"wytłumienie akustyczne" pokoju

From: "Rafał W" <s...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: "wytłumienie akustyczne" pokoju
Date: Sat, 8 Mar 2003 14:01:50 +0100

Witam wszystkich serdecznie,

w czym rzecz :) - otóż mam sprzęt grający w pokoju troszkę ponad 20 m2 i
chciałbym nieco polepszyć warunki akustyczne w tym pokoju. Jak wiadomo w tym
celu należy zapewnić, aby ściany nie odbijały fal dźwiękowych... Trzy ściany
mniej lub bardziej spełniają ten warunek, ale pozostaje największe, całkiem
"goła" ściana naprzeciwko kolumn głośnikowych :(. Ja mam taki pomysł, żeby
powiesić na niej dywan ( ale dywany są drogie i ciężkie, choć ten pierwszy
warunek bardziej mnie przeraża ) lub jakiś naprawdę spory koc ( ale nie
wiem, czy znajdę gdzieś takie o wymiarach powiedzmy 3m na 1,5m :) ). Ale
może ktoś z Was ma jakieś lepsze sposoby - tak, zeby wyglądało w miarę
możliwości jak najładniej i spełniało swoje zadanie ? Mam nadzieję, że
miłośnicy dobrej muzyki czasem tu zaglądają :)
Dziękuję z góry za wszelkie podpowiedzi i sugestie !

Pozdrawiam

Rafał