zacieki - docieplenie

1. Data: 2010-01-17 04:07:07

Temat: zacieki - docieplenie
Od: "strach" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sezon grzewczy w pełni, a w mojej sypialni wilgotność rzędu 35-40% i już
czuję skutki na śluzówce. Kupiłem nawilżacz i sprawdzał się dobrze na
początku, kiedy nie było zimno. Ze spadkiem temperatury w okolice zera i
niżej, rano na styku ściany i sufitu powstają zacieki (po pierwszym razie
sypialnia do malowania). Sypialnia jest w narożniku zaadaptowanego poddasza,
zacieki robią się na krawędzi nachylonego sufitu i ściany zachodniej
(przewaga wiatrów z tej strony), czyli dwóch płaszczyzn najbardziej
wystawionych od zewnątrz na wiatr. Gołą ręką czuć, że ściana w tym miejscu
jest znacznie zimniejsza niż gdzie indziej, nic dziwnego więc że się wytrąca
wilgoć.
Poddasze było adaptowane przez poprzednich właścicieli, projekt adaptacji
gdzieś mam. Czy są podstawy aby wymagać od wspólnoty docieplenia budynku od
zewnątrz? Być może istniejące docieplenie wystarczało przy poddaszu
nieużytkowym i niższej wilgotności powietrza, a adaptacja powinna
uwzględniać docieplenie dodatkowe? W pomieszczeniu jest kratka wentylacyjna,
bez docieplenia mogę się chyba pożegnać z możliwością stosowania nawilżacza.
Co robić?

2. Data: 2010-01-17 11:52:52

Temat: Re: zacieki - docieplenie
Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "strach" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> zewnątrz? Być może istniejące docieplenie wystarczało przy poddaszu
Przeciez Ty tez do tej wspolnoty nalezysz. Sprawdz ile kasy macie na
funduszu remontowym, sprawdżcie mozliwości kredytowe wspolnoty i ew.
podejmijcie decyzje o dociepleniu.

Kris

3. Data: 2010-01-17 18:15:10

Od: "strach" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kris" <k...@w...pl> wrote in message
> [...]
> Przeciez Ty tez do tej wspolnoty nalezysz. Sprawdz ile kasy macie na
> funduszu remontowym, sprawdżcie mozliwości kredytowe wspolnoty i ew.

Taki mam właśnie zamiar, ale trzeba wiedzieć że posiadacze poddaszy
użytkowych w celu adaptacji uzyskiwali od sąsiadów zrzeczenie udziału w
części wspólnej i dzięki ich zgodzie teraz ja mam większy metraż, a oni nie.
Dlatego najpierw chcę zebrać opinie, jak to będzie potraktowane:
a) jako usunięcie bezdyskusyjnej wady budynku,
b) jako finansowanie przez wszystkich partykularnego interesu tylko jednego
członka wspólnoty przez nadanie dla jego wygody budynkowi nowej cechy,
której wcześniej nie posiadał i nikomu to nie przeszkadzało.

4. Data: 2010-01-17 18:20:58

Od: "strach" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aha, ocieplenie całego budynku w interesie wszystkich nie wchodzi w grę -
wydatki inwestycyjne ostatnio były spore, w kasie nie za dużo i opinia
większości jest taka, aby teraz trochę przyciułać. Mogę tylko próbować
przepchnąć częściowe docieplenie.

Pleśń w domu ... pomocy !
akustyka: wełna mineralna czy szklana?
drzwi dobre akustycznie - z czego?