zagrozona ciaza

1. Data: 2002-02-19 13:41:59

Temat: zagrozona ciaza
Od: JanC <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

witam,
pisze w sprawie ktora od kilku godzin zrujnowala praktycznie moje i
mojej zony szczescie...
zona jest w 8 miesiacu ciazy i wlasnie po badaniu dowiedziala sie ze
ciaza jest zagrozona gdyz w krwii wykryto przeciwciala. Do tej pory cala
ciaza byla wrecz wzorcowa a wyniki badan niczego nie wykazywaly...
Lekarz ginekolog stwierdzil ze nie rozumie dlaczego teraz przeciwciala
sie ujawnily ( sugerujac ze moja zona wczesniej usuwala ciaze czy tez
miala tansfuzje krwi co nie mialo na pewno miejsca ) natomiast faktem
jest ze posiadamy konflikt czynnika RH, czyli B Rh+ i B Rh-.
Lekarz poinformawal nas ze jedynym wyjsciem w Polsce jest wywolanie
porody natychmiast gdyz te przeciwciala w koncowym stadium ciazy zabija
dziecko...
do tego dochodzi sprawa ze dziecko po porodzie bedzie musialo przejsc
transfuzje krwi...
Czy ktos moze mi wyjasnic o co tu naprawde chodzi ? co to za
przeciwciala i dlaczego dopiero w 8 miesiacu wyszlo to na jaw... Jakie
ta sytuacja niesie zagrozenia dla plodu i dziecka ? ( moze o czyms nie
wiem...)
Co tez powinnismy zrobic aby dziecko urodzilo sie zdrowe ?

Pytam gdyz dowiedzialem sie ze jest mozliwosc na zachodzie dokonania
transfuzji krwii dziecka w ciele matki przez co nie ma tych komplikacji.

Co radzicie ?

pozdrawiam,
Janek Berg

2. Data: 2002-02-19 14:06:49

Temat: Re: zagrozona ciaza
Od: Pawel Boguszewski <p...@1...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

JanC wrote:

> witam,
> pisze w sprawie ktora od kilku godzin zrujnowala praktycznie moje i
> mojej zony szczescie...

Nie odpowiem merytorycznie, bo nie czuje sie na silach, na szczescie na
liscie jest kilku ginekologow-poloznikow z praktyka.
Nie napisales pozatym w ktora strone jest konflikt (zona czy dziecko
jest Rh+)
IMHO to co napewno nalezy zrobic to ponowic badania krwi w kierunku
przeciwcial w innym laboratorium i skonsultowac sie z innym lekarzem. A
najlepiej z dwoma. Nie zaszkodzi a moze uspokoic.

Zycze powodzenia! Trzymajcie sie!

--
Pozdrowionka
__

3. Data: 2002-02-19 14:56:38

Od: JanC <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

jest tak :
zona ma grupe B Rh-
a ja B Rh+

pozdrawiam,
Janek Berg

4. Data: 2002-02-19 19:42:39

Od: "AC" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

to wszystko co piszesz to za malo, zeby ac konkretna i wyczerpujaca
odpowiedz.
prawda jest, ze konflikt w obrebie grup Rh, moze miec bardzo rozne objawy,
przebiegac prawie bezobjawowo (jesli poczyni sie odpwoiednie kroki) lub
prowadic do ciezkich komplikacji.
tak naprawde ciezkich komplikacji tego konfliktu prawie juz sie w Polsce nie
widuje, wiec moze wasza sytuacja tez nie jest tak dramatyczna jak opisujesz.
proponuje konsultacej u innego ginekologa.
jestes z wawy?

Uzytkownik "JanC" <b...@p...fm> napisal w wiadomosci

5. Data: 2002-02-20 07:48:35

Od: "los_G" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zona jest w 8 miesiacu ciazy i wlasnie po badaniu dowiedziala sie ze
> ciaza jest zagrozona gdyz w krwii wykryto przeciwciala.

Jakie przeciwciala ? Czy w zakresie czynnika Rh czy jakies inne,
nieregularne ? Jakie miano ? (ilosc)

> Do tej pory cala ciaza byla wrecz wzorcowa a wyniki badan niczego nie
wykazywaly...

Czy badania na obecnosc przeciwciala anty-D byly wykonywane juz kilka razy ?

