wyparcie

1. Data: 2002-05-27 22:54:13

Temat: wyparcie
Od: "baciu" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanko. Ktoś ostatnio mi powiedział że wyparł pewne zdarzenia.
Czy wie ktoś z was jak silne muszą być emocje by wyprzeć do podświadomości
jakieś wydarzenie?

1. Data: 2002-05-27 23:06:24

Temat: Re: wyparcie
Od: "Wilczek" <w...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanko. Ktoś ostatnio mi powiedział że wyparł pewne zdarzenia.
> Czy wie ktoś z was jak silne muszą być emocje by wyprzeć do podświadomości
> jakieś wydarzenie?

A jakiej odpowiedzi oczekujesz? W czym chcesz mierzyc sile? O jakie
emocje Ci chodzi? W ogole to 'wyparcie' to tylko konstrukt teoretyczny
w klasycznej teorii psychoanalitycznej... i nikt nie powiedzial, ze
cos takiego w ogole istnieje...

--
-=Pozdrowionka=-

Wilczek
w...@b...pl
ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

1. Data: 2002-05-28 06:50:06

Od: "Marsel" <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "baciu"
> Mam pytanko. Ktoś ostatnio mi powiedział że wyparł pewne zdarzenia.
> Czy wie ktoś z was jak silne muszą być emocje by wyprzeć do
podświadomości
> jakieś wydarzenie?

no to moze ja powie: na tyle silne ze wyparcie pozwola na w miare
normalne funcjonowanie
(cokolwiek to znaczy, chyba czujesz baze?)
M.

1. Data: 2002-05-28 19:11:50

Od: "baciu" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jakiej odpowiedzi oczekujesz? W czym chcesz mierzyc sile? O jakie

Która mi pomoże zrozumieć o co chodziło tej dziewczynie.
Siłę emocji można porównać... tak by można było sobie to jakoś wyobrazić..

1. Data: 2002-05-28 19:13:29

Od: "baciu" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsel" <M...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "baciu"
> podświadomości
>
> no to moze ja powie: na tyle silne ze wyparcie pozwola na w miare
> normalne funcjonowanie
> (cokolwiek to znaczy, chyba czujesz baze?)

Tak ale jakie to mogło być wydażenie... zastanawiam się i przychodzi
mi wiele czarnych scenariuszy, aż się boję wypowiedzieć...
czy to rzeczywiście musiało być makabryczne?

1. Data: 2002-05-28 19:20:22

Od: "Vicky" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "baciu" <f...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> Która mi pomoże zrozumieć o co chodziło tej dziewczynie.
> Siłę emocji można porównać... tak by można było sobie to jakoś wyobrazić..

Nie wiem czy chodzi Ci o coś co zrobiła czy o coś czego nie zrobiła...
W każdym razie jeśli zrobiła .. np zdrada - kocha kogoś kogo zdradziła -
siła wyrzutów może doprowadzić do tego
że sama sobie wmawia że tego nie było żeby o tym zapomnieć.
Może to ekstremalny przykład ale chyba na nim njlepiej to pojąć.

Pozdrawiam
Vicky

1. Data: 2002-05-28 19:22:36

Od: Marsel <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

baciu napisał(a):
<...>

> Tak ale jakie to mogło być wydażenie... zastanawiam się i przychodzi
> mi wiele czarnych scenariuszy, aż się boję wypowiedzieć...
> czy to rzeczywiście musiało być makabryczne?

czemu od razu makabryczne? to mogło byc cos zupelnie zwyczajne (dla
innych), ale cos, czego on nie mógł, nie był w stanie, przyswoic. cos co
mogłby np. zburzyc dotychczasowy swiatopoglad. i to raczej nagle.

co do porównywania emocji.. jakos sobie tego nie wyobrazam. jak chcesz
porównywac emocje? IMO mozesz jedynie porównac ich nastepstwa, jczy jak
to zwac, a same emocje sa wewnetrz, niedostepne do porównac ze ..
a juz wiem.. moze taki przyklad: kolega był wielokrotnie gwałcony przez
innych kolegów w szkole.
o to ci chodziło?

Marsel

1. Data: 2002-05-28 22:58:35

Od: "PowerBox" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanko. Ktoś ostatnio mi powiedział że wyparł pewne zdarzenia.
> Czy wie ktoś z was jak silne muszą być emocje by wyprzeć do podświadomości
> jakieś wydarzenie?

Z tego co ja kumam, a ostatnio mało kumam jak cholera, to wyparcie polega na
braku wolicjonalnie zogniskowanej świadomości. Czyli można "nie dostrzegać"
dowolnych emocji -bo domyślam się, że właśnie o emocje, które są reakcją na
wydarzenia Ci chodzi.

Można to sprawdzić w uproszczeniu biorąc dowolne wyparte emocje i świadomie
zogniskować na nich przez chwilę uwagę. Po pewnym czasie emocje przestają
istnieć, czyli następuje proces ich integracji (odwrotność wyparcia).

Pozdrawiam.

1. Data: 2002-05-29 20:30:16

Od: "Nigela" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wilczek <w...@i...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:acue7s$jng$...@k...task.gda.pl...
> w klasycznej teorii psychoanalitycznej... i nikt nie powiedzial, ze
> cos takiego w ogole istnieje...

sam sobie zaprzeczsz. Samo stworzenie teorii jest stwierdzeniem, że cos istnieje.
Psychoanaliza nie opiera sie tylko na teorii ale i na praktyce potwierdzającej
istnienie wyparcia. Pojęcie wyparcia stosowane jest także szkoły kture coprawda
związane są z psychoanalizą ortodoksyjną ale założenia są odmienne.

pozdrawiam nigela

1. Data: 2002-05-29 21:30:17

Od: "Wilczek" <w...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cos takiego w ogole istnieje...

sam sobie zaprzeczsz. Samo stworzenie teorii jest stwierdzeniem, że cos istnieje.

Wow! Nowy paradygmat w nauce! Przelom mozna wrecz powiedziec :-)
Ja zawsze myslalem, ze teoria to tylko abstrakcyjna nadbudowka
nad czyms co probujemy wyjasnic... Mowisz, ze jesli stworze wlasna
teorie na dowolny temat z dowolnymi zalozeniami to bedzie to
oznaczac ze moje tezy maja odbicie w empirii?

>Psychoanaliza nie opiera sie tylko na teorii ale i na praktyce potwierdzającej
istnienie wyparcia.

No bo generalnie gdyby nie to, ze te motywy mozna istotnie wykorzystac
w terapii to psychoanaliza dawno by juz zdechla. Jest tylko taki problem
- to ze cos co nazwiemy Panadolexem i stwierdzimy nawet empirycznie ze
jak to sie poda to czlowiek zdrowieje nie oznacza wcale ze znamy przyczyny
jak i skutki zazywania specyfiku... zmiane stanu moga wywolywac zupelnie
inne elementy badz wplywac na proces zmienne o ktorych nie mamy nawet
pojecia.

> Pojęcie wyparcia >stosowane jest także szkoły kture coprawda związane są
z psychoanalizą ortodoksyjną ale założenia są >odmienne.

co to jest pschoanaliza ortodoksyjna? U mean klasyczna?
Swoja droga podaj mi definicje... albo inaczej powiedz 'co to jest wyparcie'
skoro jestes taka pewna ze "to cos" istnieje.

BTW, zrobilas blad w slowie "która" - no offence - po prostu razi w oczy :-)

--
-=Pozdrowionka=-

Wilczek
w...@b...pl