wzdęcia a chleb razowy

11. Data: 2005-04-16 21:36:36

Temat: Re: wzdęcia a chleb razowy
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Femme" <f...@i...pl> napisał w wiadomości

> Tak mi dzis mama zasugerowala, ze te wzdecia zaczely sie po przeziebieniu,
> podczas ktorego nalykalam sie Ascalcinu i podejrzewam, ze ten lek wyleczyl
> mnie z przeziebienia, ale rozwalil watrobe.

Ascalcin, to glownie salicylany i wapn (?)

>Na razie ratuje sie Espumisanem, ale chyba bede zmuszona wykupic leki za 64
>zl (ten lek to Duspatalin Retard i to 2 opakowania od razu!Moze ktos ma
>doswiadczenie z tym lekiem?)

Nie lykalam, tylko tyle moge ci podpowiedziec:
http://www.leki.med.pl/lek.phtml?id=122&idnlek=2636&
menu=3

Iwona
/ Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / Cyceron

12. Data: 2005-04-16 22:08:19

Od: Femme <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ascalcin, to glownie salicylany i wapn (?)

Dokladnie to acidum acetylsalicylieum i calcii lactogluconas. Chyba
mozna sobie tym "popsuc" wnetrznosci? Chyba kazdy lek jedno leczy drugie
uszkadza...

> Nie lykalam, tylko tyle moge ci podpowiedziec:
> http://www.leki.med.pl/lek.phtml?id=122&idnlek=2636&
menu=3

Tak...tylko ciekawa jestem opinii ludzi, ktorzy zazywali ten lek. Czy
odnosi skutek i czy objawy ustepuja czy wracaja po odstawieniu?
femme

13. Data: 2005-04-17 07:15:33

Od: "Istvan" <i...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Femme <f...@i...pl> napisał(a):

> Witam!
> Mam pytanko : od dłuższego czasu wcinam tylko chleb razowy - jedna
> kromka dziennie na sniadanie, kolacji nie jadam, wiec na tej jednej
> porannej sie konczy. Wieczorami za to mecza mnie okropne wzdecia. Czy to
> mozliwe, ze wlasnie ten chlebek je wywoluje? Lekarz przepisal mi lek na
> wzdecia, dosc drogi,nazwy nie odczytam na recepcie...Jesli ktos mial ten
> sam problem przy spozywaniu tegoz chleba i poradzil sobie z nim, bardzo
> prosilabym o rade. Czy tu pomoga tylko leki i niejedzenie razowca? :-(
> femme

Witam
Masz nadmierną ilość Candidy w jelicie grubym. Dopóki to nie usuniesz, Twoje
objawy tylko będą się pogarszać.

Pozdrawiam
Istvan

14. Data: 2005-04-17 07:33:23

Od: Femme <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
> Masz nadmierną ilość Candidy w jelicie grubym. Dopóki to nie usuniesz, Twoje
> objawy tylko będą się pogarszać.

Niech zgadne : pewnie mam sie zglosic do Przychodni Medycyny
Naturalnej w Warszawie. Mnie to NIE INTERESUJE.

15. Data: 2005-04-17 09:28:14

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Femme" <f...@i...pl> napisał w wiadomości

> Niech zgadne : pewnie mam sie zglosic do Przychodni Medycyny Naturalnej
> w Warszawie.

Zgadlas.
Wygralas wycieczke na Lazurowe Wybrzeze;)))))

16. Data: 2005-04-17 10:29:54

Od: "Istvan" <i...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s <i...@T...pl> napisał(a):

> Zgadlas.
> Wygralas wycieczke na Lazurowe Wybrzeze;)))))

Witam,
Jak masz Candidę, to w wkrótce będziesz miała alergię, (jeżeli jeszcze nie
masz), a potem, jak nie masz częścią, za 4 &#8211; 5 lat wyhodujesz sobie nowotwór w
jelicie grubym.
Dopiero wtedy możesz żartować Iwoną_s. nie na mój koszt, ale na swój własny.
TWOJA DECYZJA!

Pozdrawiam i życzę zdrowia:
Istvan

17. Data: 2005-04-17 11:20:30

Od: Femme <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jelicie grubym.
> Dopiero wtedy możesz żartować Iwoną_s. nie na mój koszt, ale na swój własny.

WOW !!!! Juz mam sie pewnie bac i biegusiem do Warszawy, do Przychodni
Medycyny Naturalnej???

