wyobraznia przestrzenna test - sprzeciw

1. Data: 2002-01-27 11:29:02

Temat: wyobraznia przestrzenna test - sprzeciw
Od: "Rafik" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych grupowiczow
najpierw chcialem zaznaczyc ze strona grupy jest super :))
a nastepnie czy robiliscie test na wyobraznie przestrzenna
http://www.psphome.htc.net.pl/test_figury.html

jesli nie to kto ma czasu troche to prosilbym o zrobienie i od razu
moje wnioski - na poziomie umiarkowanym najpierw sie nie zgadzam
z 9 i 10, ,sprawdzcie prosze sami jesli tez wam zle wyjdzie 9 i 10 to
bedziecie wiedziec dlaczego sie nie zgadzam a jesli nie to wyjasnie :))

Pozdrawiam

Rafik

1. Data: 2002-01-27 13:38:07

Temat: !Odp: wyobraznia przestrzenna test - sprzeciw
Od: "Olo" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafik <r...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a30o78$bm1$...@s...man.poznan.pl...
> [...]
> z 9 i 10, ,sprawdzcie prosze sami jesli tez wam zle wyjdzie 9 i 10 to
> bedziecie wiedziec dlaczego sie nie zgadzam a jesli nie to wyjasnie :))

W zadaniach 9 i 10 najwyraźniej należy założyć, że bryły są zbudowane z
sześcianów, co biorąc pod uwagę treść zadania niekoniecznie jest prawdą. O
ile w 10 faktycznie można założyć że wszystkie klocki to sześciany, o tyle w
9 byłbym za prostopadłościanami i prawidłową odpowiedzią dwukrotnie
mniejszą.

A co do innych zadań ( chyba tych o kreatywności ) to odpowiedź do zadania z
naszyjnikiem jest chyba lekko "oszukana" lub mająca sugerować "otwarte"
myślenie (coś jak z dziewczynką z zapałkami), ale da sie te WSZYSTKIE
kawałki połączyć w zamkniętą całość ( okrąg ).

Jak będę miał więcej czasu pomyślę nad zadaniem z pociągiem ( Jones, Smith i
inni ) bo na razie nie rozwiązałem.

1. Data: 2002-01-28 23:53:41

Temat: Re: wyobraznia przestrzenna test - sprzeciw
Od: "psphome" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafik wrote in message news:a30o78$bm1$1@sunflower.man.poznan.pl...

> [...]
>
> /.. / sprawdzcie prosze sami jesli tez wam zle wyjdzie 9 i 10 to
> bedziecie wiedziec dlaczego sie nie zgadzam a jesli nie to wyjasnie :))

Dzięki wielkie Rafikowi za spostrzegawczość i chęć podzielenia się swymi
obserwacjami :-)). Bardzo nas ucieszył ten wątek.
Rzeczywiście, we wskazanym teście jest błąd powodujący mozliwość
dwojakiej interpretacji zadania. W związku z czym sprecyzujemy instrukcję -
wtedy rozwiązanie będzie jednoznaczne.
Rafikowi damy medal :-)) za wykrycie pierwszego (od roku!) błędu w serwisie.
Zachęcamy do wyłapywania następnych !:-)))

> Pozdrawiam
>
> Rafik

pozdrawiam serdecznie
w imieniu redakcji psphome
a-guniek

p...@p...onet.pl
http://www.psphome.htc.net.pl

PS. Z nieznanych nam powodów przestał działać serwer webmedia, na którym
mamy statystyki odwiedzin STAT4U. Mamy nadzieję, że rzecz się wkrótce naprawi.

1. Data: 2002-01-29 23:05:43

Od: "Olo" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik psphome <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a...@S...h9ac6be15.invalid...

> [...]
> Rafikowi damy medal :-)) za wykrycie pierwszego (od roku!) błędu w
serwisie.
> Zachęcamy do wyłapywania następnych !:-)))

No to proszę: Może nie jest to błąd ale wydaje mi się ( a z psychologią to
nie mam wiele wspólnego poza tym, ze od czasu do czasu, lubię dowiedzieć się
czegoś zupełnie innego niż sprawy związane z uczelnią - PW ) że testy w
grupie "na kreatywność" powinny "zmuszać" do bardziej otwartego myślenia i
nie upierania sie przy pierwszych, na ogół oczywistych, najbardziej
banalnych ( czy jak to tam sformułować ) sposobach rozwiązania. Ale do
rzeczy. Chodzi mi o test z naszyjnikiem. Odpowiedź sugeruje ( pamiętamy o
kreatywności ) że trzeba przestać myśleć "jak tu zrobić z tego kółko" aby
zadanie rozwiązać. Ale można też połączyć je w "kółko". Należy ropiąć trzy
ogniwa połączone ze sobą - zostają nam wtedy "trzy po trzy" i 3 ogniwa
rozkute. A wtedy każdym rozkutym łączymy ze sobą dwa z tych fragmentów i
mamy kółeczko. Jak już wspomniałem nie wiem czy można uznać to za błąd, ale
może zadanie bardziej by pasowało do innej grupy zadań ?
A przy okazji: Czy ktoś mógłby powiedzieć o co chodzi z tym autobusem ? To
dowcip ? Czy może chodzi o wykazanie się kreatywnością mówiąc że jedzie w
lewo ?

