Re: wykształcenie

From: "dla wtajemniczonych Piernix" <k...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: wykształcenie
Date: Mon, 31 Jul 2000 04:47:13 +0100
Sender: [kaladon friko1.onet.pl]@pa3.radom.ppp.tpnet.pl

Użytkownik <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
news:m2lmypz575.fsf@pierdol.ninka.net...

> Zalezy ktorzy i zalezy do ktorych Amerykanow sie przyrowna rodakow.

> Jesli jestes lekarzem albo prawnikiem to najpierw musisz robic
> nostryfikacje dyplomu.

> Nie jest to regula ani zawsze ani wszedzie.
> Stereotyp ze Polacy sa lepiej wyksztalceni od Amerykanow bierze sie
> stad, ze do USA jesli juz ktos wyjezdza na wize BH-1 to jest naprawde
> dobry a nie przecietny.
>
> Tymczasem pod wzgledem "literacy" (polskie tlumaczenie to chyba
> alfabetyzm jakis-tam) Polacy wypadaja na tle reszty nacji europejskich
> kiepsko - bo na przedostatnim miejscu podajze.

> [...]

Nie będę się sprzeczać z gazetą i jej ankietami. Poza tym nie chodziło mi o
nostryfikacje dyplomu tylko o naszą ukochaną
oświatę. Jeśli ktoś studiuje na medycynie to przez pierwsze lata ryje po
książkach, a potem ma staż. U wuja Sama jest wszystko naraz. Wiedza
wtłaczana amerykańskim dzieciakom jest pobieżna. Nasza podstawówka daje w
kość. Pamiętam moją rodzicielkę kiedy poprosiłam ją o pomoc w matematyce.
Zbladła i pocieszająco poklepała mnie po ramieniu mówiąc - ja tego nawet w
średniej nie miałam, posiedzisz kilka godzin to się sama nauczysz.