wysokosc szczenien i gl. sadzenia

1. Data: 2002-10-16 09:38:43

Temat: wysokosc szczenien i gl. sadzenia
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
kupiłam dwie jabłonie do posadzenia
i zaskoczyło mnie, że szczepienie (oczkowanie)
jest dużo wyżej niż wcześniej się z tym spotykałam,
jakieś 20 do 30 cm jest podkładki od szczepienia do korzeni.
Czy to nowa technologia?
I w takim razie jak wysoko wkopać drzewko?
Zostawić te kilkanaście do kilkudziesięciu centymetrów
podkładki nad ziemią ?

Pozdrawiam Krycha

2. Data: 2002-10-16 13:03:40

Temat: Re: wysokosc szczenien i gl. sadzenia
Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysiu,
to nie nowa technologia, ale wymóg rynku sadowniczego.
W skrócie im :większa długość podkładki skarlającej, tym jej działanie
skuteczniejsze ( wolniejszy wzrost drzewa). Inną sprawą jest, że przy
niskiej okulizacji i głębokim posadzeniu zachodzi proces ukorzeniania się
odmiany szlachetnej i po " przejściu " jej na własne korzenie zanika wpływ
podkładki ( przecież skarlającej).
Drzewko posadź tak samo jak inne, może być później wymagana podpora w
postaci palika ( nie potrafię powiedzieć dokładnie bo nie wiem na jakiej
podkładce jest zaokulizowane, ale nawet przy M9 i wysokiej okulizacji
podpora morze okazać się niezbędna).
Pozdrawiam.
Michał

3. Data: 2002-10-17 05:57:27

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> W skrócie im :większa długość podkładki skarlającej, tym jej działanie
> skuteczniejsze (...) podkładce jest zaokulizowane, ale nawet przy M9 i

Serdecznie dziękuję za odpowiedz :-)
Podkładka jest właśnie M9.
Od razu przy posadzeniu 'opalikowałam'.
Okulizacja sięga od kilku do kilkunastu cm nad ziemię.
Zastanawiałam się czy przy pozostawieniu nad ziemią
podkładki nie dojdzie do "puszczania" przez nią pędów.

Pozdrawiam Krycha

4. Data: 2002-10-17 08:55:47

Od: "Michał Łąpieś" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Serdecznie dziękuję za odpowiedz :-)

Nie ma co za ;-)

> [...]
> Zastanawiałam się czy przy pozostawieniu nad ziemią
> podkładki nie dojdzie do "puszczania" przez nią pędów.

Wszystko możliwe, ale przy podkładkach skarlających mało prawdopodobne. A
jeżeli nawet to pamiętaj, że masz dwie ręce i sekator.
Pozdrawiam
Michał

Osteospermum i argyranthemum
Conifersach