Pozdrawiam !

1. Data: 2002-01-29 23:11:49

Od: "Olo" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ale
> może zadanie bardziej by pasowało do innej grupy zadań ?

Sorki, zapomniałem że już o tym pisałem :-) Ale pytanie wciąż aktualne

1. Data: 2002-01-30 17:01:21

Temat: [OT] problemy ze STAT4U
Od: "Ferdynand" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "psphome" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> PS. Z nieznanych nam powodów przestał działać serwer webmedia, na którym
> mamy statystyki odwiedzin STAT4U. Mamy nadzieję, że rzecz się wkrótce
naprawi.

Ja również korzystam z tej usługi webmedia.pl i stwierdziłem, że statystyki
są generowane i wyświetlane poprawnie. Natomiast nie wyświetlają się ikonki
STAT4U.

Ferdynand

1. Data: 2002-01-30 18:19:01

Temat: Re: [OT] problemy ze STAT4U
Od: PuciPuci <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeczytaj na FAQ Stat4U.

1. Data: 2002-01-31 23:20:09

Od: "Ferdynand" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PuciPuci" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> Przeczytaj na FAQ Stat4U.

Co konkretnie masz na myśli?
Nie ma tam nic nowego.

Na szczęście wszystko znów działa doskonale :-)
Poza tym strony ze statystykami zostały poprawione i rozbudowane!

Ferdynand

1. Data: 2002-02-01 12:49:34

Od: PuciPuci <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 1 Feb 2002 00:20:09 +0100, "Ferdynand"
<f...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>
>Na szczęście wszystko znów działa doskonale :-)
>Poza tym strony ze statystykami zostały poprawione i rozbudowane!

Bylo o tym, ze z powodu jakichstam problemow chwilowo obrazka nie
bedzie. Ale skoro juz dziala, to nie ma o czym gadac.

1. Data: 2002-02-07 15:42:11

Od: "psphome" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Olo wrote in message news:a379r7$ht4$1@news.onet.pl...

[...]

> [...]
> "trzy po trzy" i 3 ogniwa rozkute. A wtedy każdym rozkutym łączymy
> ze sobą dwa z tych fragmentów i mamy kółeczko.

Masz rację Olo!

Wybacz, ze tak długo nikt nie odpowiadał na Twoje pytania -
tak to juz jest z czasem wolnym.
Obrazowo mówiąc Twój pomysł wygląda następująco:

Instrukcja brzmi:
Należy połączyć cztery części naszyjnika w zamkniętą całość, nie
wydając więcej niż 15 zł. W jaki sposób można to uczynić, jeśli rozkucie
jednego ogniwa kosztuje 3 zł, z skucie go z powrotem - 2 złote?
Mamy cztery odcinki po trzy ogniwa...... a pieniędzy tylko na trzy otwarcia
i trzy zamkniecia 3x3 + 3x2 = 15

Rozwiaznaie autora testu sugeruje, że trzeba rozpiąć po jednym ogniwie
z trzech odcinków
OOO OOO OOO OOO
OOU OOU OOU OOO i połączyć jedno z nich tak, aby objęło również
zwisajacy, ostatni odcinek.
O O O O O O
O O

Olo ma lepszą (nie wiemy, czy mniej kreatywną) propozycję:
Rozpinamy jeden odcinek i otrzymujemy trzy ogniwka luzem
OOO OOO OOO U U U
Oczywiście bez trudu tymi trzema spinamy cały łańcuch w jedno kółko
1 UOOOUOOOUOOO
2 goto1;)

Ale dlaczego rozwiazanie autora testu ma byc bardziej kreatywne od tego ?
Sprawa jest dla nas o tyle złożona, że również autor testu nie zabrał głosu
w tej sprawie.
Pozostaje więc nam tylko poczekać na litościwych zawodowych
psychologów, którzy zechcą wgłębic się w temat i rzecz wyjaśnić.

> A przy okazji: Czy ktoś mógłby powiedzieć o co chodzi z tym autobusem ?
> To dowcip ? Czy może chodzi o wykazanie się kreatywnością mówiąc że
> jedzie w lewo ?

Na szkicu są tylko okna - nie ma drzwi, co świadczy o tym, ze jest to szkic lewej
strony autobusu. A zatem - autobus jedzie w lewo.

Przy okazji informujemy, że zadanie 9 i 10 z testu wyobraźni przestrzennej zostało
uzupełnione o jedno słowo w instrukcji. Była juz w instrukcji mowa o wypełnieniu
figur "tylko sześcianami". Teraz dodano, że wypełnienie składa sie z "jednakowych"
sześcianów co czyni odpowiedzi jednoznacznymi.

Dzięki za uwagi !:-))

pozdrawiam serdecznie
w imieniu redakcji psphome
a-guniek

p...@p...onet.pl
http://www.psphome.htc.net.pl

Periodyczne zachowanie kobiety - gdzie znajde wyjasnienie "tajemnicy"?
takie o
kwestia wybaczania
człowiek wirusem?
Oto ja (:(