"wytłumienie akustyczne" pokoju

1. Data: 2003-03-08 13:01:50

Temat: "wytłumienie akustyczne" pokoju
Od: "Rafał W" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich serdecznie,

w czym rzecz :) - otóż mam sprzęt grający w pokoju troszkę ponad 20 m2 i
chciałbym nieco polepszyć warunki akustyczne w tym pokoju. Jak wiadomo w tym
celu należy zapewnić, aby ściany nie odbijały fal dźwiękowych... Trzy ściany
mniej lub bardziej spełniają ten warunek, ale pozostaje największe, całkiem
"goła" ściana naprzeciwko kolumn głośnikowych :(. Ja mam taki pomysł, żeby
powiesić na niej dywan ( ale dywany są drogie i ciężkie, choć ten pierwszy
warunek bardziej mnie przeraża ) lub jakiś naprawdę spory koc ( ale nie
wiem, czy znajdę gdzieś takie o wymiarach powiedzmy 3m na 1,5m :) ). Ale
może ktoś z Was ma jakieś lepsze sposoby - tak, zeby wyglądało w miarę
możliwości jak najładniej i spełniało swoje zadanie ? Mam nadzieję, że
miłośnicy dobrej muzyki czasem tu zaglądają :)
Dziękuję z góry za wszelkie podpowiedzi i sugestie !

Pozdrawiam

Rafał

1. Data: 2003-03-08 18:33:28

Temat: Re: "wytłumienie akustyczne" pokoju
Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał W" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
tym
> celu należy zapewnić, aby ściany nie odbijały fal dźwiękowych...

Przekładki od jajek.
pzdr,
JarekM

1. Data: 2003-03-08 18:59:48

Od: "Robert ;\)" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sądzę że tapeta z korka będzie najlepszym w tym wypadku rozwiązaniem.
Można to kupić w Castoramie i w innych tego typu marketach.

Robert

1. Data: 2003-03-10 06:44:43

Od: Piotr Jankisz <p...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rafał W" napisał(a):

> [...]
> może ktoś z Was ma jakieś lepsze sposoby - tak, zeby wyglądało w miarę
> możliwości jak najładniej i spełniało swoje zadanie ?

Regał z luźno ułożonymi książkami.

Poza tym spytaj na pl.rec.audio.

--
Piotr Jankisz

Małe co nieco o rowerach:
http://www.widzew.net/~bladteth/pj.html

1. Data: 2003-03-10 09:28:45

Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> miłośnicy dobrej muzyki czasem tu zaglądają :)
> Dziękuję z góry za wszelkie podpowiedzi i sugestie !

Tekturowe wytloczki do jajek. Mozesz je :posprejowac" na jakis ladny kolor.
Ale nie przesadz! bylem kiedys w pomieszczeniu calkowicie wylozonym
wytloczkami - baaardzo nieprzyjemne wrazenia. Czlowiek jednak nie toleruje
zbytniej ciszy

M.

1. Data: 2003-03-11 00:09:52

Od: "Rafał W" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za wszystkie odpowiedzi :) Jeszcze się nad tym zastanowię bo np. z
tymi wytłoczkami do jajek to nie jest może taki rewelacyjny pomysł. Trochę
za dużo z tym roboty jak na niezbyt pewny rezultat...

Pozdrawiam

Rafał

1. Data: 2003-03-12 10:47:48

Od: "PedrO" <r...@p...alpha.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki za wszystkie odpowiedzi :) Jeszcze się nad tym zastanowię bo np. z
> tymi wytłoczkami do jajek to nie jest może taki rewelacyjny pomysł. Trochę
> za dużo z tym roboty jak na niezbyt pewny rezultat...

Rezultat jest pewny, tyle że działa tylko na akustykę a nie działa na drgania ścian,
podłogi itp.

Robs.

kafle i ich skucie
Źle wyprofilowany brodzik - Kabi
farba z "brokatem"
Nowe mieszkanie w Warszawie
czy mozecie polecic dobrego zarzadce? - warszawa/mokotow