zabudowa lodówki

1. Data: 2004-05-06 13:08:04

Temat: zabudowa lodówki
Od: Bebe1 <b...@s...man.poznan.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

czy ktoś z Was ma może doświadczenie z zabudową lodówki zwykłej, a nie
pod zabudowę? :) Czy wstawienie zwykłej lodówki do szafki może się
wiązać z jej większą awaryjnością?
Dzięki za wszelkie sugestie

1. Data: 2004-05-06 13:58:07

Temat: Re: zabudowa lodówki
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bebe1" <b...@s...man.poznan.pl.invalid> wrote in message
lid...
> [...]
nie
> pod zabudowę? :) Czy wstawienie zwykłej lodówki do szafki może się

Jeśli jej zapewnisz odpowiednie chłodzenie wzdłuż tylnej ścianki, to
nie ma problemu.

J.

1. Data: 2004-05-06 20:08:35

Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy ktoś z Was ma może doświadczenie z zabudową lodówki zwykłej, a nie
> pod zabudowę? :) Czy wstawienie zwykłej lodówki do szafki może się
> wiązać z jej większą awaryjnością?

Zwróć uwagę, że lodówki do zabudowy mają agregat u góry, z kolei lodówki
wolnostojące - u dołu. To w celu łatwiejszego odprowadzania ciepła - do góry
ponad szafki. Z jednej strony - jeżeli zabudujesz lodówkę "zwykłą" to będzie
bardziej chłodzić :-) bo takie są prawa fizyki, ale z tego co wiem -
awaryjność będzie większa.

Pozdrrr... Reksio

1. Data: 2004-05-07 08:24:44

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Reksio" <m...@p...onet.pl> wrote in message

> Zwróć uwagę, że lodówki do zabudowy mają agregat u góry,

Które? Bo wszystkie z mi znanych lodówek do zabudowy mają agregat
normalnie na dole. Może nie jestem super znawcą, ale i nie mówię o
jednej czy dwóch lodówkach.

J.

1. Data: 2004-05-07 14:26:19

Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Które? Bo wszystkie z mi znanych lodówek do zabudowy mają agregat
> normalnie na dole. Może nie jestem super znawcą, ale i nie mówię o
> jednej czy dwóch lodówkach.

Wszystkie nad którymi się zastanawiałem - (gdy chciałem taką kupić) - miały
właśnie u góry. Sprzedawca mnie właśnie tak poinformował że w drogich
"markowych" (cokolwiek by to nie miało znaczyć) agregat zawsze jest u góry -
z powodu chłodzenia i zalecał tylko takie. Ponadto cały wymiennik ciepła
jest bardziej wydajny (musi - no nie? ).
Przyznam że nie widziałem - lub nie zwróciłem uwagi na to że istnieją z
agregatem u dołu (przynajmniej w tym zakresie cenowym :-)

pozdrrr... Reksio

1. Data: 2004-05-07 14:30:29

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wszystkie nad którymi się zastanawiałem - (gdy chciałem taką
kupić) - miały
> właśnie u góry.

No cóż, przy najbliższej bytności w jakimś OszołomMarkcie spojrzę.
Tak czy tak jednak (wracając do tematu) dla prawidłowej pracy lodówki
niezbędna jest sprawna wentylacja z tyłu i zabudowując dowolna lodowke
(przystosowaną czy nie) trzeba jej to zapewnić. Jeśli zapewnimy -
napewno będzie OK.
Jeśli lodówkę zabudowywujemy szafką, to i dół i góra szafki muszą nie
dochodzić do ściany, tylko kończyć się wcześniej, mniej więcej tak jak
i blacha obudowy lodówki. W cokole pod szafką musi być kratka
wentylacyjna, w ten sposób powierze będzie miało za szafką zapewniony
swobodny przepływ w "kominie" między ścianą a tyłem lodówki,
zaczynającym się przy tej kratce, a kończącym u góry szafki.

J.

1. Data: 2004-05-10 11:19:59

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 7 May 2004 16:26:19 +0200, "Reksio" <m...@p...onet.pl> wrote:

>Wszystkie nad którymi się zastanawiałem - (gdy chciałem taką kupić) - miały
>właśnie u góry.

Coś ci się chyba pokręciło.

>Sprzedawca mnie właśnie tak poinformował że w drogich
>"markowych" (cokolwiek by to nie miało znaczyć) agregat zawsze jest u góry -
>z powodu chłodzenia i zalecał tylko takie.

W takim razie Siemens jest tanią, niemarkową lodówką :)

( BTW:
Mnie sprzedawca zapewniał, że zmywarkę do zabudowy instaluje się w specjalnej
szafce (jak piekarnik). Od tej pory z rezerwą podchodzę do rewelacji objawianych
przez sprzedawców).

>Przyznam że nie widziałem - lub nie zwróciłem uwagi na to że istnieją z
>agregatem u dołu (przynajmniej w tym zakresie cenowym :-)

Agregat raczej MUSI być na dole, bo na agregacie umieszczony jest pojemniczek na
wodę odprowadzaną z lodówki, ktora to (woda) odparowuje pod wpływem ciepła
wytwarzanego właśnie przez agregat.
--
- Maciej Kulawik ----------------
- m...@p...pl --------------

1. Data: 2004-05-10 15:38:58

Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

A ja widziałem wczoraj u mojego szwagra Siemensa jeszcze niezabudowanego i
miał parownik u dołu, jak zwykła lodówka

T.

1. Data: 2004-05-10 17:54:53

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@p...com> napisał w
wiadomości news:c7o7j1$9js$1@korweta.task.gda.pl...
> A ja widziałem wczoraj u mojego szwagra Siemensa jeszcze
niezabudowanego i
> miał parownik u dołu, jak zwykła lodówka

Agregat chyba?

J.

1. Data: 2004-05-10 19:52:09

Od: "Reksio" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
specjalnej
> szafce (jak piekarnik). Od tej pory z rezerwą podchodzę do rewelacji

A niech to....... Raz powtórzyłem co mi sprzedawca powiedział i o razu taka
wtopa.....
To znaczy nie na temat zabudowy zwykłej lodówki - bo tu się chyba wszyscy
zgodzili, ale o tym agregacie.
Ale to tylko raz powtórzyłem - już nie będę (ale sprawdzę w fachowej
literaturze - ot tak, na wszelki wypadek :-)

Pozdrrr... Reksio

Co sadzicie o takim sprzecie?
kuchenka - standard, gazowa czy gazowo-elektryczna
praca lodówki
remont
Gdzie dostane szerokie rolety (wawa)