wymiary mieszkania a plan

1. Data: 2005-11-22 07:57:51

Temat: wymiary mieszkania a plan
Od: "Geny" <g...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam do was pytanie. niedlugo odbieram nowe mieszkanie i mam do was pytanie.

ostatnio bylem w nim i wszystkie sciany sa w niedomiarze, tzn na kazdej
scianie brakuje kilku cm w stosunku do planu, ktory dostalem. znajomy
powiedzial, ze jest jakas norma budowlana, ktora pozwala na to, zeby w
wymiarze byl margines bledu. no ale jak sie zbierze kilka cm z kazdej sniacy,
to wyjdzie ze mieszkanie jest o ok. 1 m mniejsze niz zakladalem. wiec czy
jest taka norma czy nie?

2. Data: 2005-11-22 08:07:29

Temat: Re: wymiary mieszkania a plan
Od: Krzychu <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Geny napisał(a):
> [...]
> to wyjdzie ze mieszkanie jest o ok. 1 m mniejsze niz zakladalem. wiec czy

U mnie developer podawał dla mieszkania dwie powierzchnie: powierzchnię
całkowitą (w świetle ścian surowych) i oddzielnie powierzchnię uzytkową
(po położeniu kartongipsów i postawieniu ścian działowych). Różnica jest
jak się można spodziewać ok. 2m2. Płaciłem za tą pierwszą, w KW wpada ta
druga. No ale ja wiedziałem o wszystkim zanim kupiłem mieszkanie.

Krzysztof Smyk .::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

3. Data: 2005-11-22 08:09:31

Od: Sierp <s...@s...NO.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 22 Nov 2005 09:07:29 +0100
Krzychu <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
> działowych). Różnica jest jak się można spodziewać ok. 2m2. Płaciłem
> za tą pierwszą, w KW wpada ta druga. No ale ja wiedziałem o wszystkim

a za ktora placisz czynsz? :)

Sierp

4. Data: 2005-11-22 08:25:33

Od: Krzychu <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp napisał(a):
> On Tue, 22 Nov 2005 09:07:29 +0100
> Krzychu <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> wrote:
>

> a za ktora placisz czynsz? :)

Jeszcze nie płacę (czekam na odbiór) :) A ZTCW będe za tą drugą.

5. Data: 2005-11-22 08:31:26

Od: "dodo" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Geny" <g...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sniacy,
> to wyjdzie ze mieszkanie jest o ok. 1 m mniejsze niz zakladalem. wiec czy

Co do normy to sie nie wypowiem, bo nie pamietam. Jeżeli chodzi o metraż,
to w umowie z developerem ( u nas tak było) mieieliśmy punkt że nadwyżka
lub niedobór metrażu będzie rozliczona o ile różnica w powierzchni nie
będzie mniejsza niż 3%.

Zmierz sobie powierzchnię i odległości pomiędzy ścianami zewnętrznymi
mieszkania ( bez działowych.) Jeżeli one mają dobre wymiary to po
wymurowaniu ścianek działowych metraż powinien być taki jak w projekcie. to
jest jedna strona medalu.

Na różnice między ścianami nośnymi, zewnętrznymi niewiele poradzisz. Czasami
zmiany w projekcie są wprowadzane już po wydniu planów dla lokatorów i wtedy
tylko możesz walczyć o jakieś "gratisy" od strony bbudowlańców. Nam się
udało kilka rzeczy w ten sposób uzyskać.

Natomiast jeżeli ścianki działowe są w innym rozstawieniu, albo nie według
twojego projektu (jeżeli takowy robiłeś) to jak najbardziej możesz się
domagać wymurowania ich we właściwym miejscu. Najlepiej sprawdzić to zaraz
po ich wymurowaniu - bo wtedy najmniejsze są straty ( ze strony budowy
finansowe a z Twojej czasowe.) Warto też sprawdzić od razu czy są w pionie
(ściany) bo przy odbiorze niby możesz zgłosić niedoróbkę i domagać się jej
usunięcia, ale wtedy zazwyczaj już się lokatorowi spieszy z odbiorem, a i
rozbiórka takich scian to już brudna i o wiele większa robota.

