wypisanie leku na receptę

1. Data: 2007-11-14 17:04:16

Temat: wypisanie leku na receptę
Od: AA <A...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, przebywam w tej chwili w delegacji, dośc daleko
od miejsca zamieszkania. Jestem cukrzykiem i biorę
Amaryl i Siofor. Niestety delegacja się przedłużyła i
zabraknie mi lekarstw. Nie mam przy sobie ani
książeczki zdrowia, ani nic co potwierdzałoby że
potrzebuję tych lekarstw. Czy jak pójde do przychodni,
tam gdzie pracuję to lekarz wypiszę mi te lekarstwa?

--
AA

2. Data: 2007-11-14 17:42:13

Temat: Re: wypisanie leku na receptę
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 14 Nov 2007, AA wrote:

> potrzebuję tych lekarstw. Czy jak pójde do przychodni,
> tam gdzie pracuję to lekar wypiszę mi te lekarstwa?

nie wiem, nie ma takiego obowiązku, ponieważ bez
odpowiedniego udokumentowania nie ma pewności czy
te leki stosujesz a są to leki refundowane.

Wiele dni swojego życia poświęciłem na to aby
rozpropagować potrzebę wprowadzenia systemu
elektronicznego rekordu pacjenta i wówczas
lekarz w danej potrzebie miałby w dolnym miejscu
Polski dostęp do Twoich danych i miałby potwierdzeniem,
że leki te stosujesz. Ale takich systemów w Polsce
nie stosowano. Ostatecznie jeśli znasz numer telefonu
do swojego lekarza to możesz poprosić lekarza,
do którego zwrócisz się o wypisanie recepty
aby skontaktował się z Twoim lekarzem

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

3. Data: 2007-11-14 19:20:44

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ani książeczki zdrowia, ani nic co potwierdzałoby że potrzebuję tych
> lekarstw. Czy jak pójde do przychodni, tam gdzie pracuję to lekarz

nie bede prawic moralow zeby wozic ksiazeczke ,dokument potwierdzajacy
chorobe itp

masz stare opakowania od lekow?
idz prywatnie lub zadzwon do swojego lekarza ,napisz maila,moze lekarz
moze przeslac jakis swistek ?
p.

4. Data: 2007-11-14 19:33:16

Temat: Re: wypisanie leku na recept
Od: "Angie" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak pójdziesz do prywatnej placówki i po piersze rejestratorce dokładnie
wytłumaczysz swój problem, a nastepnie lekarzowi (ten pewnie zapyta o dawki
i pobieżnie o hist. choroby) to zapłacisz 7-10 zł za receptę i śmiało możesz
iść do apteki.

5. Data: 2007-11-14 20:19:00

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

AA wrote:

(ciach)

ja tylko tak niezupełnie w związku z tematem, że do tego doprowadziła
głupota i zła wola niektórych lekarzy, którzy - aby utrzymać monopol i
kroić kasę - gotowi są doprowadzić do śmierci człowieka.

I sorki za offtop

--
www.vegie.pl

6. Data: 2007-11-14 20:22:52

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 14 Nov 2007 20:33:16 +0100, Angie wrote:

> [...]
> i pobieżnie o hist. choroby) to zapłacisz 7-10 zł za receptę i śmiało możesz

Pudło.

Piotr już tu napisał gdzie leży problem - w refundacji leków. Również
prywatne gabinety wystawiają recepty na leki refundowane, a takie
recepty mają znacznie większą szansę być poddane kontroli i muszą mieć
stosowne odbicie w dokumentacji pacjenta. Brak odpowiedniej dokumentacji
= lekarz zwracający kwotę refundacji z własnej kieszeni. A NFZowi nie
robi różnicy, kto taką receptę wystawił.

m.
Marek Bieniek (mbieniek at epic pl)
Różnica między PRL-em a RP jest taka jak między zakładem karnym,
a zakładem dla umysłowo chorych. (Marcin Wolski)

7. Data: 2007-11-14 21:26:24

Od: "justyna " <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

w prywatnej (płatnej...) przychodni raczej nie powinieneś mieć problemu z
konsultacją lekarską i uzyskaniem recepty- pewnie jednak lekarz wypisze ją
pełnopłatnie, bez zniżki wynikajacej z choroby przewlekłej.

jest jeszcze jedna opcja- w sytuacji nagłego zagrożenia życia lub zdrowia
pacjenta (a brak leków przeciwcukrzycowych na wyjeździe można pewnie do tego
zaliczyć) apteka moće wydać pełnopłatnie po 1 najmniejszym opakowaniu
brakującego ci leku na podstawie recepty farmaceutycznej sporządzonej przez
kierownika apteki.

8. Data: 2007-11-16 18:50:08

Od: "agnuk" <n...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> = lekarz zwracający kwotę refundacji z własnej kieszeni. A NFZowi nie
> robi różnicy, kto taką receptę wystawił.

ale jest mozliwosc wstawienia x w odpowiednie pole i wtedy lek jest na 100%

--
Aga

9. Data: 2007-11-17 11:02:08

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 16 Nov 2007 19:50:08 +0100, agnuk wrote:

> ale jest mozliwosc wstawienia x w odpowiednie pole i wtedy lek jest na 100%

Zgadza się. Ale mało który pacjent zechce tyle zapłacić.

Rozruszany zab.
ból w kolanie
Skierowanie do por.chorób zakaźnych
Dumomox 1g - jaka dawka dla dorosłego?