P.S.
Chyba wygralam druga wycieczke na Lazurowe Wybrzeze!!! ;-)
femme

18. Data: 2005-04-17 21:15:15

Od: Filip <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s wrote:

> Po razowym i wzdecia, i gazy, i zgaga moze byc... Odstaw na pewien czas
> razowca (lekow nie bierz), poobserwuj sie wowczas. Jesli wzdecia sa
> spowodowane wlasnie chlebem razowym, to go wyeliminuj z diety. Nie widze
> sensu swiadomie jesc cos co szkodzi, a na to... leki.

O? naprawdę?
Wcinam mnóstwo razowego (na śniadanie, drugie śniadanie, kolację, do
pracy...) i jakoś mnie ani zgaga ani wzdęcia nie męczą.
Pozostaje pytanie czy jesz chleb razowy czy też "razowy", bo to jest
naprawdę różnica. Chleb który można kupić zapakowany w supermarkecie
(składniki to min.: mąka żytnia, karmel (hm...), drożdże) ma IMHO mało
wspólnego z razowym poza kolorem.

Owszem, zdarza mi się mieć wzdęcia ale:
- primo: mam Candidę (ale dużo mniej niż kiedyś, aktualnych wyników nie
znam, bo dopiero byłem u badania krwi i trzeba trochę poczekać na wyniki)
- secundo: zdarza mi się to wtedy gdy jem śniadanie późno i za mało
(burczy mi potem w brzuchu i mam lekkie wzdęcie)

Skoro już mowa o Candidzie (pojawiła się w tym wątku), to lekarka wręcz
polecała zastąpienie pieczywa białego razowym lub żytnim (na zakwasie :)
Co od paru lat czynię :)

19. Data: 2005-04-17 21:22:59

Od: Femme <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O? naprawdę?
> Wcinam mnóstwo razowego (na śniadanie, drugie śniadanie, kolację, do
> pracy...) i jakoś mnie ani zgaga ani wzdęcia nie męczą.

Bo to chyba trzeba miec te watpliwa przyjemnosc Bycia Czlowiekiem
Niemogacym Jesc Razowca :-)
> Pozostaje pytanie czy jesz chleb razowy czy też "razowy", bo to jest
> naprawdę różnica.

Nie kupuje w hipermarketach ! Kupuje w najprawdziwszej piekarni (chociaz
tam tez moga byc podejrzane skladniki)

femme

20. Data: 2005-04-18 09:10:48

Od: "Istvan" <i...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Filip <m...@s...pl> napisał(a):

> [...]
>
> Skoro już mowa o Candidzie (pojawiła się w tym wątku), to lekarka wręcz
> polecała zastąpienie pieczywa białego razowym lub żytnim (na zakwasie :)

