zab madrosci - ?

1. Data: 2005-12-26 23:03:26

Temat: zab madrosci - ?
Od: "Tadeusz K" <d...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rosnie mi sobie juz od ok 2 lat kiedys mocno bolalo, czesto krew sie
pojawiala, przebil sie, o zeby dbam dosyc, u dentysty nie bylem od ok 5 lat,
z zeba madrosci wydobywa sie nieprzyjemny zapach mimo ze czesto go
szczotkuje, caly jeszcze nie wyszedl, czy mozna sie go pozbyc? czy nalezy
moze go zostawic? czy on się psuje?

dziekuje za rade pozdrawiam

2. Data: 2005-12-26 23:15:11

Temat: Re: zab madrosci - ?
Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz K napisał(a):
> [...]
> z zeba madrosci wydobywa sie nieprzyjemny zapach mimo ze czesto go
> szczotkuje, caly jeszcze nie wyszedl, czy mozna sie go pozbyc? czy nalezy

prawdopodobnie cos sie z nim dzieje...
z reszta z tego co sie orientuje tendencja teraz jest taka aby zeby
madrosci wyrywac nawet wtedy gdy jeszcze nie calkiem wyjda a wynika to z
tego, ze sa problemy z ich czyszczeniem...
idz do stomatologa, on bedzie wiedzial co z nim robic, bo moze to jakis
stan zapalny...
pozdrawiam
dogma

3. Data: 2005-12-26 23:44:07

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz K wrote:
> o zeby dbam dosyc, u dentysty nie bylem od ok
> 5 lat,

Zaprzeczyles sam sobie.

Zazula

4. Data: 2005-12-26 23:52:39

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz K pisze 27-12-2005 00:03:

> [...]
>pojawiala, przebil sie, o zeby dbam dosyc, u dentysty nie bylem od ok 5 lat,
>z zeba madrosci wydobywa sie nieprzyjemny zapach mimo ze czesto go
Jeżeli jest częściowo przykryty dziąsłem, wystarczy, że wejdzie tam
odrobina jedzenia - stąd nieprzyjemny zapach, może też pojawić się
obrzęk dziąsła czy ból (jeżeli powstanie stan zapalny).

> czy mozna sie go pozbyc?
Można, a może nawet warto to zrobić - patrz niżej.

> czy nalezy
>moze go zostawic?
Najlepiej idź do stomatologa, niech zrobi (lub zleci) zdjęcie rtg, na
podstawie którego oceni, czy ząb ma szanse w ogóle prawidłowo wyjść
(może być tak ustawiony, że np. opiera się o siódemkę i więcej już się
nie wyrznie). Jeżeli nie - IMHO warto zdecydować się na usunięcie.

> czy on się psuje?

A na ten temat moja magiczna kula milczy :-) Idź do lekarza.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

5. Data: 2005-12-27 00:33:42

Od: "Justyna N" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz K" <d...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Rosnie mi sobie juz od ok 2 lat kiedys mocno bolalo,

Wybacz ze sie podczepie. Jak wyglada zabieg usuniecia 8? Jeszcze nie wyszla
ale musze usunac bo nie ma na nia miejsca. Lepiej zrobic to panstwowo czy
prywatnie i ew. z jakimi kosztami nalezy sie liczyc.
Z gory dziekuje za odpowiedz

Życie jest jak kubeł zimnej wody
na głowę optymistów.

c...@w...pl

6. Data: 2005-12-27 03:13:38

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz K" <d...@s...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
> lat, z zeba madrosci wydobywa sie nieprzyjemny zapach mimo ze czesto go
> szczotkuje, caly jeszcze nie wyszedl, czy mozna sie go pozbyc? czy nalezy

a po co go w ogole trzymasz. wyrwij go. im szybciej tym lepiej.

iwon(k)a

7. Data: 2005-12-27 11:48:47

Od: "Tadeusz K" <d...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zaprzeczyles sam sobie.

ale chyba nie trzeba koniecznie chodzic do dentysty, zeby dbac o zeby?

mam bardzo czyste, po kazdym posilku szczotkuje, nie mam ani jednego
zepsutego i plombowanego.

8. Data: 2005-12-27 11:50:43

Od: "Tadeusz K" <d...@s...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a po co go w ogole trzymasz. wyrwij go. im szybciej tym lepiej.

dziekuje, wszystkim za udzielone informacje, a jednak udam sie do
stomatologa, tylko jescze pytanie czy warto panstwowo czy prywanie lepiej

pozdrawiam serdecznie

9. Data: 2005-12-27 14:15:46

Od: "Woreczek" <n...@n...nima.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyszla ale musze usunac bo nie ma na nia miejsca. Lepiej zrobic to
> panstwowo czy prywatnie i ew. z jakimi kosztami nalezy sie liczyc.

do autora watku i Ciebie...

40zl za zdjecie panoramiczne szczeki - widac bedzie jak na dloni co jest nie
tak.

Usuwanie na NFZ za darmo miala taka znajoma bo zab zatrzymany i mogl
powodowa klopoty (juz bolalo) i to moga z tego wyniknac takie klpopoty jak
pekniecie szczeki jestli zab zostanie przez organizm umieszczony w torbieli
takiej (zanik kosci itd).

Pisalem x raz na forum dentonetu o tym jak mi usuwali (mnie akurat nic a nic
nie bolalo i nie bylo komplikacji).

Wisdom tooth wpisz na googla (animated teeth) i masz tam kupe informacji....

prywatnie placilem 230zl (ciecie kosci, zaszycie, znieczulenia itd).

10. Data: 2005-12-27 14:16:50

Od: "Woreczek" <n...@n...nima.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz K <d...@s...gazeta.pl> napisal nam:

> dziekuje, wszystkim za udzielone informacje, a jednak udam sie do
> stomatologa, tylko jescze pytanie czy warto panstwowo czy prywanie
> lepiej
>
> pozdrawiam serdecznie

bylem ostatnio w klinice panstwowej, wygladalo gorzej niz w nowoczesnej
rzezni... w prywatnej 230zl ale... 2 lekarzy, sprzet hiper duper. Jakos tak
lepiej :)

kołatanie serca - co to moze byc ?
Ucho - pisk
Powiększone węzły chłonne i?