wyniki badania mammaograficznego- pytanie

1. Data: 2006-02-25 12:36:06

Temat: wyniki badania mammaograficznego- pytanie
Od: "Nemi" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Moja mam byla na mammaografii i dostala wyniki badania, jestem nimi
zaniepokojona poniewaz ma lekko powiekszone wezly chlonne a poza tym
torbiel, która juz miala wczesniej jest wieksza niż przy pooprzednim badaniu
i o nierownych policyklicznych obrysach.
Prosze pomozcie, odchodze od zmyslow, mama jest juz zarejestrowana do
lekarza ale niestety terminy sa bardzo odlegle 07.04 :((( nie chce zeby tyle
czekala. musze znaznaczyc ze mama juz od paru lat jest pod scisla obserwacja
lekarska i stale sie kontroluje.
Probowalam szukac cos po sieci ale praktycznie wszytskie serwisy medyczne sa
albo dla lekarzy albo studentow i wymagaja logowania :((

Czekam na rzeczowa podpowiedz co to moze byc i jak postepować. Moze macie
jakies artykuly o najnowszych metodach diagnostycznych raka piersi.

Dziekuje,
Bardzo bardzo zmartwiona
Nemi

2. Data: 2006-02-25 13:01:30

Temat: Re: wyniki badania mammaograficznego- pytanie
Od: "Topino" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nemi" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Czekam na rzeczowa podpowiedz co to moze byc i jak postepować. Moze macie
> jakies artykuly o najnowszych metodach diagnostycznych raka piersi.

Przede wszystkim nie panikujcie. Nie jestem lekarzem, nie wiem co to moze
oznaczac. Na pewno mama musi sie przebadac - pewnie zrobia probki z tego, a
potem w zaleznosci co wyniknie dobiora kuracje. To naprawde jeszcze nie
koniec swiata.
Moja mama przeszla raka piersi ma obcieta piers i wyciete wezly chlonne.
Przezycie okropne, ale zyje i od pieciu lat ma sie dobrze.
Mam nadzieje ze u twojej mamy to nic powaznego, ale wiedz ze nawet jesli by
sie okazalo ze to guz - to naprwde da sie to wyleczyc.
Najwazniejsze jest aby sie nie zlamywac, nie dolowac i podnos mame na duchu.
To dla niej bedzie najwazniejsze
pozdrawiam
Topino

3. Data: 2006-02-27 23:08:01

Od: warp9 <w...@w...post.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nemi napisał(a):
> [...]
>
> Czekam na rzeczowa podpowiedz co to moze byc i jak postepować. Moze macie
> jakies artykuly o najnowszych metodach diagnostycznych raka piersi.

A co z USG ? Kiedy bylo robione? Zarowno torbiel jak i wezly swietnie
bedzie widac w USG, ktore jest badaniem komplementarnym do mammografii.
Jesli tam wyjdzie cos podejrzanego - nastepnym krokiem jest biopsja.
Wiec bez paniki - weryfikacja w USG najpierw.

skrót ASM 64/min
Antykoncepcja hormonalna a leki
Re: higiena, a nasze zdrowie
zapomnialam wziac antybiotyku-co robic?