Nam przerabiali ściankę ( działowych) po jej wymurowaniu oraz z przesuwali
dzrwi wejściowe które im się omsknęły o 70 cm i pomniejszali otworu na
schody który im się zrobił o 60 i 50 cm większy ;-) NIestety nie sprawdziłam
od razu pionu ścian na poddaszu i przy odbiorze wyszło że trzeba by było
wszystkie sufiry demontować - a już nie miałam ani czasu ani siły na
pilnowanie....

pozdrawiam
Dodo

6. Data: 2005-11-22 08:34:24

Od: "tomaroc" <x...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ostatnio bylem w nim i wszystkie sciany sa w niedomiarze, tzn na kazdej
> scianie brakuje kilku cm w stosunku do planu, ktory dostalem.

to chyba normalne. U mnie rowniez jest tak ze wszystkie wymiary podawane sa
dla scian surowych - tj. goła cegła, bez tynków. Taka jest chyba norma w
budownictwie... są przeciez rozne standardy wykonczenia mieszkań. Ktos
zazyczy sobie tynki, ktos inny płyte kartonowo gipsową.. a ktos jeszcze inny
np panele scienne jako wykonczenie.

-
tom.

7. Data: 2005-11-22 08:48:47

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp <s...@s...NO.net> writes:

> a za ktora placisz czynsz? :)

A czy to ma znaczenie? Procentowo w kazdym mieszkaniu ubywa bardzo
podobna powierzchnia. Suma wplat i tak musi pokryc koszty.

Co za roznica, czy placisz za 100 metrow po 51 groszy czy za 102 metry
po 50 groszy?

MJ

8. Data: 2005-11-22 09:09:05

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to wyjdzie ze mieszkanie jest o ok. 1 m mniejsze niz zakladalem. wiec czy

Takie różnice sa najczęsciej uwidaczniane w umowie poprzez odpiowiednie zapisy
typu, że jesli powierzchnia nie zmieni się o X procent to nie ma przeszacowania
kosztów.
Poza tym zwróć uwage według jakiej normy jest liczona powierzchnia mieszkania
(powinna byc podana na rzutach lub w tresci umowy), bo to ma zasadnicze
znaczenie (uwzględnia sie wyprawy ścian lub nie).

9. Data: 2005-11-22 09:20:33

Od: Krzychu <s_krzychu_m@upa_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzychu napisał(a):

> [...]
> jak się można spodziewać ok. 2m2. Płaciłem za tą pierwszą, w KW wpada ta
> druga. No ale ja wiedziałem o wszystkim zanim kupiłem mieszkanie.

Aha - i żeby nie było wątpliwości - jeśli powierzchnia uległa zmianie (a
akurat uległa o 0,16m2) to następuje zmiana w końcowej kwocie
rozliczenia. Nie były u mnie tej (zdaje się że bezprawnej) klauzuli,
która mówi że przy zmianie powierzchni do 5% nie zmieniają się koszty.
Była klauzula która mówiła że powierzchnia MOŻE się zmienić DO 5% i
wtedy nastąpi zmiana w końcowej cenie mieszkania. Odpowiednio na +/-

10. Data: 2005-11-22 10:29:41

Od: Sierp <s...@s...NO.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 22 Nov 2005 09:48:47 +0100
Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

> [...]
> podobna powierzchnia. Suma wplat i tak musi pokryc koszty.
>
> Co za roznica, czy placisz za 100 metrow po 51 groszy czy za 102 metry

ja oplat za m2 mieszkania mam sporo wiecej niz kilka groszy
moze i musi sie zgadzac, ale czemu moim kosztem?

Sierp

oswietlenie lazienki -- strony?
zestaw prysznicowy - jak reklamować?
wymeldowanie głównego najemcy - jak to jest?
opłata sądowa za wpis hipoteki
Re: moja zmywarka