> [...]
> miala tansfuzje krwi co nie mialo na pewno miejsca ) natomiast faktem
> jest ze posiadamy konflikt czynnika RH, czyli B Rh+ i B Rh-.

Tu nie ma nic do rozumienia, tu trzeba myslec co z tym dalej zrobic

> Lekarz poinformawal nas ze jedynym wyjsciem w Polsce jest wywolanie
> porody natychmiast gdyz te przeciwciala w koncowym stadium ciazy zabija
> dziecko...

Bzdet totalny. Po pierwsze - dobre USG celowane na obecnosc tzw. choroby
hemolitycznej i jej wszelkich objawów. Dalsze postepowanie w zaleznosci od
wyniku USG, miana przeciwcial i ich ewentualnego narastania. Indukacja
porodu to ostatecznosc. Zasada jest leczenie wewnatrzmaciczne.

> do tego dochodzi sprawa ze dziecko po porodzie bedzie musialo przejsc
> transfuzje krwi...

Nie zawsze - transfuzja wymienna tylko przy zaawansowanej chorobie.

> [...]
> przeciwciala i dlaczego dopiero w 8 miesiacu wyszlo to na jaw... Jakie
> ta sytuacja niesie zagrozenia dla plodu i dziecka ? ( moze o czyms nie

Konflikt w zakresie czynnika Rh: matka z brakiem czynnika Rh na swoich
erytrocytach (Rh-) wytwarza przeciwciala przeciw erytrocytom plodu (Rh +),
które przechodzac przez lozysko niszcza krwinki plodu powodujac ich
hemolize - rozpad (choroba hemolityczna). Prowadzi to do anemii u plodu i
niedotlenienia z cala bogata gama nastepstw do uogólninegpo obrzeku plodu
wlacznie.

> Co tez powinnismy zrobic aby dziecko urodzilo sie zdrowe ?

Zmienic ginekologa

> Pytam gdyz dowiedzialem sie ze jest mozliwosc na zachodzie dokonania
> transfuzji krwii dziecka w ciele matki przez co nie ma tych komplikacji.

Prawie wszystko, co wykonuje sie na tzw "zachodzie" robi sie tez w Polsce.
Tzw zabiegi kordocentezy (naklucia pod kontrola USG pepowiny i wykonanie
badan kontrolnych bezposrednio z krwi plodu albo podanie w razie potrzeby
krwi do plodu) wykonuje wiekszosc osrodków akademickich w kraju. Na leczenie
konfliktu nastawieni sa: CMKP Warszawa (prof Debski), CZMP Lódz (doc
Szaflik)

> Co radzicie ?

Dobry szpital - Patologia Ciazy - ponowne badanie poziomu przeciwcial, USG i
ew. skierowanie do w/w osrodka.

> pozdrawiam,
> Janek Berg

Pozdrow
Los_G

6. Data: 2002-02-22 13:00:58

Od: JanC <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

AC wrote:

[...]

> wiec moze wasza sytuacja tez nie jest tak dramatyczna jak opisujesz.
> proponuje konsultacej u innego ginekologa.
> jestes z wawy?

jestem z Katowic.
kto jest najlepszym specjalista w tej dziedzinie na Slasku ?

pozdrawiam,
Janek

7. Data: 2002-02-22 14:51:20

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@p...fm>, b...@p...fm says...

> AC wrote:
>

> [...]
> >

> jestem z Katowic.
> kto jest najlepszym specjalista w tej dziedzinie na Slasku ?

Prof Poreba i jego klinika.

8. Data: 2002-02-22 21:08:43

Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

jacek wrote:

> Prof Poreba i jego klinika.

Prof Poręba - Tychy
Klinika Poł. i Gin w Bytomiu - p. doc. Olejek
vlad

9. Data: 2002-02-25 07:47:16

Od: JanC <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

a co sadzicie o klinice Sl.Akademii Medycznej w Katowicach Ligocie ? (
czyli obserwacja i porod )

no i kto na Slasku jest specjalista w sprawie konfliktu serologicznego ?

pozdrawaiam i dzieki za pomoc,

Janek

vlad wrote:

> Prof Por?ba - Tychy
> Klinika Po?. i Gin w Bytomiu - p. doc. Olejek
> vlad

kosmetyka
Gielda sprzetu medycznego???
Efectin ER 75 mg
RU-486, Mifepristone, Mifegyne, Mifeprex KUPIE od reki
Naczynka