajki, ze
tani wykrywacz rozróżni beton od drewna...jesli pod tym jest metal to
juz co innego, ale z kolei im mniejszy ten kawałek metalu i im
głębiej, to efekt gorszy...a opisywane lustro to też efekt metalu i
to duzej powierzchni...można nawet założyć, że przy pewnej wprawie to
lustro powinno sie dać odnaleźć z odległości pół metra...

7. Data: 2007-09-06 06:52:44

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Popieram,
po badaniu takim "wykrywaczem" za 20 zł udało mi się przewiercić kabel pod
napięciem, który był tylko 4 cm pod tynkiem.
Jacek

8. Data: 2007-09-06 07:05:52

Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

d...@o...pl pisze:
> z mojego ponad 30 letniego zainteresowania sie elektroniką nie ma
> fizycznych możliwości zbudowania wykrywacza rozróżniającego w szerokim
> zakresie,
W szerokim jak szerokim, ale teraz możliwości są dość dobre budowy
wykrywaczy. Jak działa wykrywacz klasyczny to pewnie wiesz (zmiana
właściwości L w układzie LC i obserwacja odstrojenia takiego obwodu).
Jeśli chodzi o wykrywanie metali żalaznych i nieżelaznych - odbywa się
to teraz poprzez obserwacje nie zmiany indukcyjności cewki - a przez
obserwację zmian charakterystyki B=f(H) magnesowania cewki (i to przy
różnych częstotliwościach), przy metalach żelaznych pojawia się
zniekształcenie ze względu na krzywą magnesowania metalu. Przy miedzi -
pojawia się zmiana obciążenia ze względu na prądy wirowe. Drewno
wilgotne jest rozpoznawane przeważnie przy 2.4GHz ze względu na rezonans
wody przy tej częstotliwości ;)... A wszystko razem wykonuje jeden czip
dsp który tylko i wyłącznie do wykrywania jest skonstruowany.
Też jestem elektronikiem. Fajne czasy, na 3 tranzystorach i słuchawce
tego się już nie zrobi... Dlatego pytam który z wykrywaczy
"zaawansowanych" warto kupić.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

9. Data: 2007-09-06 21:42:04

Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

Jacek pisze:
> Popieram,
> po badaniu takim "wykrywaczem" za 20 zł udało mi się przewiercić kabel pod
> napięciem, który był tylko 4 cm pod tynkiem.
Nie no, odpuszczam z definicji wszystkie sprzęty tej klasy, powiedzmy że
mogę wydać nawet do 400zł netto, byle był z tego efekt w postaci
precyzyjnego namierzania przeszkód i ofiar ;)

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

10. Data: 2007-09-06 22:37:29

Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Maciek pisze:

> Chodzi o to, że jak masz na przykład w suficie pręty zbrojeniowe, to
> będzie Ci piszczało cały czas, aż Cię głowa rozboli, a i tak się nie
> dowiesz, gdzie dokładnie nie możesz wiercić.

To fakt, ze przy duzych elementach urzadzenie glupieje (u mnie nie ma
pajeczyny pretow, sa za to potezne szyny), jednakze umiejetnie
zmniejszajac czulosc pokretlem i przykladajac urzadzenie pod roznymi
katami mozna dosc precyzyjnie okreslic co i jak. W kazdym razie sprzecik
sprawdzil sie zaskakujaco dobrze podczas 100% remontu mieszkania w
kamienicy, w fazie przed wyburzaniem wszystkiego, jak i na koniec - przy
wierceniu dziesiatek otworow i montazu konstrukcji podtrzymujacej szafki
na sciance G/K. Zaden przewod nie ucierpial :)

W.

Puszka elektryczna, T
Strona z instrukcjami pilne potrzebna!
roleta do szafy wnękowej