wyzwanie rozrywkowe

1. Data: 2002-07-09 10:10:18

Temat: wyzwanie rozrywkowe
Od: "tren R" <t...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest sobie 3-ójka dzieci.
Iloczyn ich wieku tworzy liczbe 36.
Aby ustalic ile maja lat powinienes wiedziec, ze suma ich lat daje
liczbe
okien na podworku
przy ulicy piotrkowskiej 28 w lodzi. Ale gdybys znal te liczbe i tak
zagadki
nie rozwiazesz.
Niezbedna jest jeszcze jedna informacja - wczoraj najstarsze z dzieci
zlamalo sobie reke.

ile lat maja poszczegolne dzieci?
nalezy wziac pod uwage wszystkie podane informacje - sa one niezbedne
do
rozwiazania tego problemu.

;-)
kto pierwszy ten lepszy
dodam dla ulatwienia ze jest to zagadka matematyczna a nie z gatunku
"podchwytliwych"
pozdrawiam i milego lamania glowy zycze
(amnesiacu - chyba to lubisz) ;-)

1. Data: 2002-07-09 10:14:48

Temat: Nie ta grupa [Re: wyzwanie rozrywkowe]
Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

tren R wrote:
[..]
> dodam dla ulatwienia ze jest to zagadka matematyczna a nie z gatunku
> "podchwytliwych"

Ale to nie ta grupa.

pozdrawiam
Arek

--
Osoby chcące odzyskać pieniądze wyłudzone przez przekierowanie
połączeń z Internetem na numer 0-700xxx zapraszam na stronę

1. Data: 2002-07-09 10:38:38

Temat: Re: Nie ta grupa [Re: wyzwanie rozrywkowe]
Od: "tren R" <t...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Astec SA" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> Ale to nie ta grupa.

ta ta.
czyzby psycholog nie musial logicznie myslec?

1. Data: 2002-07-09 11:41:05

Temat: Re: wyzwanie rozrywkowe
Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" napisal:

> Aby ustalic ile maja lat powinienes wiedziec, ze
> suma ich lat daje liczbe okien na podworku przy
> ulicy piotrkowskiej 28 w lodzi.

No u mnie z logicznym mysleniem kiepsko ale wydaje mi sie, ze blad jest w
powyzszym. Gdyby bylo, ze suma ich lat daje liczbe okien w budynku przy
ulicy... Ale zeby podworko mialo okna?

pozdrawiam
Greg

1. Data: 2002-07-09 12:10:06

Od: Marek Kruzel <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

1,4,9

Pozdrawiam
Marek

--
Nie oszukujmy sie - wszyscy jestesmy jak dzieci.:)

1. Data: 2002-07-09 12:19:10

Od: "tren R" <t...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Kruzel" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

> 1,4,9

blad

1. Data: 2002-07-09 12:21:19

Od: "tren R" <t...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Greg" <o...@f...sos.com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
jest w
> powyzszym. Gdyby bylo, ze suma ich lat daje liczbe okien w budynku

nie czepiajmy sie szczegolow
widze ze psychologowie mocni w gebie
i teoretycznych problemow maja mnostwo
(szczegolnie tych o zalamaniach i milosci)
ale zeby byc psychologiem
mam wrazenie - potrzeba myslenia w kategoriach przyczyna-skutek
a tu nijak nie zaobserwowalem... ;-)
pzdr

1. Data: 2002-07-09 12:32:02

Od: "amnesiac_wawa" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R":

> Jest sobie 3-ójka dzieci.

Przyjmuję 2 założenia: "dziecko" ma max. 18 lat i masz na mysli wiek w
liczbach całkowitych.

> Iloczyn ich wieku tworzy liczbe 36.

Jest 6 możliwych kombinacji:
1) 1 2 18
2) 1 3 12
3) 1 4 9
4) 2 2 9
5) 2 3 6
6) 3 3 4

> Aby ustalic ile maja lat powinienes wiedziec, ze suma ich lat daje
> liczbe
> okien na podworku
> przy ulicy piotrkowskiej 28 w lodzi.

Greg słusznie zwrócił uwagę na problem "okien". Ale może tam jest zakład
szklarski???

> Niezbedna jest jeszcze jedna informacja - wczoraj najstarsze z dzieci
> zlamalo sobie reke.

Rzeczywiście niezbędna. Odpada np. kombinacja: 1, 6, 6.

> ile lat maja poszczegolne dzieci?

Wszystko zależy od tych "okien" ;-)))))))))))

> pozdrawiam i milego lamania glowy zycze
> (amnesiacu - chyba to lubisz) ;-)

ech... lubie, lubie ;-))))))))

pozdro
amnesiac

1. Data: 2002-07-09 12:36:59

Od: "tren R" <t...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "amnesiac_wawa" <a...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:agekva$6ab$1@news.onet.pl...

> Przyjmuję 2 założenia: "dziecko" ma max. 18 lat i masz na mysli wiek
> liczbach całkowitych.

blad zalozenia
aczkolwiek nie szkodzacy
a przy okazji - zapomniales o pewnej kombinacji..
nawet wychodzac z zalozenia max 18 lat..
wiec teraz czekam juz tylko na prawidlowa odpowiedz
pzdr
trenR

1. Data: 2002-07-09 12:57:28

Temat: Odpowiedź Re: wyzwanie rozrywkowe
Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest 8 możliwych kombinacji:
1) 1 2 18 suma 21
2) 1 3 12 suma 16
3) 1 4 9 suma 14
4) 1 6 6 suma 13
5) 2 2 9 suma 13
6) 2 3 6 suma 11
7) 3 3 4 suma 10
8) no i: 1 1 36 suma 38

Ponieważ na podstawie samych sum nie damy rady odgadnąć wieku dzieci, musimy
oprzec się na drugiej informacji (o ręce), bo gdybyśmy wiedzieli, ile okien ma
ten dom, łatwo byśmy odgadli. A więc dom musi mieć 13 okien - bo tylko ta
informacja uzasadnia istnienie podpowiedzi. Jak już Kolega zauważył - musimy
odrzucić odpowiedź z sześciolatkami-bliźniakami. Stąd: 2, 2 i 9.

Stara ta zagadka...

Pozdrawiam
kohol
Choose your futute
Choose life

Wirus?
Milosc, zazdrosc i wakacje (teraz chyba dobrze)
Depresja ? Lekarz ?
felieton MN - komary
felieton MN - klamstwo