Witam Filip,
Wysyłam Ci materiał,

Sposób odżywiania się wspomagający leczenie Canidida.
Jeżeli w organizmie znajduje się nadmiar pożywki dla grzybów, wówczas
nadmiernie się one rozmnażają. Nasz organizm możemy na stałe uwolnić od
nadmiernej ilości grzybów tylko wówczas, jeżeli uniemożliwimy im byt. Właśnie,
dlatego nieodłączną częścią terapii przeciw Candidzie jest odpowiednia dieta.
W przypadku nie odpowiedniej diety, grzyby stale mają obfite pożywienie i
znakomicie się czują w naszym organizmie. Zaczynając je głodzić hamujemy ich
rozmnażanie, a stosowane przez nas preparaty ziołowe mogą lekko zwalczyć grzyby.
Dieta przeciwko Candidzie jest jednocześnie smaczna i zdrowa dla człowieka,
ale dla Candida nie zawiera nic wartościowego. Taką dietę czasami należy
stosować nawet miesiącami, ale nie trzeba być smutnym z tego powodu. Przecież
dieta trzymająca w szachu Candidę, może być smaczna i chętnie może ją stosować
cała rodzina, a nawet i goście.
Należy zwrócić uwagę, że odpowiednia dieta tylko wspomaga terapię. Bardzo
ważnym elementem kuracji jest także colon hydroterapia (wymycie jelita grubego).
Pod koniec terapii może być konieczne uzupełnienie flory jelitowej i ponowne
zasadzenie bakterii Acidophilus i Bifidus. Po zakończeniu leczenia
antycandida, należy stosować Witaminę Multiplex. Kurację przeciw Candida
należy wykonać pod nadzorem lekarza lub homeopaty. Efektu można oczekiwać po
kilku tygodniach lub nawet po kilku miesiącach.
Kilka podstawowych reguł dietetycznych:
- Zabronione jest spożywanie wszelkich produktów sporządzanych przy użyciu
drożdży.
- Nie wolno jeść żadnych grzybów
- Należy unikać mleka i produktów przygotowanych przy użyciu kultury grzybowej
(kefir, żółty ser)
- Nie należy używać potraw zawierających cukier
- Potrawy zawierajęce skrobię można jeść tylko w tym przypadku, jeżeli
zawierają zboża pełnowartościowe, z pierwszego przemiału.
- Nie należy jeść owoców i przetworów owocowych zawierających dużo
węglowodanów. Nie jemy nawet wówczas, gdy na opakowaniu widnieje zapewnienie,
że produkt jest bez cukru.
- Na początku kuracji antycandida na śniadanie zamiast chleba jedzmy płatki
śniadaniowe, musli lub kaszę.
- Duży nacisk musimy położyć na codzienne spożywanie surowych i parowanych warzyw.
- Unikajmy potraw przygotowywanych na podstawie procesu fermentacji i alkoholi.
PROPONOWANE POTRAWY:
- Bio- jogurt, jogurty z żywymi kulturami flory bakteriyjnej
- Masło,
- Maślanka, kwas mlekowy,
- Jajka w każdej postaci.
- Warzywa świeże i mrożone.
- Szczególnie proponowany jest czosnek, por, rzodkiewka, chrzan, szałwia.
- Rośliny strączkowe.
Napoje:
- Napoje bez cukru
- Kawa (bez cukru)
- Herbaty ziołowe
- Nie gazowane wody mineralne i lecznicze.
- Sok z warzyw bez cukru
Wyroby zbożowe:
- Z wszystkich rodzajów zbóż, z całymi ziarnami, grubo mielona mąka, kasza
gruba,
- Płatki i otręby z owsa, pszenicy, żyta, kasza jaglana.
- Ziemniaki
- Kiełki pszenicy
- Ryż
Wyroby sojowe:
- Tofu
- Mleko sojowe i napój sojowy
- Mąka sojowa, granulat,
- Prasowane płaty sojowe i kostka sojowa
Zupy i wszystkie inne potrawy z drobiu.
Zupy z warzyw.
Chleb i wyroby piekarnicze:
- Chleby bez drożdży, na zakwasie, razowy, sitek.
- Makaron i kluski z mąki pełnoziarnistej.
- Mięsa: świeże białe mięsa (ryby, drób)
- Oleje tłoczone na zimno, oliwa z oliwek lub lnu.
- Róże orzechy (oprócz orzeszków ziemnych)i pestki olejowe ( słonecznik,
sezam, siemię lniane, mak, pestki z dyni), wiórki kokosowe, migdały.
- Słodziki: Naturally Sweet
Owoce:
- O niskiej zawartości cukru np. kwaśne jabłka, agrest, porzeczki, grapefruit,
cytryna.
- Warzywa: przez pierwsze 3 tygodnie nie spożywamy słodkich warzyw, po tym
okresie możemy je również umieścić w diecie np. marchew, kukurydza.

Do zakwaszania pokarmów używamy: cytrynę, ocet jabłkowy.

Czego nie wolno nam jeść?
Przetworów octowych
Mięsa:
- Czerwone mięsa w żadnej postaci ( wieprzowina, wołowina)
- Ryb panierowanych, marynowanych i w sosach
Owoce i przetwory owocowe:
- Suszone i kandyzowane owoce, rodzynki
- Owoce o dużej zawartości cukru
- Zagęszczone przeciery owocowe, marmolady, syropy
- Konserwy owocowe z cukrem i bez cukru
- Jogurt owocowy, słodzone wyroby mleczne
Słodycze:
- Cukier kryształ, cukier winogronowy, brązowy, trzcinowy
- Nasiona słodzone
- Czekoladki, cukierki, marcepan
- Miód, syrop z buraka cukrowego
- Kakao
- Słodziki zawierajęce cukier i zastępujące cukier
- Ciastka, lody
- Ciastka diabetyczne
Wyroby ze zbóż i ziemniaków:
- Wszystkie białe mąki i produkty z nich sporządzone (bułki, chałki itp.)
- Wszystkie skrobie ( mączka ziemniaczana, ryżowa, kukurydziana)
- Puree ziemniaczane w proszku,
- Zupy zagęszczane
- Musli słodzone
- Ciasta i ciastka
- Proszek budyniowy i do sporządzania kremu
- Utwardzacz do bitej śmietany
Sosy:
- Wszystkie sosy, które zawierają skrobię
- Ketchup, musztarda
- Sos sojowy
- Wyciąg z drożdży
Tłuszcze:
- Zwierzęce i sztuczne (margaryna)
Sery:
- Wszystkie za wyjątkiem mozarella i feta
Napoje:
- Piwo, wino
- Likiery, wódka
- Napoje słodzone (coca cola, soki owocowe)
- Napoje mleczne za wyjątkiem jogurtu, maślanki
Pozdrawiam
Istvan

Zakażenie pochwy z Candidą.
swędzenie